Jeg synes 40 GB høres veldig mye ut, så jeg er litt redd for å slette noe viktig jeg har på pc`n. Noen som vet om dette er helt trygt? Kan det f. eks være at filer fra "jobb-programmene" mine slettes i samme slengen?
Kommer antakelig an på hvor mange avkrysninger du har i AVG programmet...BC45 skrev: 26 sep 2017, 22:59 Det som er merkelig er at AVG tuneup finner bare 1,3 GB som jeg kan slette![]()
På nr1. fikk jeg 108 mbGreenone skrev: 26 sep 2017, 23:55 Du kan begynne med å sjekke størrelse på to temp mapper.
Nr 1. c:\windows\temp (avhengig av windows versjon må du muligens klikke deg inn i mappen og si ok til tilgang først.)
Nr 2. Tast windows tast+R og lim inn "%USERPROFILE%\AppData\Local\" Klikk ok og sjekk størrelse på temp mappe der.
Sjekk også om du har en c:\windows.old mappe.
Det ser forsåvidt ok ut. Sjekk evnt. de mappene jeg nevnte. Du kan også kjøre den gamle "diskopprydding" og se størrelser der, den differensierer noe annerledes på hva den mener den har funnet.BC45 skrev: 26 sep 2017, 23:56 Det er windows som har funnet alle de 40 GB. Pc`n er vel snart tre år gammel og brukt mye. Her er et bilde:
Skjermbilde (80).png
Fint, da har vi funnet de. Det er bare å slette. Slett via appen du hadde på skjermbildet.BC45 skrev: 27 sep 2017, 00:03På nr1. fikk jeg 108 mbGreenone skrev: 26 sep 2017, 23:55 Du kan begynne med å sjekke størrelse på to temp mapper.
Nr 1. c:\windows\temp (avhengig av windows versjon må du muligens klikke deg inn i mappen og si ok til tilgang først.)
Nr 2. Tast windows tast+R og lim inn "%USERPROFILE%\AppData\Local\" Klikk ok og sjekk størrelse på temp mappe der.
Sjekk også om du har en c:\windows.old mappe.
på nr 2 fikk jeg over 39 GB Når jeg åpner for å se hva som ligger i temp-mappa er det masse rart som jeg ikke kjenner igjen, masse tekstfiler, tmp filer og diverse annet. Trygd å slette tror du?