MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler
- JohnsenCarspa
- Innlegg: 18
- Registrert: 16 sep 2017, 08:43
- Motorsykkelen din: Ducati?
- Bosted: Sarpsborg
Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektrisk MC
Denne så veldig snodig ut egentlig.
- BC45
- Innlegg: 621
- Registrert: 24 mai 2017, 18:37
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Sport 800
- Bosted: Bærum
Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektrisk MC
Den var jo litt stilig og det er nok noe sånt de fleste av oss kommer til å frese rundt på om noen år. Det er jo forsåvidt bra at vi kan ha en miljøvennlig hobby etterhvert 

- Bjerknez
- Innlegg: 24629
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektrisk MC
Haha.... å kjøre vene...AJ skrev: 01 okt 2017, 16:38 Honda på gang med selvbalanserende el-motorsykkel - med kardang! og, for ordens skyld, to hjul...:
Så... det er dette som blir framtiden for oss motorsyklister da, kanskje...![]()
?
Jeg forstår at denne tiden kommer sagte men sikkert og vi bilr sikkert gradvis tilvendt dette også som alt annet, men følgende ting skal være i orden før jeg i det hele tatt vurderer en EL-motorsykkel:
1. Rekkevidde og ladetid.
Enten bør rekkevidden bli minst 50 mil (i praksis) med en oppladingstid på rundt 30 minutter.
2. Utseende
Jeg vil ikke at den skal se ut som noe Bosh har laget. Jeg vil heller ikke at det skal se ut som om den har en V-Twin. Det blir for dumt.
3. Lyden
Dette er nok det største argumentet mitt muligens. Man kan slenge på litt lydeffekter, men det blir jo bare helt teit. Så der fåpr man kanskje ikke gjort så mye...
Golf Hybris har jo allerede kommet med en LYD booster. Altså en motorlyd som forsterkes i kupeen gjennom høytalerene når man aktiverer hybridmodus og full effekt. Hårreisende flaut.
Når det kommer til effekt så er jeg ikke spesielt bekymret, men det er en del andre ting som må på plass før jeg gir mine surt oppsparte penger for en overpriset stavmikser :)
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Bosted: Ski
Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektrisk MC
Hvorfor ser alle el-kjøretøy ut som dritt?
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
- Bjerknez
- Innlegg: 24629
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektrisk MC
For meg så føles det nesten som om dem bare har stripset fast et batteri til en gammel prototype dem hadde stående som ikke ble noe av

-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektrisk MC
dobbelpost
Sist redigert av cannon den 02 okt 2017, 16:31, redigert 1 gang totalt.
- Greenone
- Innlegg: 147
- Registrert: 11 jul 2017, 11:09
- Motorsykkelen din: 2007 ZX-10R
- Bosted: Ullensaker
Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektrisk MC
Det er nok mulig jeg er gammeldags allerede, men ikke søren om det blir samme opplevelsen med en motor som passer seg best i en dildo.
Motorsykkel skal bråke, lukte og leve. Den skal ha en forbrenningsmotor. Punktum. Elektrisk er uten ansikt, uten sjel. (Mange mener nok det om japser og, men dem om det. Noen forveksler sjel med masse feil og elendige kjøreegenskaper
)
Motorsykkel skal bråke, lukte og leve. Den skal ha en forbrenningsmotor. Punktum. Elektrisk er uten ansikt, uten sjel. (Mange mener nok det om japser og, men dem om det. Noen forveksler sjel med masse feil og elendige kjøreegenskaper

Livet er ikke bare en lek, det er også en dans på roser
The older I get the faster I was
The older I get the faster I was
- BC45
- Innlegg: 621
- Registrert: 24 mai 2017, 18:37
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Sport 800
- Bosted: Bærum
Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektrisk MC
Greenone skrev: 02 okt 2017, 22:18 Det er nok mulig jeg er gammeldags allerede, men ikke søren om det blir samme opplevelsen med en motor som passer seg best i en dildo.


