Veihjelp for MC?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Godtvoksen

Re: Veihjelp for MC?

Legg inn av Godtvoksen »

Gammelgutt skrev:
Det verste er likevel MCforsikringen, de krever over 8000kr i premie (med 70% bonus. Dvs. at uten bonus vil de ha 25000kr i premie pr. år. Jeg er 57 år og kjører en naken 250 med topphastighet på 140 km/t. ](*,)
Prøv denne:

http://www.bilsport-mc.no/ws/online.aspx

Her er hovedsiden:
http://www.bilsport-mc.no/pg_pages.aspx?pagecat=1

mekkern
Innlegg: 7640
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Veihjelp for MC?

Legg inn av mekkern »

har ennå ikke hatt bruk for annet enn en boks lappeskum på 30 år så jeg tror jeg sparer de penga i år også..uansett hva som skjer er jeg i + allikevel.. :mk
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Veihjelp for MC?

Legg inn av cheron »

Veihjelp fikser jeg selv, selv om jeg har det på forsikringa... Sparer heller den 500 lappen til ett par kasser pils... :notworthy:
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gammelgutt

Re: Veihjelp for MC?

Legg inn av Gammelgutt »

De pengene sparer jeg også, som ikke drikker.

Jegruller
Innlegg: 41
Registrert: 28 des 2009, 09:44
Motorsykkelen din: BMW R1200GS
Sted: Bergen

Re: Veihjelp for MC?

Legg inn av Jegruller »

mekkern skrev:har ennå ikke hatt bruk for annet enn en boks lappeskum på 30 år så jeg tror jeg sparer de penga i år også..uansett hva som skjer er jeg i + allikevel.. :mk
Jeg har heller ikke hatt bruk for veihjelp utenom en gang da jeg kondemnerte sykkelen etter et krasj i 87 , men den dagen jeg står der på fjellet og mine kunster som elektromontør ikke strekker til , da banner jeg sikkert for at jeg sparte de lusne 500 kronene :-) :)
2007 BMW R 1200 GS

2008 Askeladden 525 Excel / Mercury 90 Optimax

2010 Volvo V50 DRIVe

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Veihjelp for MC?

Legg inn av evike »

Legger meg helt flat og beklager. Når jeg nå måtte finlese reglene så fant jeg følgende:

Hvem kan tegne NAF MC-medlemskap?
For å kunne tegne NAF MC må du være ordinært NAF medlem.
NB! For å få veihjelp når du kjører MC må MC medlemskapet knyttes til et NAF medlemskap med veihjelp.


Så nei: Du må ha veihjelp på bil for å få det på MC også. Beklager!! Jeg tok feil.
Enkelte mennesker påstår jeg ikke kan si disse ordene. Er det nå motbevist?
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Veihjelp for MC?

Legg inn av Globe »

He he...ALLE kan ta feil,,,jeg har også gjort det...en gang, husker ikke når, men det påstås av andre at jeg har gjort det ;-) ;)

Psssst....du har nå skrevet det, ikke sagt det...så jeg er redd "enkelte mennesker" muligens fortsatt kan ha rett :D

Gammelgutt

Re: Veihjelp for MC?

Legg inn av Gammelgutt »

Jeg har vært inne på nettsidene til Unison forsikring, og de skal ha 2259 kr. i premie på Hyosungen, Ve(r)sta vil ha over 8000 kr. Syke forskjeller?. Unison er også billigere enn Motorsport og mc forsikring.

Godtvoksen

Re: Veihjelp for MC?

Legg inn av Godtvoksen »

Gammelgutt skrev: Unison er også billigere enn Motorsport og mc forsikring.

Jeg kom til omlag samme pris som hos Motorsport og MC når jeg fylte ut skjemaet her:

https://www.unisonforsikring.no/kjoep-f ... tages=omit

Uansett de er begge to langt billigere en de kjente forsikringsselskapene... :bananas

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Re: Veihjelp for MC?

Legg inn av Baron von Waffel »

Sjekket Unison nå. Og de havnet litt over det jeg betalte ved siste fornying hos Storebrand. Har i grunnen inntrykk av at Storebrand har vært blant de aller billigste hele tiden. Og samlet for både 2 mc, bil, innbo og reise så er de billigst eller det kan være maks et par hundrelapper i forskjell. Sånn er det ved hver fornying. Og da gidder jeg ikke ta jobben med å flytte.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: Veihjelp for MC?

Legg inn av Misha »

Globe skrev:He he...ALLE kan ta feil,,,jeg har også gjort det...en gang, husker ikke når, men det påstås av andre at jeg har gjort det ;-) ;)
Du sa vel "ja" i kjerka tenker jeg... :knegg



Har NAF-medlemskap + NAF mc jeg også, og er godt fornøyd med det. Ville ha tryggheten av å ha noen å ringe til hvis noe går til dunders langs veien.
Og da jeg punkterte på vei hjem fra jobben en vindfull dag med regn- og haglebyger var de gode å ha! Både jeg og baiken ble transportert hjem siden det var nærmest, og karen som hentet meg hadde selv goldwing så det ble en hyggelig tur. :thumleft

Og Naf-mc her i Bergen er også ganske aktiv med fellesturer gjennom hele sesongen, så man har alle muligheter til å få valuta for medlemsskapet sitt også :-) :)
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Veihjelp for MC?

Legg inn av Globe »

Misha skrev: Du sa vel "ja" i kjerka tenker jeg... :knegg
Ingen kommentar! :8-[ :sk? :[-(

Jegruller
Innlegg: 41
Registrert: 28 des 2009, 09:44
Motorsykkelen din: BMW R1200GS
Sted: Bergen

Re: Veihjelp for MC?

Legg inn av Jegruller »

Fikk svar fra Gjensidige om at veihjelp var inkludert , så problemet er løst fra min side...
2007 BMW R 1200 GS

2008 Askeladden 525 Excel / Mercury 90 Optimax

2010 Volvo V50 DRIVe

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Veihjelp for MC?

Legg inn av Onsløv »

Noen som har Unison? Hvordan er de?
Får halv pris med unison som forsikringene jeg har i TrygVesta... :-(.

IF skulle ringe meg i morgen og gi meg et tilbud, men tviler på at de matcher Unison sitt.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38109
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Veihjelp for MC?

Legg inn av AJ »

Onsløv skrev:Noen som har Unison? Hvordan er de?
Får halv pris med unison som forsikringene jeg har i TrygVesta... :-(.

IF skulle ringe meg i morgen og gi meg et tilbud, men tviler på at de matcher Unison sitt.
Vi har Unison på to biler, en MC, hus m/ frittstående dobbeltgarasje, innbo og to mopeder og reise og er veldig fornøyd. Men så har vi da heller ikke hatt noen skader... kun en bilredning.
Fikk en pris for mer enn et år siden som var bortimot 6000,- rimeligere enn hva vi betalte i If. Byttet til Unison, selvfølgelig :knegg
Prisen er på samme nivå idag, på andre året som Unison kunde.
Det er jeg fornøyd med!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar