Den ultimate musikktråden - her på MCsiden.no!

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Musikk på lur til tur ;-)

Legg inn av AJ »

Da får jeg komme med et band som jeg ikke tror vi har sneiet innom her i denne tråden, nemlig svenske BATHORY, som ga ut en lang rekke flotte skiver, blant disse er "Nordland 1" og "Nordland 2" (2003).
Her tredje låt fra den første skiva, som bør passe bra nå om dagen - "Vinterblot"...:

Dessverre døde mannen bak bandet, Thomas «Quorthon» Forsberg, altfor tidlig året etter at "Nordland 2" kom ut...

Brukeravatar
hansraymond
Motorsykkelen din: 88-HD Sportster, -83 Honda cb1100F,66-BSA, 87 Honda Supermagna, 93 Suzuki GS500e
Kontakt:

Legg inn av hansraymond »

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/N_UGFLT0VMY&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/N_UGFLT0VMY&hl ... 2=0x999999" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
hey bra denna også,, :knegg :notworthy:
Hans Raymond ;-)
Live to Ride Ride to Live!

Brukeravatar
hansraymond
Motorsykkelen din: 88-HD Sportster, -83 Honda cb1100F,66-BSA, 87 Honda Supermagna, 93 Suzuki GS500e
Kontakt:

Legg inn av hansraymond »

Hmm nei har ikke hørt om Svenske Bathory før, interessant,,,
Men Accept med UDO som vokalist har vi hørt om før og det var denne låten som gjorde de kjente..
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/L9ndJUCoFJc&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/L9ndJUCoFJc&hl ... 2=0x999999" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
UDO hadde forresten en konsert i Oslo før jul , jeg har kjente som var med der og på en privat photoshoot der Per Heimly tok bildene, regner med det kommer i pressen etterhvert, feks i Scanbike,,
http://1.bp.blogspot.com/_24ln0FjkRr4/S ... G_0125.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Hans Raymond ;-)
Live to Ride Ride to Live!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

BATHORY har gitt ut en lang rekke skiver og regnes som opphavsmennene til den såkalte 'vikingmetal' sjangeren...

Bandets diskografi:
* Bathory (1984)
* The Return of Darkness and Evil (1985)
* Under the Sign of the Black Mark (1987)
* Blood Fire Death (1988)
* Hammerheart (1990)
* Twilight of the Gods (1991)
* Requiem (1994)
* Octagon (1995)
* Blood on Ice (1996)
* Destroyer of Worlds (2001)
* Nordland I (2002)
* Nordland II (2003)

Her er en låt til fra "Nordland 1":

[youtube]JXGctvDonhc[/youtube]

Brukeravatar
Misha
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...

Legg inn av Misha »

Kenny Wayne Shepherd er enda et band min gamle skolevenninde kom med noen smakebiter på, her er det blues-inspirert det går i. De kan jo presentere seg selv... :D

[youtube]CF4f9NdCFUU[/youtube]
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

DRIVENDE bra vil jeg kalle dette ...skikkelig cruisermusikk :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Trøndere, deriblant Globe, har grunn til å være stolte over band som KEEP OF KALESSIN, som er i ferd med å bryte en barriere, nemlig barrieren som har gjort at ekstremmetal ikke har vært særlig aktuell i European Song Contest sammenheng... 8) Ikke før nå ;e

De finske tungrockerne LORDI avgjorde det hele til sin fordel for noen år siden da finalen fant sted i Grekenland.
I år skjer det i Norge og ingenting ville være mer naturlig enn at anerkjente Keep Of Kalessin går hen å vinner hele greia her i Norge, som ute i verden anses å være ekstremmetallens høyborg - eller dragetårne, om jeg tilalter meg et lite ordspill... :roll Uansett, på høy tid med band som dette i Melodi Grand Prix! :bananas

Her er finalelåta:

[youtube]bW3wU2fDc2o[/youtube]

og her en annen og kanskje mer typisk KoK låt...:

[youtube]ylQdpv8Ua1M[/youtube]

