Har laget et "offentlig delt" kart hvor jeg og alle som får en link kan merke av egne steder. Tenkte kanskje det kunne være litt artig å få en kartoversikt over hvor vi befinner oss/bor!
Jeg har lagt meg selv til her, ikke rett på huset jeg bor i, det er ikke alltid like lurt med tanke på angivelse av hvor våre sykler befinner seg :-)..men en kan vel benytte nærmeste tettsted?

Uannsett, jeg forsøker med denne om det skulle være noe interesse.
Her er en liten "How-To" for å registrere sin markør og navngi den:
1. Trykk på denne linken.
Om du ikke har laget deg brukertilgang på Google Maps tidligere, og ikke ønsker å lage det, kan sende meg en PM eller en e-post til adresse: mcsiden@midtlyng.no. Send da melding med ditt brukernavn og din adresse, så skal jeg markere deg inn på kartet. Jeg markerer deg ikke på selve adressen, men nærliggende

2. Let deg frem på kartet for å finne frem til hvor du befinner deg. Trenger ikke legge inn adresse med husnummer og det hele. Nærmeste tettsted skulle rekke fint :-)
3. Når du har "funnet deg selv" trykk på "REDIGER"

4. Velg "MARKØR" fra verktøylinjen, og sett ned markøren på ønsket sted på kartet.

5. Gi markøren ditt BRUKERNAVN som tittel.

6. Endre markørtype...om du har lyst :)

7. Trykk LAGRE.

8. Trykk FERDIG.
Etterhvert som vi blir endel registret her, så kan vi nå kun trykke på brukernavnene for å finne hvor på kartet vi befinner oss i verden :)
Kan dette være interessant, eller "kjekt å ha"...eller er det bare jeg som kjeder meg i påvente av VÅREN!!??!!

Edit: Lagt til en video som viser hvordan redigere markeringen.
[youtube]glqXTCNYGwM[/youtube]