Min R1 ifra 2014 har ABS i og med at jeg er eier og erfart at den har :) så ikke noe forskjell på panigale og R1 der:)
Eller panigale er vell hakket dyrere?
Lyst på R Sykkel til 2018 sesongen.
-
- Innlegg: 832
- Registrert: 06 jun 2016, 10:23
- Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition
Re: Lyst på R Sykkel til 2018 sesongen.
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. 

Re: Lyst på R Sykkel til 2018 sesongen.
Det visste jeg ikkeKevinmsR6 skrev: 31 okt 2017, 00:25 Min R1 ifra 2014 har ABS i og med at jeg er eier og erfart at den har :) så ikke noe forskjell på panigale og R1 der:)
Eller panigale er vell hakket dyrere?


Har sett 899 for 150-170k.
Det ligger en 1199 for 159k på finn as we speak, enkel svingarm

-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Lyst på R Sykkel til 2018 sesongen.
Sikkert dumt å betvile det du sier.....men, jeg finner ingen opplysninger om ABS på R1 før 2015 når jeg søker på specs på nettet. Kanskje det var tilgjengelig som "ekstrautstyr"?KevinmsR6 skrev: 31 okt 2017, 00:25 Min R1 ifra 2014 har ABS i og med at jeg er eier og erfart at den har :) så ikke noe forskjell på panigale og R1 der:)
Eller panigale er vell hakket dyrere?
Denne artikkelen/testen fra 2014 (om 2014-modellen) sier eksplisitt at den ikke har ABS, og at det vil komme om et par år, grunnet EU-krav (og det kom på 2015 modellen).
http://www.cycleonline.com.au/2014/06/2 ... ha-yzf-r1/
Det er enkelt å se om du har ABS: sjekk om bremseslangene fra hovedpumpe på styre går direkte til calippere foran. Hvis ja; ingen ABS. Når du skal selge biken så er det jo greit å kunne opplyse med sikkerhet om den har ABS eller ikke. Hvis du har, som ekstrautstyr, så vil jeg tro det er et stort pluss.
-
- Innlegg: 832
- Registrert: 06 jun 2016, 10:23
- Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition
Re: Lyst på R Sykkel til 2018 sesongen.
Hmmm merkelig da den ikke låser hjulet ved nødbrems....
ABS slår nå inn... kanskje kjellv kan svare på om det kan komme som ekstra utstyr?
Jeg får ikke sjekket bremseslangene før torsdag da jeg er på kurs på Gardemoen :) men skal sjekke når jeg er kommet hjem
ABS slår nå inn... kanskje kjellv kan svare på om det kan komme som ekstra utstyr?
Jeg får ikke sjekket bremseslangene før torsdag da jeg er på kurs på Gardemoen :) men skal sjekke når jeg er kommet hjem
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. 

Re: Lyst på R Sykkel til 2018 sesongen.
Hvis du zoomer inn på bilde nr 1 så klarer jeg ikke å se noen skive hvert fall.Juicebox skrev: 31 okt 2017, 19:47 Så du er usikker..?
Er det abs-lys på speedometeret? Jeg sjekket også dette på nett og fant ingen abs. Siden du er eier og virket så sikker så tenkte jeg at da var det sikkert abs...
Kris: det er en slik skive på andre siden. Av det jeg har klart å finne ut så er det en tcs-skive for r1.
Sånn ser den ut for 2017 modellen, og det er fra samme vinkel som bildene til Kevin. Skulle tro at den hadde vært synlig om sykkelen hadde ABS.

-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Lyst på R Sykkel til 2018 sesongen.
Det dere kaller "absskive" er giveren til hjulsensor. Den brukes til tcs og andre funksjoner som trenger registrering av hjulenes rotasjonshastighet. 2014 r1 har tcs.
- Greenone
- Innlegg: 147
- Registrert: 11 jul 2017, 11:09
- Motorsykkelen din: 2007 ZX-10R
- Bosted: Ullensaker
Re: Lyst på R Sykkel til 2018 sesongen.
Siden det er sofadiagnostikk på gang ifb Kevin sin mystiske ABS, så kan jo jeg underholde med litt sofaracing for å illustrere hvordan ting kan fungere i praksis med moment. Det er jo tiden for sofaracing nå + stille på jobb :)
Slik ser det ut for typisk 3. gir cruising på svingete landevei for gsx-r 600 vs 899. Topphastighet vil være ca lik i giret. I 4. gir er det ytterligere litt i gsx-r sin favør. Utvekslingen er forskjellig og derfor må dette korrigeres for faktisk nm ut på hjul. Forskjellene er i praksis små selv med twin, 300cc og 20+ hk i 899 sin favør. Med under 70 nm opp til 7000rpm må man uansett regne med å holde seg i lave gir og høyt turtall til annet enn cruisingbruk. Tallene er ca. og naturligvis relative.
Slik ser det ut for typisk 3. gir cruising på svingete landevei for gsx-r 600 vs 899. Topphastighet vil være ca lik i giret. I 4. gir er det ytterligere litt i gsx-r sin favør. Utvekslingen er forskjellig og derfor må dette korrigeres for faktisk nm ut på hjul. Forskjellene er i praksis små selv med twin, 300cc og 20+ hk i 899 sin favør. Med under 70 nm opp til 7000rpm må man uansett regne med å holde seg i lave gir og høyt turtall til annet enn cruisingbruk. Tallene er ca. og naturligvis relative.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Livet er ikke bare en lek, det er også en dans på roser
The older I get the faster I was
The older I get the faster I was