Booster plug
- AageO
- Innlegg: 41
- Registrert: 07 jan 2017, 00:57
- Motorsykkelen din: Suzuki DL650XT 2016
- Bosted: Haugesund
Booster plug
Noen som har erfaring med Booster plug fra www.boosterplug.com?
https://www.boosterplug.com/shop/suzuki ... -61c1.html
https://www.boosterplug.com/shop/suzuki ... -61c1.html
-16 Suzuki DL650XT 2017 ->
-85 Yamaha XJ900 1990-1991

-85 Yamaha XJ900 1990-1991

- BC45
- Innlegg: 612
- Registrert: 24 mai 2017, 18:37
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Sport 800
- Bosted: Bærum
Re: Booster plug
Jeg har Boosterplug på min mt-09. Den gjør virkelig nytte for seg, mye smoothere gassrespons, gassen blir mindre on/off, motoren går renere på lave turtall og faktisk bedre akselerasjon. Anbefales 

- AageO
- Innlegg: 41
- Registrert: 07 jan 2017, 00:57
- Motorsykkelen din: Suzuki DL650XT 2016
- Bosted: Haugesund
Re: Booster plug
Det er nettopp dette eg er ute etter, de piner jo motorene så mye for tiden.. takker for tilbakemelding :-)
-16 Suzuki DL650XT 2017 ->
-85 Yamaha XJ900 1990-1991

-85 Yamaha XJ900 1990-1991

- AageO
- Innlegg: 41
- Registrert: 07 jan 2017, 00:57
- Motorsykkelen din: Suzuki DL650XT 2016
- Bosted: Haugesund
Re: Booster plug
Vet du om det går ut over garantien på sykkelen?
-16 Suzuki DL650XT 2017 ->
-85 Yamaha XJ900 1990-1991

-85 Yamaha XJ900 1990-1991

Re: Booster plug
Hei,
Vurderer en slik.
Hvordan går det med avlesning av utetemperatur i instrumentet? Systemet trikser jo med at utetemperaturen blir lavere.
hls Biker-hl
Vurderer en slik.
Hvordan går det med avlesning av utetemperatur i instrumentet? Systemet trikser jo med at utetemperaturen blir lavere.
hls Biker-hl
- LarsE
- Innlegg: 375
- Registrert: 27 mar 2017, 21:59
- Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS
Re: Booster plug
Kommer nok ikke til å ha en effekt. Tempen som ECUen (og derfor også booster pluggen) er som oftest tempen i inntaket, som gjerne er en del høyere enn utetempen (pga oppvarming fra motor) Så er nok en annen sensor som måler utetempen enn den som boost pluggen styrer.biker-hl skrev: 29 sep 2017, 21:23 Hei,
Vurderer en slik.
Hvordan går det med avlesning av utetemperatur i instrumentet? Systemet trikser jo med at utetemperaturen blir lavere.
hls Biker-hl
Re: Booster plug
Om du er avhengig av å vite lufttemperaturen til enhver tid, så vil du ikke få den gleden. Du svarte forresten på ditt eget spørsmål, biker-hl
Edit: Feil, LarsE. Boosterpluggen overkjører termostaten til sykkelen som måler lufttemperaturen, som gir beskjed til ECUen at det er kaldere ute og dermed spruter mer bensin inn.
Om man er bekymret for garantien så er det vel bare å koble den ut igjen om den skal vises. #plugnplay
Alt står på hjemmesiden...

