fireman skrev:Problemet har tidligere vært kapasitetsbegrensninger. Alt slikt koster, selv om det ikke er all verdens så betyr det faktisk at det er vi som driver det som betaler av egen lomme.
Vi får ta diskusjonen videre, og takker Dexter for tilbud om fri hosting. Jeg kunne tenke meg å høre hva Dexter mener, ut fra egne erfaringer, er en fornuftig løsning?
Jeg synes vel i denne tiden hvor lagringsplass er så rimelig, at opplasting i forumet burde være mulig. Jeg har sittet og lest på forumet og da spesielt litt eldre tråder der det er linket til eksterne bilder eller filer så har disse manglet fordi den eksterne lagringen har endret seg, forsvunnet eller av andre grunner ikke lengre har det som det opprinnelig var linket til. Denne problematikken og flere unngår man når filer lastes opp til forumet. Jeg vet ikke hvilken web-pakke mcsiden kjøper hos Barlid, men den rimeligste pakken koster da 1000 kroner i året. Jeg skjønner at en kommersiell bedrift må ta betalt for tjenestene, men jeg synes nå dette var litt i overkant bare for 500mb. Når jeg vurderer belastning på serveren så regner jeg faktisk ikke forumer i belastningsbildet vårt, forumer er de minst ressurskrevende nettsider vi hoster. Jeg synes forumeierne burde vurdere en rimeligere hosting med høyere lagringsplass eller en gratisløsning. Hvordan man da linker bilder eller laster opp blir da opp til brukeren og forumet blir samlet sett mer brukervennlig. Jeg tilbyr som sagt gratis hosting, denne inkluderer alt man normalt får i et webhotell og sannsynligvis noe mer. (domeneregistrering og administrasjon, mail m/webmail, ftp, webadministrert mySQL, subdomener, støtte for gzip, php, asp.net osv osv) mer tekniske spørsmål kan vel tas på PM med mindre alle ønsker å ta del i disse
Vår hostingserver og våre driftstjenester ligger under
http://www.webs.no" onclick="window.open(this.href);return false;