Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Re: Bjerknez Felgen, the son of Reodor!
Jeg vet ikke engang hvor du bor, mens du vet navnet på bikkja mi...skremmende... 

-
- Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition
Bjerknez skrev: 20 jun 2017, 15:51 Jeg vet ikke engang hvor du bor, mens du vet navnet på bikkja mi...skremmende...![]()

Den som har begge beina plantet på jorda står stille. 

- Bjerknez
- Kontakt:
Ok, da kjenner vi jo hverandre godt. Skal du gifte deg en dag (hvis du ikke er gift fra før) og trenger en forlover som lager haraball og drikkeviser så ta kontakt
--------------
Datt inn en pakke på posten til meg i dag. 50stk. mikrofiberkluter fra Bilpleiekongen.no og en flaske med Meguiars Wash & Wax såpe. Nå venter jeg bare på at det skal dukke opp 25x av disse:
http://bilnerden.no/north-detailing-edg ... iber-towel

--------------
Datt inn en pakke på posten til meg i dag. 50stk. mikrofiberkluter fra Bilpleiekongen.no og en flaske med Meguiars Wash & Wax såpe. Nå venter jeg bare på at det skal dukke opp 25x av disse:
-
Er nok giftBjerknez skrev: 20 jun 2017, 17:41 Ok, da kjenner vi jo hverandre godt. Skal du gifte deg en dag (hvis du ikke er gift fra før) og trenger en forlover som lager haraball og drikkeviser så ta kontakt![]()
--------------
Ser ikke dum ut de dukene nei:)

-
Skulle selvfølgelig tatt kontakt 

- Bjerknez
- Kontakt:
JAAA!!!! SOMMERFERIE!!!
Nå er det en uke hjemme i solveggen, detailing av sykkel samt planlegging for sommeruren før jeg hiver meg på sykkelen og drar av gårde
Planen er å kjøre til Bartebuen først for å besøke Cutless. Blir vel der en dag eller to og nyter utsikten mot vannet med noen pils på verandaen før jeg setter kursen mot Molde som hovedbase hvor familien er plassert. Når je ger der så regner jeg med at Kjellv byr opp til dans (med og uten metafor) vedrørende pils på Moldejazz'en og som lokaal guide på MC ryggen. Gleder meg også til å treffe noen av hans venner igjen. Trivelige folk
Foreløpig ser været strålende ut, men siden jeg er ganske fleksibel med tanke på avreise så skal jeg nok treffe en dag med finvær

Nå er det en uke hjemme i solveggen, detailing av sykkel samt planlegging for sommeruren før jeg hiver meg på sykkelen og drar av gårde

Planen er å kjøre til Bartebuen først for å besøke Cutless. Blir vel der en dag eller to og nyter utsikten mot vannet med noen pils på verandaen før jeg setter kursen mot Molde som hovedbase hvor familien er plassert. Når je ger der så regner jeg med at Kjellv byr opp til dans (med og uten metafor) vedrørende pils på Moldejazz'en og som lokaal guide på MC ryggen. Gleder meg også til å treffe noen av hans venner igjen. Trivelige folk

Foreløpig ser været strålende ut, men siden jeg er ganske fleksibel med tanke på avreise så skal jeg nok treffe en dag med finvær