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Du kan vel spandere på oss en aldri så liten faglig vurdering også vel??...Hva hører du?..om du skal kjøre en liten minikritikk på KoK?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Globe skrev:Du kan vel spandere på oss en aldri så liten faglig vurdering også vel??...Hva hører du?..om du skal kjøre en liten minikritikk på KoK?
Tenkte jeg kanskje skulle ta fri fra kritikerrollen her på Forumet, men kan som et unntak 'smøre på litt' og si at det meste Keep Of Kalessin gjør og har gjort er "Kjapt og rytmisk, kompakt og dynamisk med sjangersikker melodiføring og brutalskjønt fengende i all sin kraftutløsende uttrykksbredde", selv om jeg kanskje ville uttrykt meg lit annerledes i en anmeldelse, som også ville gitt en noe mer detaljert analyse av enkeltlåter, vokalen, hver musikeres bidrag og utrykksevne og bandets samspill og evne til å skape og å uttrykke melodi- og låtidéer og hvordan platen rent lydmessig høres ut, dvs. hvordan den er satt sammen og produsert for at det skal låte ikke bare best mulig, men også mest mulig Keep Of Kalessin og sjangeren de tilhører ...

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Såpass ..."Kjapt og rytmisk, kompakt og dynamisk med sjangersikker melodiføring og brutalskjønt fengende i all sin kraftutløsende uttrykksbredde"

Dette mener jeg er en setning jeg har hørt lokal-HG har brukt for å beskrive meg....vet ikke om det var så positivt egentlig :)

uannsett...mange takk for minikritikken, og ja...jeg tviler ikke på at disse faktisk kan vinne hele sulamitten, har to jenter her hjemme som kommer til å bli meget skuffet om det skulle skje, men men.

Tror ikke KoK skal få så veeeldig mye spilletid i min hjelm, men jeg er kanskje heller ikke i "målgruppa" dems :)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Slenger innpå en promovideo fra det nye norske bandet FRMFERD, som gjerne reklamerer for sin debutplate på youtube:

[youtube]fv-PnjbuL00[/youtube]

Slenger på en låt fra et annet og svært spennende band som har holdt på en god stund lenger, nemlig rumenske NEGURA BUNGET (som betyr noe slikt som 'mørklagt skog', eller noe i den retningen...):

[youtube]XoEi3Mb25FI[/youtube]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Jeg har mye rart i hyllemetrene med musikk som jeg har her hjemme. I kveld fant jeg like så godt fram en THE CRHRISTIANS skive fra 1990, som det ganske sikkert er 10 år siden sist jeg hørte på.
Og til min overraskelse var det faktisk mye bra på plata, blant annet denne:

[youtube]ilfSTtW21iQ[/youtube]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

L. S. Underground, anyone... :eh
La meg gjette... dette (punk...?)bandet har ingen av dere hørt om før :[-(

Mulig tida har 'løpt' fra Mike Knott og gutta, men jeg husker jeg spilte skivene deres mye og lenge da de var "ferske" tidlig på nittallet... :knegg

Her et par live-låter som også havnet på skive i '91:

[youtube]j79ySH1a0bw[/youtube] [youtube]rEF-S_VVWTY[/youtube]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Gamle skiver blir son nye :bananas
Ikke minst gjelder dette dobbelt-LP'en "Freudiana" (1990) \:D/
Tittellåta er slett ikke så verst, den 8) :

[youtube]3dMrgBhwnuc[/youtube]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Jeg begynner å dra på åra... :sorry
Kanskje det er derfor jeg stadig roter meg tilbake til 7--årene når det gjelder musikk det er greit å ha på lur til tur :dontknow

Ok...
Samma det... 8)
Her er Ellen Foley, som jeg sikkert har været innom tidliger ei denne tråden. Men en aldri så liten reprise og påminnelse om at dette var/er en stor artist der hun stirrer på meg med sine store og uskyldsblå (?) øyne, er det liten tvil om - i hvert i min verden :knegg

[youtube]uB3Tkw8sKQU[/youtube] [youtube]F5Uxj3MkogE[/youtube]

Svar