Hva får jeg igjen for å legge litt mere penger i et batteri,
kjøpte et på sommern i fjor... men glemte å ha no strøm på det over vintern så nå holder det ikke ladingen...
Kjøpte da et Exide batteri, lurer på å kjøpe noe annet nå.
Ta f.eks :
https://www.xlmoto.no/mc-batteri-yuasa- ... -f-1998#?p
VS
https://www.xlmoto.no/mc-batteri-nitro- ... -f-1998#?p
Billig batteri Vs Dyrt batteri
- xses
- Innlegg: 309
- Registrert: 18 jul 2014, 14:32
- Motorsykkelen din: Suzuki GSXF 750 `98
- Bosted: Råholt
Billig batteri Vs Dyrt batteri
1998 Suzuki GSX 750F
Juni 2014 50700km :)
29.08.2014 52618km :)
02.08.2016 59518km :)
29.06.2018 61497km :)
14.08.2019 66069km
11.08.2020 68635km
27.08.2021 73365km
Juni 2014 50700km :)
29.08.2014 52618km :)
02.08.2016 59518km :)
29.06.2018 61497km :)
14.08.2019 66069km

11.08.2020 68635km

27.08.2021 73365km

- FredrikE24
- Innlegg: 5012
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Billig batteri Vs Dyrt batteri
Finner du et fra Biltema med tilsvarende mål og polstilling, så kjøp gjerne det.
- Kjellrf
- Innlegg: 1621
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Billig batteri Vs Dyrt batteri
Uff, delvis feil svar. Du trenger ett batteri som leverer minst like stor startstrøm som originalbatteriet.FredrikE24 skrev: 28 sep 2017, 09:36 Finner du et fra Biltema med tilsvarende mål og polstilling, så kjøp gjerne det.
Ellers sliter det på f.eks. startclutsj og starter. Enkelte sykler er mer kresne enn andre.
F.eks. så leverer ey Yuasa YB-batteri 30% mer startstrøm enn de fleste konkurrenters batteri med samme mål og Ah.
Så dengang jeg jobbet med Honda, solgte vi ganske mange startclutsjer til folk som satte inn billigere batterier som ga mindre startstrøm.
Noen ganger blir det dyrt å spare penger.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: Billig batteri Vs Dyrt batteri

Yuasa YB14 =190CCA
Biltema gel14A = 220CCA. artikkel nr. 80825
If it ain't broke, I'll break it.
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Billig batteri Vs Dyrt batteri
Jeg har en cb 1100 f med svakt batteri. Enkelte ganger drar ikke startmotor rundt. Ut fra det du forteller høres det ut som jeg bør skifte..Takk for påminnelsen.Kjellrf skrev: 01 okt 2017, 19:08Uff, delvis feil svar. Du trenger ett batteri som leverer minst like stor startstrøm som originalbatteriet.FredrikE24 skrev: 28 sep 2017, 09:36 Finner du et fra Biltema med tilsvarende mål og polstilling, så kjøp gjerne det.
Ellers sliter det på f.eks. startclutsj og starter. Enkelte sykler er mer kresne enn andre.
F.eks. så leverer ey Yuasa YB-batteri 30% mer startstrøm enn de fleste konkurrenters batteri med samme mål og Ah.
Så dengang jeg jobbet med Honda, solgte vi ganske mange startclutsjer til folk som satte inn billigere batterier som ga mindre startstrøm.
Noen ganger blir det dyrt å spare penger.
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Billig batteri Vs Dyrt batteri
Alle startbatterier har oppgitt cca (cold cranking ampere). Dette tallet er det viktigste med tanke på nok startstrøm til ikke å ødelegge startere osv.
Ah (amperetimer) angir hvor lenge at batteri klarer å levere en viss strøm-mengde før det er tomt.
BT har oppgitt cca på alle sine batterier.
De fysiske målene på batteriet er i seg selv ikke nok til å velge rett batteri.
Ah (amperetimer) angir hvor lenge at batteri klarer å levere en viss strøm-mengde før det er tomt.
BT har oppgitt cca på alle sine batterier.
De fysiske målene på batteriet er i seg selv ikke nok til å velge rett batteri.