- Bjerknez
- Kontakt:
Re: Bjerknez - Snart klar for sommertur!
Blir tur til Pitlane i Eidsvoll i morgen. Kjører fra Fredrikstad i 16:00 tiden, hvis noen vil slå følge.
- Stian87
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Spørsmål: Når du planlegger turen, bruker du GPS, og når du kjører, GPS? Hvis så, hvilke programmer bruker du?Bjerknez skrev: 02 jul 2017, 19:18 JAAA!!!! SOMMERFERIE!!!![]()
![]()
Nå er det en uke hjemme i solveggen, detailing av sykkel samt planlegging for sommeruren før jeg hiver meg på sykkelen og drar av gårde![]()
Planen er å kjøre til Bartebuen først for å besøke Cutless. Blir vel der en dag eller to og nyter utsikten mot vannet med noen pils på verandaen før jeg setter kursen mot Molde som hovedbase hvor familien er plassert. Når je ger der så regner jeg med at Kjellv byr opp til dans (med og uten metafor) vedrørende pils på Moldejazz'en og som lokaal guide på MC ryggen. Gleder meg også til å treffe noen av hans venner igjen. Trivelige folk![]()
Foreløpig ser været strålende ut, men siden jeg er ganske fleksibel med tanke på avreise så skal jeg nok treffe en dag med finvær![]()
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
- Bjerknez
- Kontakt:
Bruker i beste fall Google maps. GPS har jeg gitt opp. Jeg synes noe av gleden er å stoppe opp litt og sjekke kartet. Jeg er relativt greit kjent også så jeg tror ikke jeg skal kjøre meg helt bort uansett :)Stian87 skrev: 03 jul 2017, 19:24Spørsmål: Når du planlegger turen, bruker du GPS, og når du kjører, GPS? Hvis så, hvilke programmer bruker du?Bjerknez skrev: 02 jul 2017, 19:18 JAAA!!!! SOMMERFERIE!!!![]()
![]()
Nå er det en uke hjemme i solveggen, detailing av sykkel samt planlegging for sommeruren før jeg hiver meg på sykkelen og drar av gårde![]()
Planen er å kjøre til Bartebuen først for å besøke Cutless. Blir vel der en dag eller to og nyter utsikten mot vannet med noen pils på verandaen før jeg setter kursen mot Molde som hovedbase hvor familien er plassert. Når je ger der så regner jeg med at Kjellv byr opp til dans (med og uten metafor) vedrørende pils på Moldejazz'en og som lokaal guide på MC ryggen. Gleder meg også til å treffe noen av hans venner igjen. Trivelige folk![]()
Foreløpig ser været strålende ut, men siden jeg er ganske fleksibel med tanke på avreise så skal jeg nok treffe en dag med finvær![]()
- Skogstrollet
- Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Jeg gjør faktisk mye det samme - og jeg kjører oftere på veier jeg aldri kjørt tidligere enn veier jeg kjenner godt. Sjekker ut ruten i forkant, lager meg kanskje noen notater om hvor jeg skal ved veikryss og liknende, og så stopper jeg underveis for å sjekke hvor jeg er og hvor jeg skal.Bjerknez skrev: 03 jul 2017, 19:28Bruker i beste fall Google maps. GPS har jeg gitt opp. Jeg synes noe av gleden er å stoppe opp litt og sjekke kartet. Jeg er relativt greit kjent også så jeg tror ikke jeg skal kjøre meg helt bort uansett :)Stian87 skrev: 03 jul 2017, 19:24 Spørsmål: Når du planlegger turen, bruker du GPS, og når du kjører, GPS? Hvis så, hvilke programmer bruker du?
Har noen løse planer om å kanskje da min første flerdagarstur mot slutten av ferien min, og kommer nok å bruke samme 'metode' da :)
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"
Vart du än går skogen hittar dig"
-
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Brøl ut når du kjører, hadde vært moro å få møtt både deg og Cutless 

- Bjerknez
- Kontakt:
Det skal jeg gjøre JK95

- Bjerknez
- Kontakt:
Sommerturen nærmer seg faretruende kjapt og i dag har jeg vært ute i garasjen og tatt den siste shiningen av Bimmern. Felgene har fått seg to lag med Collinite 845 sealer og jeg har gått over hele sykkelen (mer eller mindre) med Scholl Neo for å gi den en ekstra beskyttelse slik at den blir lettere og holde ren ved avspyling etc. i ferien. :)
- Bjerknez
- Kontakt:
Ingen ren sykkel uten bilder, så her kommer dem:

Ser flott ut!
Hva bruker du på felgene?
Hva bruker du på felgene?
- Bjerknez
- Kontakt:
Etter vanlig avspyling med såpeskum og rent vann så tar jeg siste rest av evt. oljerester med parafin og mikrofiberklut. Helt til slutt så la jeg to lag med Collinite 845 på felgene :)
Såg veldig blanke og fine ut! 
- poulet_cavalier
- Motorsykkelen din: R1200GS
Jeg tror de blander dop i såpa, og Bjerknez er hekta 

FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
- Bjerknez
- Kontakt:
Haha, meget tilfredsstillende og vite at sykkelen er perfekt før tur samt beskyttet slik at det blir mye lettere og holde den ren mens man er på farten. Alt jeg trenger å ta med er litt kjedespray. Alt jeg trenger for å få den like ren som den er nå er høytrykk med såpe og mikrofiberkllut for avtørking. :)
-
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 765 RS
Hadde sykkelen min vært så blank og fin, så hadde den passet bedre på parketten i stua enn i garasjen 
Skjønner at det er tilfredsstillende og moro når man oppnår et så godt resultat

Skjønner at det er tilfredsstillende og moro når man oppnår et så godt resultat

Triumph Street Triple 765RS
Suzuki SV650S
Suzuki SV650S
- Bjerknez
- Kontakt:
Hehe, ser den. Men den skal snart brukes flittig. Er ikke bekymret for det. Når jeg kommer hjem igjen så er det på'n igjen :)Reodor skrev: 06 jul 2017, 18:33 Hadde sykkelen min vært så blank og fin, så hadde den passet bedre på parketten i stua enn i garasjen
Skjønner at det er tilfredsstillende og moro når man oppnår et så godt resultat![]()
Fint med så rein sykkel, men selv om det er tørt og fint ute så blir den jo støvete og "skitten" igjen med én gang. Til og med bare av å stå parkert i garasjen over natta. Det er nå min erfaring. Så jeg er ikke like himla nøye som deg, Bjerknez. Men jeg har plukka opp noen triks av dere nerdene, så jeg har da noe parafin stående, og mikrofiberkluter, som jeg bruker når jeg vasker. Scholl NEO har jeg ikke fått somla meg til å kjøpe enda. Tror jeg får anledning i morgen formiddag
vaske i helga da. Når reiser du, B?

- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
..så mye bortkasta arbeid
Du har planer om å kjøre til nordvestlandet de kommende dagene. Sykkelen din kommer ikke til å se ut i det hele tatt når du har kjørt litt på de veiene vi har her for tiden..

- Bjerknez
- Kontakt:
Jeg liker at ting er på stell, selv om det er støv i luften Xyvind.xyvind skrev: 06 jul 2017, 18:46 Fint med så rein sykkel, men selv om det er tørt og fint ute så blir den jo støvete og "skitten" igjen med én gang. Til og med bare av å stå parkert i garasjen over natta. Det er nå min erfaring. Så jeg er ikke like himla nøye som deg, Bjerknez. Men jeg har plukka opp noen triks av dere nerdene, så jeg har da noe parafin stående, og mikrofiberkluter, som jeg bruker når jeg vasker. Scholl NEO har jeg ikke fått somla meg til å kjøpe enda. Tror jeg får anledning i morgen formiddagvaske i helga da. Når reiser du, B?

Scholl Neo er gode saker. Carpro Hydro2 skal være minst like bra

Kjellv:
Å holde sykkelen rein er aldri bortkastet. det øker sjansen for evt. Salg, den er lettere og holde rein, og det føles rett og slett bedre å kjøre en rein sykkel. Skulle det dukke opp en regnbyge eller to, så får det så være. Etter en avspyling er den omtrent like ren igjen.
Også synes jeg jo det er litt gøy også da. Ren terapi dette

- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Det er bare ei regnbyge, ei lang ei.. La oss heller håpe på ei og annen solbyge mens du er herBjerknez skrev: 06 jul 2017, 20:44 Skulle det dukke opp en regnbyge eller to, så får det så være. Etter en avspyling er den omtrent like ren igjen.