Takk for tilbakemeldingene Bjerknez og Fredrik :)
Ettersom sykkelen kun er et par måneder gammel og jeg aldri har borret i skruer før tror jeg at jeg lar verkstedet ta seg av dette. Er helt greit nevenyttig, men dette føles ut som noe som vil bli dyrt om jeg skal forsøke meg på det
Jeg skal ha sykkelen til taksering på fredag, så hvis det runder 13500 inkl taksering for å fikse sykkelen så tar jeg det på forsikringen. Noe penger må man jo ut med, men om jeg ender opp med å betale for det selv driter jeg nok i å bytte speil og blinklys nå.
I går rundet jeg 5000 kjørte kilometer på bimmern, og jeg må si fy flate for en sykkel. Den er så fin og god å kjøre, alt funker som en klokke. Jeg har ikke noe å trekke for overhode. Vel altså setet er litt hardt, men det må nesten forventes. Sykkelen er så tight, jeg elsker måten jeg ligger plantet på veien, hvordan forhjulet løfter seg litt i de lavere girene når man drar fra i lyskryss. Havnet foran i et lyskryss med fire andre sykler i går, alle andre var også villige til å dra på litt så da ble det litt drag race. Jeg elsker hvordan bimmern parkerer de fleste andre sykler, selv uten at jeg drar rulla helt i bånn.
Jeg har som tidligere nevnt savnet lyden av L-twin litt, og må nok si at jeg gjør det fortsatt. Men i det siste har jeg begynt å kjøre uten ørepropper på vei hjem, og lyden av rekkefireren kommer frem på en helt annen måte, herregud for en berusende lyd. Bimmern har kanskje ikke karakteren til monsteret, men den er sinna. Denne sykkelen er ment å kjøres uten ørepropper, så her er det bare å få seg en hjelm som tilrettelegger for det i større grad.
Jeg har bestemt meg for noen ting jeg skal kjøpe fremover, etter at jeg har brukt penger på å fikse sykkelen. Første prioritet er et noise canceling headset slik at jeg kan høre på musikk når jeg kjører. Jeg tar gjerne i mot tips, så langt har jeg bare sett på det fra Bose, og det koster jo litt.
Det neste jeg skal ha meg er en ny hjelm. Jeg hadde egentlig bestemt meg for Schuberth C3 Pro eller C4 siden dette er en åpningshjelm. Jeg jobber i regjeringskvartalet og vaktene der er nazi på at man tar av hjelmen når man viser ID for å parkere, med åpningshjelm slipper man dette. Jeg har imidlertid slått dette fra meg, jeg er således åpen for andre forslag. Det aller viktigste for meg er at den demper godt, den mest stille hjelmen er således den beste. Andre faktorer er selvfølgelig passform, generelt kvalitet, fargeutvalg osv.
Det siste som jeg har bestemt meg for å kjøpe er komfortsete, men ettersom jeg ikke skal på noen langtur på denne siden av året kommer jeg ikke til å prioritere dette med det første.