MCnyheter vi har ventet på...?
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Nærmeste konkurrent blir vel BMW S1000XR?
-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Bosted: Trondheim
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Syns vel S1000XR er mer ADV for asfalt, slik som Tracer, mens MT-10 Touring er mer oppmot SuperDuke 1290GT enda jegBjerknez skrev:Nærmeste konkurrent blir vel BMW S1000XR?

Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Hørt noe om denne har like aggresiv sittestilling som den vanlige MT10?kjellv skrev:Denne så jeg ikke komme... Pressemelding som kom i dag:
2017_YAM_MT10TE_EU_MDNM6_STA_004.jpg
New MT-10 Tourer Edition-269-684083.pdf
MT-09 og MT-10 så er det ganske store forskjeller, synes MT-10 minner litt om sittestillingen fra R sykkel med tanke på bein plassering.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: RE: Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Denne pressemeldingen dumpet inn i e-post rett før jeg skulle hjem på fredag. Jeg har ikke fått tid og mulighet til å lese skikkelig gjennom det en gang. Førsteinntrykket mitt var at det er en ny modell. Men det er slett ikke sikkert. Jeg skal logge inn i extranettet i løpet av dagen og sette meg bedre inn i hva dette er.laban skrev:Hørt noe om denne har like aggresiv sittestilling som den vanlige MT10?kjellv skrev:Denne så jeg ikke komme... Pressemelding som kom i dag:
2017_YAM_MT10TE_EU_MDNM6_STA_004.jpg
New MT-10 Tourer Edition-269-684083.pdf
MT-09 og MT-10 så er det ganske store forskjeller, synes MT-10 minner litt om sittestillingen fra R sykkel med tanke på bein plassering.
Sent fra min C6603 via Tapatalk
- biker7
- Innlegg: 1309
- Registrert: 12 feb 2011, 15:41
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
- Bosted: solør
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Slik jeg har forstått det er den egentlig en vanlig MT10, forruten noe påmontert ekstrautstyr som håndbeskyttere, vindskjerm, noen "ørsmå" vesker (i henhold til bilder..) komfortsal, gps-feste (?..) etc.. Men litt usikker
http://www.bike.no/bildeserier/mot-yama ... er-edition


http://www.bike.no/bildeserier/mot-yama ... er-edition
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Det ligger foreløpig ikke flere opplysninger i extranet enn det som står i pressemeldingen. Men jeg har lest den med kritiske briller på, og antar at dette er en standard MT-10 med en utstyrspakke som monteres sammen under klargjøring hos forhandlerne og selges som en egen modell/variant. Det står jo også at utstyrspakken kan kjøpes til eksisterende MT-10, og pakkeløsningen vil bli billigere enn å kjøpe delene enkeltvis..biker7 skrev:Slik jeg har forstått det er den egentlig en vanlig MT10, forruten noe påmontert ekstrautstyr som håndbeskyttere, vindskjerm, noen "ørsmå" vesker (i henhold til bilder..) komfortsal, gps-feste (?..) etc.. Men litt usikker![]()
![]()
http://www.bike.no/bildeserier/mot-yama ... er-edition
While all of the special parts and accessories featured on this new model are available to existing MT-10 owners, the fully equipped MT-10 Tourer Edition represents a sensible saving when compared to buying the items separately.
Men pakkeløsningern er interessant likevel. Den åpner øynene for at MT-10 faktisk har et mer "Versatile" potensiale enn man tidligere har tenkt. Når dette har kommet, er ikke veien lang til vi ser den første med fullt koffertrack og rigget for langtur. Rekkevidden med 17 L tank er vel kanskje ikke optimalt til touring, særlig med tanke på at MT-10 mer enn gjerne vil være med på ganske aktiv kjøring som øker forbruket en god del. Men for all del, det trenger ikke være diskvalifiserende med kort rekkevidde. Husk at også Vmax 1700 har blitt brukt til touring!
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Ny Bagger fra Yamaha?
Ingen tvil om at denne nyheten blir bygget for USA-markedet, men blir den tilgjengelig i Europa? Kanskje... For øyeblikket mangler Yamaha tunge Cruisere i modellprogrammet. Den største er i øyeblikket XV950R, som jo ikke er "tung nok" til å kalle seg Tung Cruiser. Alt større forsvant med EU4, og jeg kan vanskelig tenke meg at Yamaha vil fortsette uten sykler i dette segmentet
Blir i alle fall spennende å se hva som skjer til høsten.
Men lekker blir nyheten, den nye Venture
http://www.baggersmag.com/yamaha-introd ... X3hYpUL.01
Ingen tvil om at denne nyheten blir bygget for USA-markedet, men blir den tilgjengelig i Europa? Kanskje... For øyeblikket mangler Yamaha tunge Cruisere i modellprogrammet. Den største er i øyeblikket XV950R, som jo ikke er "tung nok" til å kalle seg Tung Cruiser. Alt større forsvant med EU4, og jeg kan vanskelig tenke meg at Yamaha vil fortsette uten sykler i dette segmentet