Edit: Feil, LarsE. Boosterpluggen overkjører termostaten til sykkelen som måler lufttemperaturen, som gir beskjed til ECUen at det er kaldere ute og dermed spruter mer bensin inn.
Om man er bekymret for garantien så er det vel bare å koble den ut igjen om den skal vises. #plugnplay
Alt står på hjemmesiden...
- BC45
- Innlegg: 612
- Registrert: 24 mai 2017, 18:37
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Sport 800
- Bosted: Bærum
Re: Booster plug
Selve temeraturmåleren til Boosterplugen skal monteres slik at den ikke påvirkes av varme fra motor eller eksos. Den skal mao føle den reelle utetemperaturen. Den lurer ecu til å tro at det er 20 grader kaldere ute, og på min viser temeraturmåleren 20 grader mindre enn den riktige temeraturen. Var ute i 12 grader her om dagen, da viste måleren -8 grader.
Motoren min har det mye bedre nå med boosterplug, så kan ikke tenke meg at den ødelegger noe, men sikkert lurt å fjerne den før service for sikkerhets skyld.
Motoren min har det mye bedre nå med boosterplug, så kan ikke tenke meg at den ødelegger noe, men sikkert lurt å fjerne den før service for sikkerhets skyld.
- AageO
- Innlegg: 41
- Registrert: 07 jan 2017, 00:57
- Motorsykkelen din: Suzuki DL650XT 2016
- Bosted: Haugesund
Re: Booster plug
Tja da er den ankommet, plug and play til en viss grad men litt plast og tanken må av for å komme til der den skal kobles til så litt jobb og spesielt når det er første gang en gjør det.
-16 Suzuki DL650XT 2017 ->
-85 Yamaha XJ900 1990-1991

-85 Yamaha XJ900 1990-1991

- E-strom
- Innlegg: 642
- Registrert: 08 apr 2012, 11:33
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS og DRZ400S
- Bosted: Trondheim
- Kontakt:
Re: Booster plug
Du har jo hatt den i flere timer allerede - hvordan gikk det:AageO skrev: 03 okt 2017, 21:36 Tja da er den ankommet, plug and play til en viss grad men litt plast og tanken må av for å komme til der den skal kobles til så litt jobb og spesielt når det er første gang en gjør det.
- med monteringen?
- med prøvekjøringen?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle

Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Booster plug
Kjørte tre siste månedene med BoosterPlug sesongen ifjor.
Resulterte i voldsom soting av plugger. Får mye bensin med den pluggen montert.
Jeg koblet den av, og valgte heller å legge inn nytt map i BMWen(Bosch Motronic).
Måtte skifte plugger i vinter på grunn av dette. Kjørte uten verken nytt map eller BoosterPlug frem til Juni(ca 7000km). Dro ut samtlige plugger og kontrollerte soting.. Helt strøkne.
Skal bli spennende å se om hvordan de blir med det nye mappet. Ingen fordel at det soter, kan fort bli trangt i innsugskanalene av slikt..
Resulterte i voldsom soting av plugger. Får mye bensin med den pluggen montert.
Jeg koblet den av, og valgte heller å legge inn nytt map i BMWen(Bosch Motronic).
Måtte skifte plugger i vinter på grunn av dette. Kjørte uten verken nytt map eller BoosterPlug frem til Juni(ca 7000km). Dro ut samtlige plugger og kontrollerte soting.. Helt strøkne.
Skal bli spennende å se om hvordan de blir med det nye mappet. Ingen fordel at det soter, kan fort bli trangt i innsugskanalene av slikt..

- AageO
- Innlegg: 41
- Registrert: 07 jan 2017, 00:57
- Motorsykkelen din: Suzuki DL650XT 2016
- Bosted: Haugesund
Re: Booster plug
Demontering av plast og tank litt stress første gang, elendige beskrivelser i håndbok og lite video av min modell på youtube.E-strom skrev: 04 okt 2017, 13:38Du har jo hatt den i flere timer allerede - hvordan gikk det:AageO skrev: 03 okt 2017, 21:36 Tja da er den ankommet, plug and play til en viss grad men litt plast og tanken må av for å komme til der den skal kobles til så litt jobb og spesielt når det er første gang en gjør det.
- med monteringen?
- med prøvekjøringen?
Montering av Boosterpluggen tok egentlig 15 sekund så et par strips og så var det på igjen med tank og plast.
Testkjørng til helgen om yr.no er på lag, drittvær nå..
-16 Suzuki DL650XT 2017 ->
-85 Yamaha XJ900 1990-1991

