Honda VFR 800
Honda VFR 800
Jeg har en Honda VFR 2000 mod. Jeg har et problem med f1 lampen. lampen lyser når jeg setter på lys eller bruker blinklys og bremselys. Hvis jeg bruker lyshornet når lysene er på stopper motoren. Noen lyse ideer her inne? mistenker spenningsregulatoeren men er usikker på om det kan være noe annet. Byttet batteri men feilen er der fortsatt. Hvis jeg kjører med parklys tar det en stund før f1 lyser (gløder). Annywanne. Svein A
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Honda VFR 800
Siden du mistenker ladingen. Hva er batterispenninga?
- Kjellrf
- Innlegg: 1621
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Honda VFR 800
Byttet du batteriet uten å måle hvor bra sykkelen lader?
Regulatoren ryker i utgangspunktet hver gang du kjører med dårlig batteri. Slik har Honda konstruert den.
Regulatoren ryker i utgangspunktet hver gang du kjører med dårlig batteri. Slik har Honda konstruert den.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Honda VFR 800
Du må måle ladespenningen. Den bør ligge i overkant av 14 volt. Batterispenningen bør være i overkant av 12 volt og den er sikkert ok hvis batteriet er nytt.
Og jeg antar du mener FI-lampen?
Når du har FI lampe som lyser så må du finne ut hvilken feilkode som forårsaker at lampen lyser. For dette trenger du servicemanualen eller noen som kan denne sykkelen. Og google gir ofte svaret.
Og jeg antar du mener FI-lampen?
Når du har FI lampe som lyser så må du finne ut hvilken feilkode som forårsaker at lampen lyser. For dette trenger du servicemanualen eller noen som kan denne sykkelen. Og google gir ofte svaret.
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Honda VFR 800
FI-koder for VFR800
https://www.youtube.com/watch?v=MpHK7gMx2WY
https://www.youtube.com/watch?v=MpHK7gMx2WY
Re: Honda VFR 800
Spenningen ligger på 13.2volt . Feilen kom etter bytte av batteri og jeg har prøvd 2 batterier. Hvis det er som Kjellrf sier (se over) kan det jo være problemet?? Ny regulator er på vei så får vi se. Takk for gode ideer :) . Holder tråden informert
Re: Honda VFR 800
Da har jeg vært i garasjen og sjekket med motor igang. Spenning på batteriet ligger på 13 volt før start av motor. Med motor igang har jeg 14,2 volt men ved bruk av lyshornet faller den til 11 volt og motor stanser. Ved bruk av kjørelys merker jeg at motor ikke går helt rent men den går. Hvis jeg i tillegg til kjørelys bruker bremselysene stanser motoren. Spenningsregulatoren ?
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Honda VFR 800
Ville sakt du har noe ledninger som er dårlig, spenningsregulatoren regulerer spenningen så det holde så eg jevnt på 14,2-14,4 volt.
Hoss deg virke det som det neste kortslutter når du fører strøm til ledningsnettet som går til lyset, du må gå over koblinger og ledninger på lyset først ville eg sakt. Eg er ikke noe voldsom på feilsøking med multimeter men tror kansje du kunne funnet ut om feilen ligger i ledningene ved hjelp av ett, men skal ikke si helt hvordan en gjer det.
Hoss deg virke det som det neste kortslutter når du fører strøm til ledningsnettet som går til lyset, du må gå over koblinger og ledninger på lyset først ville eg sakt. Eg er ikke noe voldsom på feilsøking med multimeter men tror kansje du kunne funnet ut om feilen ligger i ledningene ved hjelp av ett, men skal ikke si helt hvordan en gjer det.
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Honda VFR 800
Jepp, ingen dårlig tanke det.
En kortslutning til jord vil nok føre spenningen rett i kjellern og motoren stopper.
En kortslutning til jord vil nok føre spenningen rett i kjellern og motoren stopper.
Re: Honda VFR 800
OK. Så ved mye forbruk av strøm ( lys,bremselys,blinklys og lyshornet) kan jeg få dette problemet? Da må det være en fellesnevner her. Ramma er vel hovedjordingen på sykkelen hvor alle punkter til jord skal være tilknyttet? Finnes det en jordingskinne et eller annet sted på sykkelen, evnt hvor?
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Honda VFR 800
Minuspolen på batteriet er vel kobla rett i ramma. Så man kan vel kalle ramma for jordskinne.
Du har jo sikkert en eller annen ledning fra styret som det kan være feil på.
Kan jo også være at regulatoren i seg selv kneler når den belastes. At det er noe galt med regulatoren.
Du har jo sikkert en eller annen ledning fra styret som det kan være feil på.
Kan jo også være at regulatoren i seg selv kneler når den belastes. At det er noe galt med regulatoren.
- Greenone
- Innlegg: 147
- Registrert: 11 jul 2017, 11:09
- Motorsykkelen din: 2007 ZX-10R
- Bosted: Ullensaker
Re: Honda VFR 800
Har du målt stator? Du kan ha lavere spenning enn spec der, eller en delvis kortslutning til jord som kommer ved belastning. Det er ofte greit å verifisere hele ladekjeden med komponenter og kontakter før man sjekker andre ting litt i blinde.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Livet er ikke bare en lek, det er også en dans på roser
The older I get the faster I was
The older I get the faster I was
-
- Innlegg: 2
- Registrert: 06 jul 2018, 17:26
- Motorsykkelen din: Honda vfr 800 fi-x
Re: Honda VFR 800
Har akkurat det samma problemet. Først byttet jeg batteri ingen nytte.
Kjøpte ny regulator og stator nå har jeg 14,2-4.
Så fort jeg skrudde på lys stoppet den eller gikk sinsykt ujevnt og det loktet bensin.
Jeg har målt alle ledninger og kan ikke finne noen problem fremme i ledningsnettet, batteri polen til ramme har kontakt.
Jeg klypte minus på lenings nette til hovedlysene og skjøttet dem i gafflene og da forsvant probleme med at den stopper/gårvondt. Stopper når jeg bruker blinklys da.
Har plukket av kjølerene målt minus på vifta og den ledning er målt 0.00 Ω.
Kan hende problemet ligger der siden vifta er 1 av rundt 6 jording punktene som vfr 800 98-99 har.
Skal under søke det litt mere, nå i ferien.
Kjøpte ny regulator og stator nå har jeg 14,2-4.
Så fort jeg skrudde på lys stoppet den eller gikk sinsykt ujevnt og det loktet bensin.
Jeg har målt alle ledninger og kan ikke finne noen problem fremme i ledningsnettet, batteri polen til ramme har kontakt.
Jeg klypte minus på lenings nette til hovedlysene og skjøttet dem i gafflene og da forsvant probleme med at den stopper/gårvondt. Stopper når jeg bruker blinklys da.
Har plukket av kjølerene målt minus på vifta og den ledning er målt 0.00 Ω.
Kan hende problemet ligger der siden vifta er 1 av rundt 6 jording punktene som vfr 800 98-99 har.
Skal under søke det litt mere, nå i ferien.