Da skal jeg kjøpe tools sin for å teste med den. Har ikke funnet noe dekonpventil, kun en varmstart hendel.Greenone skrev: 03 nov 2017, 02:11 Ok. Biltema sin bladføler er i utgangspunktet ikke nøyaktig nok med sine 0,05mm intervall mindre du har flaks på klaringen. De to minste bladene i "tommer" er 0,05mm og 0,1mm. Tools har en fin og rimelig bladføler dersom du ikke får lånt av noen. Tipper nok du er godt under spec på klaring, men sjekk manual og bruk en mer nøyaktig føler. Uansett neppe noe her da som forårsaker dine problemer.
Ift. kompresjonstest, så det er vel en dekomp ventil på sykkelen som muligens ødelegger målingen...? Har du reelt 50 psi så spørs det vel hvor bra den hadde gått, og vært tungstartet.
Hva sier forrige eier om problemene er de ukjente for han? Hvis du ikke har noen forhistorie blir jo det hele enda vanskeligere. Kokingen kan forsåvidt være nesten alt i fra noe så enkelt som dårlig radiatorlokk til toppakning eller skjev topp.
Forrige eier sa jeg kunne fylle sylinder med farris uten sukker med kullsyre å la det stå noen dager for å se om stempelringene gikk på plass igjen.. dette har jeg ikke turt å prøve på da vann(???) i motoren, ikke høres bra ut.
Kun få sekunder, typ 5-10sek etter oppstart så kan jeg kjenne på radiator å da er den veldig varm.