-85 Yamaha XJ900 1990-1991

- AageO
- Innlegg: 41
- Registrert: 07 jan 2017, 00:57
- Motorsykkelen din: Suzuki DL650XT 2016
- Bosted: Haugesund
Re: Booster plug
Blir det ikkje smør på flesk med både Booster plug og mapping?FredrikE24 skrev: 04 okt 2017, 14:45 Kjørte tre siste månedene med BoosterPlug sesongen ifjor.
Resulterte i voldsom soting av plugger. Får mye bensin med den pluggen montert.
Jeg koblet den av, og valgte heller å legge inn nytt map i BMWen(Bosch Motronic).
Måtte skifte plugger i vinter på grunn av dette. Kjørte uten verken nytt map eller BoosterPlug frem til Juni(ca 7000km). Dro ut samtlige plugger og kontrollerte soting.. Helt strøkne.
Skal bli spennende å se om hvordan de blir med det nye mappet. Ingen fordel at det soter, kan fort bli trangt i innsugskanalene av slikt..![]()
-16 Suzuki DL650XT 2017 ->
-85 Yamaha XJ900 1990-1991

-85 Yamaha XJ900 1990-1991

- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Booster plug
Sa jeg det? Mener at jeg koblet fra Boosterpluggen på grunn av soting. Istede mappa jeg om motorstyringen. Boosterpluggen er lagt et sted jeg ikke husker, for den vil jeg ikke bruke.
Jeg småkjører ikke heller. Kjører 3 mil til jobb og 3 mil fra daglig, ellers lengre turer noen ganger i uka. Variende vei og turtall(motorvei, Oslotrafikk etc.) så er nok ikke derfor det soter. Boosterpluggen slipper på altfor mye bensin rett og slett som sørger for dårlig forbrenning. Skal sies at jeg mot slutten av sesongen ifjor kjørte til og fra jobb i minusgrader. -4 grader var det den dagen jeg kom hjem og parkerte for vintern. Da vil jeg anta at BoosterPluggen mente det var temmelig kaldt ute og slapp på en god del.
Jeg småkjører ikke heller. Kjører 3 mil til jobb og 3 mil fra daglig, ellers lengre turer noen ganger i uka. Variende vei og turtall(motorvei, Oslotrafikk etc.) så er nok ikke derfor det soter. Boosterpluggen slipper på altfor mye bensin rett og slett som sørger for dårlig forbrenning. Skal sies at jeg mot slutten av sesongen ifjor kjørte til og fra jobb i minusgrader. -4 grader var det den dagen jeg kom hjem og parkerte for vintern. Da vil jeg anta at BoosterPluggen mente det var temmelig kaldt ute og slapp på en god del.
- Greenone
- Innlegg: 147
- Registrert: 11 jul 2017, 11:09
- Motorsykkelen din: 2007 ZX-10R
- Bosted: Ullensaker
Re: Booster plug
I utgangspunktet er nok effekten av boosterpluggen ganske lineær innenfor langt større temperatur variasjoner enn -4 til norsk sommer. Dette er grunnen til at den har en egen temp sensor og ikke bare en "dum" motstand til å forandre signalet fra sykkelens egen temp sensor. De fleste sykler har last/turtallsområder hvor de umodifisert får både for mye bensin, litt lite og sånn ca passe. Så noen områder blir altfor fete med boosterpluggen. Som du fant ut :)FredrikE24 skrev: 04 okt 2017, 21:52 Sa jeg det? Mener at jeg koblet fra Boosterpluggen på grunn av soting. Istede mappa jeg om motorstyringen. Boosterpluggen er lagt et sted jeg ikke husker, for den vil jeg ikke bruke.
Jeg småkjører ikke heller. Kjører 3 mil til jobb og 3 mil fra daglig, ellers lengre turer noen ganger i uka. Variende vei og turtall(motorvei, Oslotrafikk etc.) så er nok ikke derfor det soter. Boosterpluggen slipper på altfor mye bensin rett og slett som sørger for dårlig forbrenning. Skal sies at jeg mot slutten av sesongen ifjor kjørte til og fra jobb i minusgrader. -4 grader var det den dagen jeg kom hjem og parkerte for vintern. Da vil jeg anta at BoosterPluggen mente det var temmelig kaldt ute og slapp på en god del.
Det eneste korrekte er å justere maps i ecu eller med f.eks powercommander ut i fra en avgassmåling i benk eller aller helst på vei.
Livet er ikke bare en lek, det er også en dans på roser
The older I get the faster I was
The older I get the faster I was