Enig eller uenig?
Det spiller antakelig ingen rolle siden våre meninger ikke tillegges særlig vekt i forhold til SV's regelverk og vurderingskriterier...

Er vel egentlig ikke noe å diskutere detta. Høres fornuftig ut. Sikkerhet først. Det er jo bare å kjøre i den farta som er anvist på skiltene, forstår ikke hvordan det kan være irriterende.Jompa skrev: 27 aug 2017, 13:49 Nesten 200 visninger og ingen som mener noe om fartsgrensene ?![]()
Fy fader for en dau gjeng![]()
Hvor er dere som ellers har skallen full av meninger blitt av ?
Bjerknez, Simpson, Mekkern, Cannon, og alle andre. (de jeg kom på i farta)
Har dere krøpet inn i vinterhiet allerede ?
Kom igjen, slappinger. Kjør diskusjon.![]()
Det irriterer ikke meg å kjøre etter fartsgrensa, men korte 70-soner plassert mellom 60 og 80-soner, virker som de er laget kun for at politiet skal få egnede plasser å drive kontroller på.Rune75 skrev: 27 aug 2017, 17:36Er vel egentlig ikke noe å diskutere detta. Høres fornuftig ut. Sikkerhet først. Det er jo bare å kjøre i den farta som er anvist på skiltene, forstår ikke hvordan det kan være irriterende.Jompa skrev: 27 aug 2017, 13:49 Nesten 200 visninger og ingen som mener noe om fartsgrensene ?![]()
Helt enig, og noterer at jeg selv er flinkest til å overholde de laveste fartsgrensene.Jompa skrev: 26 aug 2017, 12:16 Argumentene / årsakene til de lave grensene ( under 50) syns jeg er helt ok.
Men 70-skiltene som spretter opp over alt er vel mer til irritasjon enn nytte ?
De aller fleste veiene i landet har verken midttdeler eller rumlefelt og med minimum 8000 biler pr døgn må det vel bli ganske mange flere farlige forbikjøringer i 70 enn 80-sone ?
Enig i at fartsgrensene er alt for lave i kongeriket, men de fleste steder med 50 eller lavere or forståelige.ZZR-Erling skrev: 01 sep 2017, 11:23 Å følge fartsgrensene gir sjelden flyt i trafikken, og lite flyt gir kø, og med de kommer forbikjøringer som er alt fra ok til dødsulykker..
Norske fartsgrenser er så lave at de ofte helt mister sin legitimitet,og blir sett på som missvisende.
Jompa skrev: 01 sep 2017, 17:27Det irriterer ikke meg å kjøre etter fartsgrensa, men korte 70-soner plassert mellom 60 og 80-soner, virker som de er laget kun for at politiet skal få egnede plasser å drive kontroller på.Rune75 skrev: 27 aug 2017, 17:36Er vel egentlig ikke noe å diskutere detta. Høres fornuftig ut. Sikkerhet først. Det er jo bare å kjøre i den farta som er anvist på skiltene, forstår ikke hvordan det kan være irriterende.Jompa skrev: 27 aug 2017, 13:49 Nesten 200 visninger og ingen som mener noe om fartsgrensene ?![]()
Jeg kjenner ingen som konsekvent kjører i fartsgrensa. Selv respekterer jeg fartsgrenser under 60, men på en typisk tur i bil / på sykkel følger jeg trafikken:Rune75 skrev: 05 sep 2017, 14:55Jompa skrev: 01 sep 2017, 17:27Det irriterer ikke meg å kjøre etter fartsgrensa, men korte 70-soner plassert mellom 60 og 80-soner, virker som de er laget kun for at politiet skal få egnede plasser å drive kontroller på.Rune75 skrev: 27 aug 2017, 17:36Er vel egentlig ikke noe å diskutere detta. Høres fornuftig ut. Sikkerhet først. Det er jo bare å kjøre i den farta som er anvist på skiltene, forstår ikke hvordan det kan være irriterende.Jompa skrev: 27 aug 2017, 13:49 Nesten 200 visninger og ingen som mener noe om fartsgrensene ?![]()
Blir jo forklart i filmen hvorfor det det er 70-soner. Det var ikke for at politiet skal få egnede plasser å drive kontroller. Hvis det ikke irriterer deg å kjøre etter fartsgrensene så er det jo bare å kjøre i fartsgrensa da, hvis du derimot ikke får med deg skiltene det står 70 på så er jo det et annet problem.