Jeg har en AT med DCT, og har kun kjørt ca 10.000 km til nå...
Men så langt er jeg veldig fornøyd, denne har 4 forskjellige automodus. D som er "Daffe" programmet, her virker den omtrent som en dieselbil og legger seg på høyest mulig gir hele tiden for å holde turtallet så lavt som mulig.
Dette funker greit til rolige transportstrekker.
Så er det S1-S2-S3 program, disse holder girene lenger og minner kanskje mer om hvordan du girer med vanlig giring. Jeg bruker mye S2 ved litt aktiv kjøring, og veldig sjelden jeg syns den girer "feil" da.
Du kan også når som helst overstyre valget sykkelen gjør manuelt, (feks ved forbikjøring og du ønsker et gir ned) med et trykk på giringa og dette går nok raskere enn du klarer på en vanlig manuel kasse.
Evt du kan kjøre i full manuell modus hvor du velger gir selv. (Har kun vært prøvd for min del, auto funker så bra med rett program at jeg klarer ikke å gjøre bedre selv)
Eneste gangene jeg har tatt meg i å savne clutch er ved krypkjøring, dette krever endel tilvenning og kun styre med gass.
Har så langt i hovedsak kun kjørt på asfalt, men har akkurat fått nye dekk som er mer egnet på grus så blir nok noe flere mil på dette underlaget også etterhvert.
![😎](//cdn.jsdelivr.net/gh/twitter/twemoji@latest/assets/svg/1f60e.svg)