arcticviking skrev: 07 aug 2017, 15:08
hei
har nå kjørt over 2000km på min nye mt-07 å tenke å dele mine ups and downs med sykkelen.
har kjørt både småkjøring å vært på landeveien på tur.
negative ting

:
-MYE KJEDELYD, dette var mest irriterene i begynnelsen, syns det har blidd litt bedre av seg selv og med rett smøring(yamalube)
-EKSOSLYDEN . den høres stusselig ut.blir ny eksos til neste sesong.
-SETET, jeg har så ont ræva!!det skal godt hjøres å sitte mer en 2 timer av gangen på sykkelen.langtur=hyppige kaffepauser
-GIROVERFØRINGEN, virker litt "klunkete" og tung. smeller ganske hardt fra nøytral til 1 gir, spesielt ved kald motor.
Positive ting

:
-KRAFT, MT-07 har overaskende mye kraft i lav og mellomregister. du kan ha mye gøy uten å kjøre så mye over fartsgrensen.
-SITTESTILLING, behagelig sittestilling, jeg er 190cm og har ikke 1 gang hadd vont i beina/knær.
-ØKONOMI, billig å kjøre 0.34 på langkjøring og 0.41 på bykjøring, billig forsikring og service. 2000kr på førstegangs service
-KJØREGLEDE, har kjørt mine 2000km på 3 uker å må kjøre hver dag!små svingete landeveier er topp!blir glad i den lille sykkelen!
kan jo nevne at man tar imot mye luft når man kjører på motorvei, men det blir ikke rettferdig å føre opp som negativt.
Da må man ikke kjøpe naken sykkel.men jeg tenker kjøpe en liten vinskjerm.
om du tenker invister i en mt 07, så kansje denne posten er til litt hjelp