Servicen tar man hos Snellingen, som er SVÆRT dyktige på det de driver med.
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=100959116
Tøffe sykler de der. Går som et uvær. BMW kvalitet har den ogsåFredrikE24 skrev: 04 aug 2017, 11:51 Hva med en Husqvarna Nuda?![]()
Jo jo, Nuda er kul. Men det skulle vel helst ha vært R-utgaven daFredrikE24 skrev: 04 aug 2017, 11:51 Hva med en Husqvarna Nuda?![]()
Eier en Husqvarna 701 2016. Essensielt en KTM 690 SMC med lettere svingarm. Den kjeder seg på jevnt turtall og vil at man skal gi på litt hele tiden. Rykk og napp er mindre på de siste modellene av LC4 motoren, men det kommer man ikke unna på en så stor ensylindret motor.xyvind skrev: 04 aug 2017, 11:58Jo jo, Nuda er kul. Men det skulle vel helst ha vært R-utgaven daFredrikE24 skrev: 04 aug 2017, 11:51 Hva med en Husqvarna Nuda?![]()
Var høy pris på den der til ikke å være R, 5 år gammel allerede..
Det fine med KTM SMC 690 er prisen. Og utseendet. Om den er så pendlervennlig, vet jeg ikke. Rykkerog napper og drar vel litt på lavt turtall. den motoren der? Den er litt utålmodig på en måte?
Ja 701 fra Husqvarna hadde jeg helt glemt. Den er også veldig kul å se til.Royal skrev: 04 aug 2017, 12:05Eier en Husqvarna 701 2016. Essensielt en KTM 690 SMC med lettere svingarm. Den kjeder seg på jevnt turtall og vil at man skal gi på litt hele tiden. Rykk og napp er mindre på de siste modellene av LC4 motoren, men det kommer man ikke unna på en så stor ensylindret motor.xyvind skrev: 04 aug 2017, 11:58Jo jo, Nuda er kul. Men det skulle vel helst ha vært R-utgaven daFredrikE24 skrev: 04 aug 2017, 11:51 Hva med en Husqvarna Nuda?![]()
Det fine med KTM SMC 690 er prisen. Og utseendet. Om den er så pendlervennlig, vet jeg ikke. Rykkerog napper og drar vel litt på lavt turtall. den motoren der? Den er litt utålmodig på en måte?
Lc4 motoren har hatt mye "feil" over årene, og mye som enda ikke er utbedret. Men de er morsomme å kjøre og de siste modellene kan faktisk oppføre seg veldig pent ved normal kjøring. Men det å gå fra rekkefirer som summer ved jevne turtall til en stor endunker som rister er ganske drastisk
Min er iallefall slik at man må gire litt. Du kan la den gå litt ned på turtallet, men den vil at du skal holde den i riktig gir. Det er en vanesak å venne seg til. Jeg ser på slike endunkere som entusiastsykler ettersom det er mye småting man må tåle i forhold til andre type sykler. Man kjører de ikke for komfortenxyvind skrev: 04 aug 2017, 12:09Ja 701 fra Husqvarna hadde jeg helt glemt. Den er også veldig kul å se til.Royal skrev: 04 aug 2017, 12:05Eier en Husqvarna 701 2016. Essensielt en KTM 690 SMC med lettere svingarm. Den kjeder seg på jevnt turtall og vil at man skal gi på litt hele tiden. Rykk og napp er mindre på de siste modellene av LC4 motoren, men det kommer man ikke unna på en så stor ensylindret motor.xyvind skrev: 04 aug 2017, 11:58Jo jo, Nuda er kul. Men det skulle vel helst ha vært R-utgaven daFredrikE24 skrev: 04 aug 2017, 11:51 Hva med en Husqvarna Nuda?![]()
Lc4 motoren har hatt mye "feil" over årene, og mye som enda ikke er utbedret. Men de er morsomme å kjøre og de siste modellene kan faktisk oppføre seg veldig pent ved normal kjøring. Men det å gå fra rekkefirer som summer ved jevne turtall til en stor endunker som rister er ganske drastisk
Jeg har hatt en liten prøvetur på en SMC 690 en gang, og det var jo morsomt det, men jeg husker at den ikke ville gå så langt ned på turtallet. Jeg er ikke redd for den overgangen, eventuelt. Men måtte kanskje ha prøvekjørt litt hvis jeg skulle ha bytta ja.
