AJ skrev: 17 sep 2017, 19:29
Bjerknez og jeg er nok diametrale motsetninger når det gjelder MC-preferanser

.
Ja, det er mange former for motorsyklister og minst like mange preferanser. Ofte skifter de litt over tid.
Begynte i tjueårene med mini-traktor som pendlersykkel.
Gikk senere over til en ren fartsmaskin og i flere år var det kun fart som gjaldt!
Med mildt sagt moderat grad av modenhet, og en sykkel som først ble behagelig i hastigheter over 140 km/t innså jeg i et øyeblikks klarsyn at jeg neppe ville beholde verken førerkort eller helse om jeg fortsatte den stien.
Sykkelen ble stampa og MC-livet lagt på hylla noen år.
Men trangen til å komme ut på tur lå der og murret hele tiden, så etter en stund havna det en svær feit søypejernskomfyr på gården!
Den rister og bråker og er (i alle fall i teorien) rimelig basic og innbyr ikke til hasardkjøring i store hastigheter.
Den er faktisk behagelig å kjøre i 60 med!! :-)
AJ skrev: 17 sep 2017, 19:29
Må også nevne en viktig ting som fortsatt holder liv i MC-drømmen og det er å kunne legge ut på flere lengre turer både her i landet og nedover i Europa i årene som kommer.
Om det ikke blir mer én slik tur i året er det likevel mer enn nok til at jeg holder på MC-drømmen en god stund til

.
Der tror jeg du pirker i essensen av hva som avgjør om man vil fortsette MC-karrieren eller ikke.
Har hatt mange bekjentskaper venner og kolleger som har kjørt MC, fellesnevneren er at de som kun fiser rundt i nærmiljøet raskt blir borte, mens de som deltar på turer og treff ofte blir værende!
Har siden høsten 2014 banka 50.000km på moppen min. Pendler så ofte jeg kan (også i regn og drittvær), men det er på de lengre turene jeg koser meg mest!
Gjerne alene, men helst sammen med venner og klubbkompiser.
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.