- Greenone
- Innlegg: 147
- Registrert: 11 jul 2017, 11:09
- Motorsykkelen din: 2007 ZX-10R
- Bosted: Ullensaker
Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektrisk MC
Det går vel fremover på den fronten og sikkert


Livet er ikke bare en lek, det er også en dans på roser
The older I get the faster I was
The older I get the faster I was
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektrisk MC
BMW sin Bosh-kjærre , M5, har hatt syntetisk motorlyd i kupeen lenge, fordi bensinmotoren lager for lite lyd til den godt dempede kupeen.Bjerknez skrev: 02 okt 2017, 03:04Jeg vil ikke at den skal se ut som noe Bosh har laget. Jeg vil heller ikke at det skal se ut som om den har en V-Twin. Det blir for dumt.AJ skrev: 01 okt 2017, 16:38 Honda på gang med selvbalanserende el-motorsykkel - med kardang! og, for ordens skyld, to hjul...:
Så... det er dette som blir framtiden for oss motorsyklister da, kanskje...![]()
?
Golf Hybris har jo allerede kommet med en LYD booster. Altså en motorlyd som forsterkes i kupeen gjennom høytalerene når man aktiverer hybridmodus og full effekt. Hårreisende flaut.
BMW kan gjøre noen og enhver hårreisende flau......

- biker7
- Innlegg: 1309
- Registrert: 12 feb 2011, 15:41
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
- Bosted: solør
Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektrisk MC
Bjerknez skrev: 02 okt 2017, 03:04
Jeg forstår at denne tiden kommer sagte men sikkert og vi bilr sikkert gradvis tilvendt dette også som alt annet, men følgende ting skal være i orden før jeg i det hele tatt vurderer en EL-motorsykkel:
1. Rekkevidde og ladetid.
Enten bør rekkevidden bli minst 50 mil (i praksis) med en oppladingstid på rundt 30 minutter.
2. Utseende
Jeg vil ikke at den skal se ut som noe Bosh har laget. Jeg vil heller ikke at det skal se ut som om den har en V-Twin. Det blir for dumt.
3. Lyden
Dette er nok det største argumentet mitt muligens. Man kan slenge på litt lydeffekter, men det blir jo bare helt teit. Så der fåpr man kanskje ikke gjort så mye...
Golf Hybris har jo allerede kommet med en LYD booster. Altså en motorlyd som forsterkes i kupeen gjennom høytalerene når man aktiverer hybridmodus og full effekt. Hårreisende flaut.
Når det kommer til effekt så er jeg ikke spesielt bekymret, men det er en del andre ting som må på plass før jeg gir mine surt oppsparte penger for en overpriset stavmikser :)
Rekkevidde på minst 50mil..? Du har da vel ikke på langt nær det på BMW,n din , Bjerknez..

Men en reel rekkevidde på opp mot 30-35mil med litt aktiv kjøring syns jeg det bør være. Og maks 30min ladetid.
Enig at utseende på mange av dem ikke ligner grisen, men noen byner faktisk å komme seg.
Kommer nok til å savne godlyden ja, men mulig man kan venne seg til det.

Personlig syns jeg faktisk EL-mc er litt spennende, og kunne muligens tenkt meg en i garasjen etterhvert.
Rått dreiemoment og grei aks på noen av dem trur jeg

Men blir nok ikke å finne i garasjen min på mange år tipper jeg, og er vel greit å ha en bråkete mc med forbrenningsmotor i tillegg

Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
- BC45
- Innlegg: 621
- Registrert: 24 mai 2017, 18:37
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Sport 800
- Bosted: Bærum
Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektrisk MC
Lyden blir sikkert et savn, ihvertfall en stund. Men tanken på å suse lydløst rundt på landeveiene og i fjellheimen er også litt spennende. Mer stillhet kan jo kanskje gjøre naturopplevelsen sterkere 

