Jeg tror at hvis man begynner å sammenligne S1000R og denne Indian cruiseren så har man bommet i utgangspunktet. Dem er så forskjellige som det går ann å bli og en sammenligning er ikke en gang noe jeg kommer til å gjøre mellom disse.Stian87 skrev: 02 okt 2017, 20:43Skjønner at det ikke er samme kjøre egenskaper, men de kan vel sammenliknes? Det jeg egentlig lurer på er hvor dårlig er kjøreegenskapene i forhold til S1000R :)Bjerknez skrev: 02 okt 2017, 14:58Denne kan jo ikke sammenlignes med S1000R overhodet. Her snakker vi fullstendig endring av kjørestil. Men i følge noen Youtube videoer så skal den klare bra med nedlegg før den skraper nedi.Stian87 skrev: 02 okt 2017, 14:20 Men hvordan er kjøreegenskapene i svinger, og for øvrig (sammenliknet med S1000R) og hvor behagelig er den egentlig?
Hvorfor vil du ikke ha HD?
Kan heller aldri se for meg på traktor, dra blir det nok en sportstourer i stedet.
Hvis jeg evt. bestemmer meg for en slik sykkel så kan jeg ikke forvente meg en S1000R i egenskaper. Ikke engang i nærheten. Men det jeg kan forvente meg (muligens) er litt mer "stil" og en mer laydback kjørestil. Altså en perfekt tursykkel som både ser bra ut og som er tilsynelatende god å kjøre.
En traktor er nok sikkert også god å kjøre, men dem ser jo ikke ut i måneskinn (sorry, til dere som eier en traktor. Er dere sikre i deres valg så vil uansett ikke denne kommentaren plage dere vil jeg tro :) )
En HD vil jeg ikke ha fordi de er overpriset samt at jeg ikke vil kjøpe meg inn i dette miljøet. Jeg vil ha noe som er litt mer unikt.
Men som nevnt... dette er bare antakelser så langt. Kan godt være jeg beholder Bimmern i noen år til. Må se først om kjørelysten kommer tilbake igjen :)
S1000R er jo en gateversjon av S1000RR som kanskje er en av verdens raskeste sykler på bane. Indian cruiseren har ikke kjøreegenskaper i den sammenhengen overhodet. Dempere er dårligere, bremsene er nok også dårligere, motoren er svakere etc. Dette er noe man bare må innse samt se på som positivt.
Det positive er at det blir turene som blir det viktigste og ikke hvordan den presterer på papiret.
De kreftene som befinner seg i BMW'en får man aldri brukt uansett og prøver man å bruke dem så kan det gå veldig galt. Noe jeg har erfart. Fristelsen er for stor rett og slett. :)