God kveld!
Det har dessverre ikke blitt så mye kjøring etter jeg kom hjem fra langturen. Jeg kjører på jobb hver dag, og drar en tur ut i Maridalen eller en kveldstur i ny og ne, men ikke noe lengre.
Jeg jobber 6 dager i uka som regel, og da blir det ikke mye tid til motorsykkeleventyr!
I kjølvannet av langturen har jeg tenkt mye på hva jeg vil og hva neste eventyr blir. Timene på Youtube blir lange og det er lett å fortape seg i det ene og det andre.
Jeg har virkelig fått oppleve gleden ved å reise på ferie på to hjul. Før var det fart og spenning som fikk blodet til å bruse, og det er det forsåvidt fortsatt, men jeg har blitt en nyfrelst adventure-dude! Det er noe med det å legge ut på en skikkelig langtur med en fullasta sykkel!
Jeg har jo egentlig ikke sykkelen for den typen kjøring. Det gikk forholdsvis greit, men det var langt fra optimalt syns jeg. Det var et sabla styr å laste på, stroppe fast og pakke de forbanna sideveskene hver dag. Sittestillingen er heller ikke den beste for langkjøring. Men, jeg elsker min Honda CBR. I mine øyne er det en fullblods racersykkel som får meg til å smile i hjelmen støtt og stadig. Den ser bra ut, er veldig god å kjøre, låter veeeeldig gromt og koster meg ikke mer enn 350kr/mnd for full kasko.
Den kan jeg ikke kvitte meg med uten videre. Jeg trenger en sånn sykkel i livet mitt!
Derfor har jeg har tenkt på mulighet for å kjøpe meg en sykkel til! En ganske rimelig sådan.
Jeg trenger en ordentlig touringsykkel med vindskjerm, høyt styre, komfortsete, varmeholker, ekstralys og masse bagasjeplass. Jeg trenger også noe annet enn min relativt tørste rekkefirer som må piskes for at det skal skje noe. Det jeg drømmer aller mest om jeg ordentlig med bagasjeplass og skikkelige panniers.
På bakgrunn av det har jeg funnet ut at en Suzuki DL 650 V-Strom må bli min neste sykkel. Jeg har ikke råd til noe annet enn en 04/05/06-mod med en del KM på telleren. Ser ikke for meg å bruke mer enn 50k på sykkelen. Helst mindre. Denne koster nesten heller ingenting å forsikre!
Etter hva jeg har klart å lese meg frem til er V-Strom'en den perfekte sykkelen for meg. Sprek nok, allsidig nok, drivstoffgjerrig nok og driftsikker nok. Det finnes et hav av ettermarkedstilbehør man kan kjøpe og det er visst en god del folk i verden som kjører disse syklene.

Jeg SKAL ha et slikt system fra Caribou. Koster flesk, men skal det være så skal det være!
Om dette går i boks til slutt får vi vente med å se. Jeg har hvert fall veldig lyst til å legge ut på en treukers tur i Europa neste sommer. En snartur innom alpene og så øst-europa hjem. Masse fjellpass og grusveier!
Skal prøve å få til hvert fall to helgeturer til før sesongen er over. Om noen uker skal jeg og frøken en uke til Samos og motorsykkel er allerede bestilt. Vi skal farte rundt på en Yamaha XT 660! Det blir moro, ass!