- Bjerknez
- Innlegg: 24629
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektrisk MC
Så lenge man må bruke 30 minutter eller mer på ladingen så vil jeg ha en rekkevidde på minst 50 mil ja. Jeg vil også ha litt å gå på med en EL-sykkel for jeg tror neppe det er flust av ladestasjoner over alt.....ennå.biker7 skrev: 02 okt 2017, 22:47Bjerknez skrev: 02 okt 2017, 03:04
Jeg forstår at denne tiden kommer sagte men sikkert og vi bilr sikkert gradvis tilvendt dette også som alt annet, men følgende ting skal være i orden før jeg i det hele tatt vurderer en EL-motorsykkel:
1. Rekkevidde og ladetid.
Enten bør rekkevidden bli minst 50 mil (i praksis) med en oppladingstid på rundt 30 minutter.
2. Utseende
Jeg vil ikke at den skal se ut som noe Bosh har laget. Jeg vil heller ikke at det skal se ut som om den har en V-Twin. Det blir for dumt.
3. Lyden
Dette er nok det største argumentet mitt muligens. Man kan slenge på litt lydeffekter, men det blir jo bare helt teit. Så der fåpr man kanskje ikke gjort så mye...
Golf Hybris har jo allerede kommet med en LYD booster. Altså en motorlyd som forsterkes i kupeen gjennom høytalerene når man aktiverer hybridmodus og full effekt. Hårreisende flaut.
Når det kommer til effekt så er jeg ikke spesielt bekymret, men det er en del andre ting som må på plass før jeg gir mine surt oppsparte penger for en overpriset stavmikser :)
Rekkevidde på minst 50mil..? Du har da vel ikke på langt nær det på BMW,n din , Bjerknez..![]()
Men en reel rekkevidde på opp mot 30-35mil med litt aktiv kjøring syns jeg det bør være. Og maks 30min ladetid.
Enig at utseende på mange av dem ikke ligner grisen, men noen byner faktisk å komme seg.
Kommer nok til å savne godlyden ja, men mulig man kan venne seg til det.![]()
Personlig syns jeg faktisk EL-mc er litt spennende, og kunne muligens tenkt meg en i garasjen etterhvert.
Rått dreiemoment og grei aks på noen av dem trur jeg![]()
Men blir nok ikke å finne i garasjen min på mange år tipper jeg, og er vel greit å ha en bråkete mc med forbrenningsmotor i tillegg![]()
Hvis det dukker opp like mange ladestasjoner som bensinstasjoner og ladetiden tar 2 minutter så kan jeg fint leve med 20 miils rekkevidde også. Men når ikke det er tillfelle...ennå... så er dette kravet jeg har hvis jeg i det hele tatt skulle vurdert en EL-sykkel i dag.
- Grendel
- Innlegg: 489
- Registrert: 20 apr 2016, 20:54
- Motorsykkelen din: '98 Yamaha XJ600 / '14 Yamaha Bolt
Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektrisk MC
30 minutter for lading er alt for mye.
Jeg kjørte fra Oslo / Stavanger. Skulle jeg ha ventet for å "mate" bilen hadde jeg fått fnatt. 5 minutter for å strekke bena og fylle bensin en gang er tilstrekkelig med pause på en slik tur. Når batteriene klarer det så blir kapasiteten ok. Selvfølgelig er det ikke noe problem å få til det! Det er bare å gjøre som Tesla; 2 tonn og 10 kvadratmeter bil, så er det i boks. Da er rekkevidden OK. Ladetid er en teknologisk (og pris) utfordring i dag.
Lyden blir noe annet. Jeg gleder meg til det kommer utvendig høyttaler på bilene som kan hackes! Tenk så fint å se den lille brødboks-bilen med grom V8-lyd. Hvordan det blir med en lydløs Harley?
Designet er noe som produsentene må lære seg. El-bilene har andre utfordringer og krav en motor-biler. På 80-tallet kom CV-faktoren og kravet om strømlinjeformede biler. En periode ble "alle biler like hverandre", og rare. Det blir nok samme nå også.
Jeg husker når jeg var 3-4 år og skulle tegne bil. De så ut som dagens El-biler! (Yess!)
Nei. Jeg vil ha ordentlig bil og MC!
8-)
Jeg kjørte fra Oslo / Stavanger. Skulle jeg ha ventet for å "mate" bilen hadde jeg fått fnatt. 5 minutter for å strekke bena og fylle bensin en gang er tilstrekkelig med pause på en slik tur. Når batteriene klarer det så blir kapasiteten ok. Selvfølgelig er det ikke noe problem å få til det! Det er bare å gjøre som Tesla; 2 tonn og 10 kvadratmeter bil, så er det i boks. Da er rekkevidden OK. Ladetid er en teknologisk (og pris) utfordring i dag.
Lyden blir noe annet. Jeg gleder meg til det kommer utvendig høyttaler på bilene som kan hackes! Tenk så fint å se den lille brødboks-bilen med grom V8-lyd. Hvordan det blir med en lydløs Harley?
Designet er noe som produsentene må lære seg. El-bilene har andre utfordringer og krav en motor-biler. På 80-tallet kom CV-faktoren og kravet om strømlinjeformede biler. En periode ble "alle biler like hverandre", og rare. Det blir nok samme nå også.
Jeg husker når jeg var 3-4 år og skulle tegne bil. De så ut som dagens El-biler! (Yess!)
Nei. Jeg vil ha ordentlig bil og MC!
8-)
...bare en død fisk følger strømmen....
Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)
Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Bosted: Ski
Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektrisk MC
Greit, ikke alle. Hvorfor ser det fleste el-kjøretøy ut som dritt?cannon skrev: 02 okt 2017, 16:31https://www.google.no/search?q=electric ... 6954474123cannon skrev: 02 okt 2017, 16:29Dritt???
https://www.google.no/search?q=electric ... 6954430410
https://www.google.no/search?q=electric ... 6954474123
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Bosted: Ski
Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektrisk MC
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
- Skogstrollet
- Innlegg: 742
- Registrert: 03 okt 2016, 13:29
- Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
- Bosted: Oslo
Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektrisk MC
Ser jo tøff ut, men litt overpriset kanskje? Det er fortsatt i underkant av hva jeg hadde akseptert for rekkevidde på én lading på det største batteriet der... Men, uansett, det trenges flere aktører på banen når det gjelder el-motorsykler. Man kan jo håpe på at utviklingen vil gå fremover etterhvert.Stian87 skrev: 11 okt 2017, 14:19 Hva tenker dere om denne?
http://itavisen.no/2017/10/10/en-slik-m ... pa-270-km/
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"
Vart du än går skogen hittar dig"
- BC45
- Innlegg: 621
- Registrert: 24 mai 2017, 18:37
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Sport 800
- Bosted: Bærum
Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektrisk MC
Elektrisk crosser fra ktm. Det ser fristende ut å kunne leke seg uten lyd og forurensing
https://www.youtube.com/watch?v=T0YgdUW3hVA

