Aha, da misforstod eg, trodde du både mappet og Boostet . Takk for info, har montert min nå så får vi se hva konklusjonen blir etter å ha brukt den en stund, er jo bare å fjerne igjen om det er fiasko.FredrikE24 skrev: 04 okt 2017, 21:52 Sa jeg det? Mener at jeg koblet fra Boosterpluggen på grunn av soting. Istede mappa jeg om motorstyringen. Boosterpluggen er lagt et sted jeg ikke husker, for den vil jeg ikke bruke.
Jeg småkjører ikke heller. Kjører 3 mil til jobb og 3 mil fra daglig, ellers lengre turer noen ganger i uka. Variende vei og turtall(motorvei, Oslotrafikk etc.) så er nok ikke derfor det soter. Boosterpluggen slipper på altfor mye bensin rett og slett som sørger for dårlig forbrenning. Skal sies at jeg mot slutten av sesongen ifjor kjørte til og fra jobb i minusgrader. -4 grader var det den dagen jeg kom hjem og parkerte for vintern. Da vil jeg anta at BoosterPluggen mente det var temmelig kaldt ute og slapp på en god del.
Booster plug
- AageO
- Innlegg: 41
- Registrert: 07 jan 2017, 00:57
- Motorsykkelen din: Suzuki DL650XT 2016
- Bosted: Haugesund
Re: Booster plug
-16 Suzuki DL650XT 2017 ->
-85 Yamaha XJ900 1990-1991

-85 Yamaha XJ900 1990-1991

- AageO
- Innlegg: 41
- Registrert: 07 jan 2017, 00:57
- Motorsykkelen din: Suzuki DL650XT 2016
- Bosted: Haugesund
Re: Booster plug
På min sykkel er det ingen endring på utetemperaturen.biker-hl skrev: 29 sep 2017, 21:23 Hei,
Vurderer en slik.
Hvordan går det med avlesning av utetemperatur i instrumentet? Systemet trikser jo med at utetemperaturen blir lavere.
hls Biker-hl
-16 Suzuki DL650XT 2017 ->
-85 Yamaha XJ900 1990-1991

-85 Yamaha XJ900 1990-1991

- Greenone
- Innlegg: 147
- Registrert: 11 jul 2017, 11:09
- Motorsykkelen din: 2007 ZX-10R
- Bosted: Ullensaker
Re: Booster plug
Det er signalene fra IAT sensor som endres, denne sitter stort sett i luftfilterboksen og måler temp på inntaksluften. Evnt. utetemp i instrumentpanel måles av annen sensor.
Livet er ikke bare en lek, det er også en dans på roser
The older I get the faster I was
The older I get the faster I was
- AageO
- Innlegg: 41
- Registrert: 07 jan 2017, 00:57
- Motorsykkelen din: Suzuki DL650XT 2016
- Bosted: Haugesund
Re: Booster plug
Har nå kjørt ca 20 mil med Booster plug og det er som om det er en ny sykkel, spent på om den soter som det blir sagt her men det får vi sjekke på neste service.
-16 Suzuki DL650XT 2017 ->
-85 Yamaha XJ900 1990-1991

-85 Yamaha XJ900 1990-1991

- Greenone
- Innlegg: 147
- Registrert: 11 jul 2017, 11:09
- Motorsykkelen din: 2007 ZX-10R
- Bosted: Ullensaker
Re: Booster plug
Dersom du har originalt anlegg ser det ut til at sykkelen allerede uten booster plug får for mye bensin fra ca 40% gass og oppover.
Just sayin`
Just sayin`

Livet er ikke bare en lek, det er også en dans på roser
The older I get the faster I was
The older I get the faster I was
- E-strom
- Innlegg: 642
- Registrert: 08 apr 2012, 11:33
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS og DRZ400S
- Bosted: Trondheim
- Kontakt:
Re: Booster plug
Hvor mye har bensinforbruket endret seg?AageO skrev: 14 okt 2017, 17:39 Har nå kjørt ca 20 mil med Booster plug og det er som om det er en ny sykkel, spent på om den soter som det blir sagt her men det får vi sjekke på neste service.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle

Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
- AageO
- Innlegg: 41
- Registrert: 07 jan 2017, 00:57
- Motorsykkelen din: Suzuki DL650XT 2016
- Bosted: Haugesund
Re: Booster plug
Det er det som er litt merkelig, det merkes nesten ikkje, siste tur viste den et forbruk på 0,38 og den har normalt vist noe mellom 0,36 og 0,42 avhengig av bruk..
-16 Suzuki DL650XT 2017 ->
-85 Yamaha XJ900 1990-1991

-85 Yamaha XJ900 1990-1991

- AageO
- Innlegg: 41
- Registrert: 07 jan 2017, 00:57
- Motorsykkelen din: Suzuki DL650XT 2016
- Bosted: Haugesund
Re: Booster plug
Hvor har du de tallene fra?Greenone skrev: 14 okt 2017, 19:16 Dersom du har originalt anlegg ser det ut til at sykkelen allerede uten booster plug får for mye bensin fra ca 40% gass og oppover.
Just sayin`![]()
-16 Suzuki DL650XT 2017 ->
-85 Yamaha XJ900 1990-1991

-85 Yamaha XJ900 1990-1991

- BC45
- Innlegg: 612
- Registrert: 24 mai 2017, 18:37
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Sport 800
- Bosted: Bærum
Re: Booster plug
På mt-09 har jeg helt uendret forbruk med boosterplugen. Nesten litt rart for jeg merker jo at den får litt mer bensin på lave turtall og under akselerasjon.
- Greenone
- Innlegg: 147
- Registrert: 11 jul 2017, 11:09
- Motorsykkelen din: 2007 ZX-10R
- Bosted: Ullensaker
Re: Booster plug
"Anbefalt" map fra Dynojet. Nå er det veldig varierende kvalitet på disse og langt fra noen fasit, men allikevel en pekepinn da de som oftest er på den rike siden. Og her er det magring all over. Se bort i fra alle 8 tallene. Det er en verdi satt for bruk sammen med med o2 optimizer i closed loop området.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Livet er ikke bare en lek, det er også en dans på roser
The older I get the faster I was
The older I get the faster I was
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Booster plug
Jeg gjorde i høst et intervju med den danske BoosterPlug gründeren Jens Lyck. Nå er det på trykk i årets siste MC-Avisa, nr. 10, for de som er interessert.
Intervjuet er ikke på nett, så bladet må kjøpes...
Intervjuet er ikke på nett, så bladet må kjøpes...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.