Jeg har hengt litt rundt på forumet her en stund nå og har hatt stor glede av å lese andres logger om sine sykler og turer :). Kjøpte en ny Yamaha MT-09 i mai, og tenkte jeg kunne starte opp en liten logg med info, erfaringer, utfordringer og modifiseringer osv.
Har presentert meg i presentasjonstråden tidligere, men er kanskje greit med en kort oppsummering som start på denne loggen. Jeg har akkurat rundet 47 år, tok lappen på tung mc tidlig i 20-årene, har kjørt periodevis siden den gang, siste mc`n jeg hadde solgte jeg for 6 år siden. I våres kom suget etter mc igjen og jeg startet prosessen med å lete etter sykkel. Etter forholdsvis kort stund falt jeg for MT-09 som hadde det meste jeg hadde lyst på av utstyr, som nakensykkel, TC, ABS, quickshifter, ulike kjøremoduser, ok dempere og bra motor med karakter og godt bunndrag. MT-09 med sin litt beskjedne størrelse passet meg perfekt, både med tanke på kjørestilling og sittehøyde.
I utgangspunktet virket svart som den tryggeste fargen å kjøpe med tanke på at jeg helt sikkert skal selge sykkelen en dag. Den svarte var tøff, men kanskje samtidig litt kjedelig og anonym synes jeg. Den var uansett ikke å få tak i. Den blå var litt for blålilla etter min smak. Den eneste tilgjengelige i Oslo-omegn var Night-Fluo, grålakkert med gule felger. Fikk høre av forhandlerne at de ikke visste når de kunne få inn flere sykler og at det kunne drøye til langt uti august hvis jeg bestilte i mai. Da jeg allerede hadde fått blod på tann så var det alt for lenge å vente med ny sykkel til august. Vurderte da den grå opp og ned i noen dager. Jeg synes den var tøff, men samtidig litt vel "ungdommelig". Jeg begynner tross alt å bli grå i skjegget så var usikker på hvordan de gule felgene ville stå i stil med det. Mitt store sug etter sykkel, samt at jeg fortsatt har veldig mye unggutt i blodet gjorde at jeg slo til allikevel.
Har nå kjørt snart 3000 km og må si jeg er strålende fornøyd med sykkelen

Ser frem til mange hyggelige stunder med den nye sykkelen min, her er et par bilder av vidunderet