https://www.youtube.com/watch?v=T0YgdUW3hVA
- Skogstrollet
- Innlegg: 742
- Registrert: 03 okt 2016, 13:29
- Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
- Bosted: Oslo
Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektrisk MC
Alta Motors Redshift ser også lovende ut - i enduro, motocross og supermoto segmentene: https://www.altamotors.co/
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"
Vart du än går skogen hittar dig"
- Stian87
- Innlegg: 2038
- Registrert: 14 mai 2016, 23:18
- Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
- Bosted: Ski
Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektrisk MC
Enig. Jeg synes nok egentlig en MC skal bråke og være litt høylytt, det er liksom noe med sjarmen. Men fint om det kommer en del alternativer ut slik at man har en reell valgmulighet.Skogstrollet skrev: 11 okt 2017, 18:48Ser jo tøff ut, men litt overpriset kanskje? Det er fortsatt i underkant av hva jeg hadde akseptert for rekkevidde på én lading på det største batteriet der... Men, uansett, det trenges flere aktører på banen når det gjelder el-motorsykler. Man kan jo håpe på at utviklingen vil gå fremover etterhvert.Stian87 skrev: 11 okt 2017, 14:19 Hva tenker dere om denne?
http://itavisen.no/2017/10/10/en-slik-m ... pa-270-km/
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
https://locatoweb.com/user/ztian
Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39837
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektrisk MC
Spennende og for de aller fleste en svært overraskende nyhet på årets EICMA messe i Italia, nærmere bestemt i Milano, en elektrisk taiwansk Kymco supersport MC
!
https://www.kymco.com/news/kymco-introd ... motorcycle
Denne skal det bli spennende å følge videre!

https://www.kymco.com/news/kymco-introd ... motorcycle
Denne skal det bli spennende å følge videre!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39837
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler
Nå er jammen Ural også blitt elektisk
!
Ganske sikkert spesielt takket være utviklingsteamet i Redmond, Washington, USA:
"Today, Ural Motorcycles is led by a small team in Redmond, WA.
We help coordinate worldwide distribution and work directly with our factory in Irbit, Russia to develop and refine the best adventure ready sidecar motorcycles available.":

Ganske sikkert spesielt takket være utviklingsteamet i Redmond, Washington, USA:
"Today, Ural Motorcycles is led by a small team in Redmond, WA.
We help coordinate worldwide distribution and work directly with our factory in Irbit, Russia to develop and refine the best adventure ready sidecar motorcycles available.":
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Grendel
- Innlegg: 489
- Registrert: 20 apr 2016, 20:54
- Motorsykkelen din: '98 Yamaha XJ600 / '14 Yamaha Bolt
Re: MCsidens store tråd om el-MC / elektriske motorsykler
Disse to var jo faktisk pene.... KYMCO'n var jo veldig fin.
Nå kommer det jo krav om lyd også på elektriske kjøretøy, så da vil vel også disse kunne si "brooom".
8-)
Nå kommer det jo krav om lyd også på elektriske kjøretøy, så da vil vel også disse kunne si "brooom".
8-)
...bare en død fisk følger strømmen....
Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)
Nåværende: 1998 Yamaha XJ600 (2017-), 2014 Yamaha XVS95R Bolt (2021-)
Tidligere sykler: , 1984 Suzuki ZR50S (2015-17)
NMCU https://nmcu.org/ (Ivaretar rettighetene til MC-kjørere)
Yamaha Custom Club http://ycc.no/ (Klubben for alle Yamaha-kjørere)