Skjønner. Jeg liker å gire. Blir mye giring her inne i Oslo allikevel.Royal skrev: 04 aug 2017, 12:20Min er iallefall slik at man må gire litt. Du kan la den gå litt ned på turtallet, men den vil at du skal holde den i riktig gir. Det er en vanesak å venne seg til. Jeg ser på slike endunkere som entusiastsykler ettersom det er mye småting man må tåle i forhold til andre type sykler. Man kjører de ikke for komfortenxyvind skrev: 04 aug 2017, 12:09Ja 701 fra Husqvarna hadde jeg helt glemt. Den er også veldig kul å se til.Royal skrev: 04 aug 2017, 12:05Eier en Husqvarna 701 2016. Essensielt en KTM 690 SMC med lettere svingarm. Den kjeder seg på jevnt turtall og vil at man skal gi på litt hele tiden. Rykk og napp er mindre på de siste modellene av LC4 motoren, men det kommer man ikke unna på en så stor ensylindret motor.xyvind skrev: 04 aug 2017, 11:58Jo jo, Nuda er kul. Men det skulle vel helst ha vært R-utgaven daFredrikE24 skrev: 04 aug 2017, 11:51 Hva med en Husqvarna Nuda?![]()
Jeg har hatt en liten prøvetur på en SMC 690 en gang, og det var jo morsomt det, men jeg husker at den ikke ville gå så langt ned på turtallet. Jeg er ikke redd for den overgangen, eventuelt. Men måtte kanskje ha prøvekjørt litt hvis jeg skulle ha bytta ja.Heller for måten du kan slenge den igjennom bakveiene på landet. Det er få ting som kan holde følge med en supermoto i veldig agressive svingete veier, spesielt hvis du kaster oppoverbakker inn i miksen.
Jeg ville vel også aller helst ha gått for Ducati Hypermotard, hvis jeg kunne velge. Men igjen, jeg er også usikker på driftsikkerheten.Bjerknez skrev: 04 aug 2017, 13:41 Av de tre syklene du nevner tidligere ville jeg i utgangspunktet gått for Ducatien, men med tanke på den rufsete driftsikkerheten JEG har opplevd andre har hatt i når omkrets med Ducati ville jeg holdt meg langt unna. Jeg kjørte en KTM 690SMC i fjor (tror det var i fjor) og den var uhyre leken og artig. Fikk nesten lyst til å dra rett til skogs med en gang.
XSR900 skal ikke undervurderes. Den går faktisk veldig bra og selv denne er nok "overkill" i forhold til hva du har i tankene tror jeg. Hjulet kommer lett opp i vertfall de første 2-3 girene helt uanstrengt. Den går som S1000R faktisk. Den den kommer til kort er toppeffekten, men den bruker man jo sjelden/aldri uansett. Faktisk en ganske flott sykkel :)
Jeg merker at etter hendelsen i sommer så går det noen tanker rundt oppe i hodet mitt rundt sykkelvalg. S1000R er rett og slett litt for rått til at man kan ha det morro vedrørende utnyttelse av kreftene, så der er jeg enig med deg. Hva min evt. neste sykkel blir vet jeg ikke, men det kan være at jeg begynner å snuse litt på cruiser segmentet igjen...faktisk.. Man er mer "på tur" med en cruiser.
Den følelsen når blålysene blir slått på bak deg og man bare vet at man har driti seg ut under jeg ingen. Men nå får jeg jo rundt ett halvår på og reflektere litt rundt dette![]()
Måtte ha vært Dorsoduro i så fall, men jeg liker ikke den såååå godthakhap skrev: 04 aug 2017, 14:28 Hva med shiver eller dorsoduro 900 fra Aprilia?
misspelling with autocorrect
Se der ja - mye bra info! Skjønner at det er litt mere plukk og muligens hikkemikk med en sånn sykkel. Oljeforbruk, varmgang, plast som smelter osv osv.. Nå hadde den nok ikke blitt hardkjørt så mye i mitt eie. I hvert fall ikke off-road. Vi får se om jeg booker en prøvekjørig..Royal skrev: 04 aug 2017, 14:37 Får du lyst til å prøve deg på en 701, så har jeg skrevet litt om den i følgende tråd:
https://mcsiden.no/viewtopic.php?p=327568#p327568
Jeg liker å skrive om sykkelen på en måte som viker fra standard "markedsføringsteksten" som går igjen og igjen over hele nettet. Jeg kan fortsatt anbefale deg å booke en prøvekjøring når snellingen får inn 701 igjen. Det er et morsomt leketøy
Det er ikke så fælt som man skal ha det til, men det er tilfeller som har hendt. Folk sverger til LC4 motoren og kjører verden rundt på de, men det er bedre å kunne være informert om slikt på forhånd. For hver person som har problemer så har man sikkert hundrevis som ikke har opplevd noe å skotte på. Jeg ville gitt det en sjanse for å sjekke om man liker slik sykkel. Hvis det er uinteressant, så er det jo ikke noe problemxyvind skrev: 04 aug 2017, 14:58Se der ja - mye bra info! Skjønner at det er litt mere plukk og muligens hikkemikk med en sånn sykkel. Oljeforbruk, varmgang, plast som smelter osv osv.. Nå hadde den nok ikke blitt hardkjørt så mye i mitt eie. I hvert fall ikke off-road. Vi får se om jeg booker en prøvekjørig..Royal skrev: 04 aug 2017, 14:37 Får du lyst til å prøve deg på en 701, så har jeg skrevet litt om den i følgende tråd:
https://mcsiden.no/viewtopic.php?p=327568#p327568
Jeg liker å skrive om sykkelen på en måte som viker fra standard "markedsføringsteksten" som går igjen og igjen over hele nettet. Jeg kan fortsatt anbefale deg å booke en prøvekjøring når snellingen får inn 701 igjen. Det er et morsomt leketøy![]()