Men lekker blir nyheten, den nye Venture

http://www.baggersmag.com/yamaha-introd ... X3hYpUL.01
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Så på youtube nå at Nuviz, en av flere forsøk på å putte en skjerm i hjelmen din, kan nå kjøpes for penger($699 USD).
Fordelene er jo at man kan kutte ut fester for telefon, GPS og evt. kart i tankbag og heller ha en dings på hjelmen som har både GPS og telefon/media. Og Nuviz skal visstnok kunne støtte andre Bluetooth intercom senere gjennom oppdateringer.
Den kan også filme 1080p 30fps. Kvaliteten er vist så som så men fin å ha om man snubler over noe. Motovloggere vil nok holde seg til GoPro.
På en annen side får man en kladd frempå hjelmen som er ganske synlig og klumpete. Med batteritid på ca 8 timer med moderat bruk. Og en skjerm som altid er i synsfeltet ditt enten du vil eller ei, og man må lære seg å ignorere den. Prisen er også alt for stiv for øyeblikket.
Man kan nok regne med at slike løsninger vil bli bedre over tid, hva syns dere?
Personlig skulle jeg helst sett at selve HUDen var inni hjelmen i stedet for utenpå, og kanskje med selve enheten plassert bakpå hjelmen.
Fordelene er jo at man kan kutte ut fester for telefon, GPS og evt. kart i tankbag og heller ha en dings på hjelmen som har både GPS og telefon/media. Og Nuviz skal visstnok kunne støtte andre Bluetooth intercom senere gjennom oppdateringer.
Den kan også filme 1080p 30fps. Kvaliteten er vist så som så men fin å ha om man snubler over noe. Motovloggere vil nok holde seg til GoPro.
På en annen side får man en kladd frempå hjelmen som er ganske synlig og klumpete. Med batteritid på ca 8 timer med moderat bruk. Og en skjerm som altid er i synsfeltet ditt enten du vil eller ei, og man må lære seg å ignorere den. Prisen er også alt for stiv for øyeblikket.
Man kan nok regne med at slike løsninger vil bli bedre over tid, hva syns dere?
Personlig skulle jeg helst sett at selve HUDen var inni hjelmen i stedet for utenpå, og kanskje med selve enheten plassert bakpå hjelmen.
-
- Innlegg: 394
- Registrert: 07 nov 2008, 10:35
- Motorsykkelen din: Guzzier og en KTM 690 Rally Replica
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Piaggio har noe i ermet for Guzzi og Aprilia, med konseptmodellpresentasjoner på Eicma til høsten og The Big Splash i 2018. http://www.cycleworld.com/aprilia-capon ... o-4#page-4
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Forrige post ga meg klart svar på noe jeg har lurt på en stund, nemlig hvorfor Aprilia Caponord plutselig forsvant fra importørens netsider...
Synd at både den og Stelvio led en ublid skjebne i møte med Euro 4 kravene og Piaggios prioriteringer...
Men det høres helt klart spennende ut med ny avansert modell fra spesielt Moto Guzzi
.
Ser også ast Yamaha igjen hiver seg på crusiertrenden i jakten på H-D og Indian kunder denne luftkjølte 1850 kubikkeren, som burde ha gode forutsetninger til å fange interessen hos cruiserfolket:

Mer å lese her:
http://www.cycleworld.com/2018-yamaha-v ... ook-review
Synd at både den og Stelvio led en ublid skjebne i møte med Euro 4 kravene og Piaggios prioriteringer...
Men det høres helt klart spennende ut med ny avansert modell fra spesielt Moto Guzzi

Ser også ast Yamaha igjen hiver seg på crusiertrenden i jakten på H-D og Indian kunder denne luftkjølte 1850 kubikkeren, som burde ha gode forutsetninger til å fange interessen hos cruiserfolket:

Mer å lese her:
http://www.cycleworld.com/2018-yamaha-v ... ook-review
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Bosted: Buskerud
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Aprilia lister fortsatt 3 ulike Caponord på sin .com side. Tror ikke den var noen storselger i Norge da Aprilia er litet merke i lille Norge.AJ skrev:Forrige post ga meg klart svar på noe jeg har lurt på en stund, nemlig hvorfor Aprilia Caponord plutselig forsvant fra importørens netsider...
Synd at både den og Stelvio ledd en ublid skjebne i møte med Euro 4 kravene og Piaggios prioriteringer...
Men det høres helt klart spennende ut med ny avansert modell fra spesielt Moto Guzzi.
Ser også ast Yamaha igjen hiver seg på crusiertrenden i jakten på H-D og Indian kunder denne luftkjølte 1850 kubikkeren, som burde ha gode forutsetninger til å fange interessen hos cruiserfolket:
Mer å lese her:
http://www.cycleworld.com/2018-yamaha-v ... ook-review
misspelling with autocorrect
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Det er vel antakelig fordi de gjerne vil bli kvitt det siste produksjonsvolumet.hakhap skrev: 07 jun 2017, 11:49
Aprilia lister fortsatt 3 ulike Caponord på sin .com side. Tror ikke den var noen storselger i Norge da Aprilia er litet merke i lille Norge.
misspelling with autocorrect
I denne saken synes det å være veldig tydelig at både Stelvio og Caponord ikke lenger produseres pga. av Euro4 kravene og Piaggios prioriteringer.... Men det er lov å håpe at begge kommer sterkt tilbake:
http://www.cycleworld.com/aprilia-capon ... ies-euro-4
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Mv Agusta F4 LH44 Lewis Hamilton edition
Kjører: Ducati 999R
Tidligere: Mv Agusta F4 750 S, Ducati 748 S og 1098, Kawasaki 636 Ninja
Tidligere: Mv Agusta F4 750 S, Ducati 748 S og 1098, Kawasaki 636 Ninja
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Så en youtube-video i dag som forsterket troen på at Kawasaki Z 900 RS snart blir en realitet. Det dreier seg om en naken sykkel som utseendemessig skal være inspirert av 70-tallets Z 900. Ser fram til å se denne modellen.
- JohnsenCarspa
- Innlegg: 18
- Registrert: 16 sep 2017, 08:43
- Motorsykkelen din: Ducati?
- Bosted: Sarpsborg
Re: Mv Agusta F4 LH44 Lewis Hamilton edition
EKMV skrev: 01 okt 2017, 15:50 Ny spesialutgave fra Mv Agusta:
https://motonets.com/mv-agusta-f4-lewis ... n-edition/
Denne er sprek, men en solid prislapp :)
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Ser de har kommet med en ny Reparto Corse utgave også:
https://motonets.com/mv-agusta-f4-rc-2018-details/
https://motonets.com/mv-agusta-f4-rc-2018-details/
Kjører: Ducati 999R
Tidligere: Mv Agusta F4 750 S, Ducati 748 S og 1098, Kawasaki 636 Ninja
Tidligere: Mv Agusta F4 750 S, Ducati 748 S og 1098, Kawasaki 636 Ninja
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Nye Kawasaki Z 900 RS
http://www.motoblog.it/post/890278/kawasaki-z900rs-2018
Hadde ventet spent på denne, men min umiddelbare reaksjon er at jeg er litt skuffet over utseendet, spesielt i forhold
til tegninger som har vært presentert tidligere, som antydet hvordan denne kunne komme til å se ut..
http://www.motoblog.it/post/890278/kawasaki-z900rs-2018
Hadde ventet spent på denne, men min umiddelbare reaksjon er at jeg er litt skuffet over utseendet, spesielt i forhold
til tegninger som har vært presentert tidligere, som antydet hvordan denne kunne komme til å se ut..
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Har mer sansen for Ninja 400. Kjører 250R, og synes den er rasende festlig. Hvis 400'en kan by på tilnærmelsesvis samme kjøreglede,gsx750_80 skrev: 25 okt 2017, 17:17 Nye Kawasaki Z 900 RS
http://www.motoblog.it/post/890278/kawasaki-z900rs-2018
Hadde ventet spent på denne, men min umiddelbare reaksjon er at jeg er litt skuffet over utseendet, spesielt i forhold
til tegninger som har vært presentert tidligere, som antydet hvordan denne kunne komme til å se ut..
til en bra pris, kan den antakelig bli en høydare. https://www.youtube.com/watch?v=Zr_v9pMYN8Y
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Kjører: Ducati 999R
Tidligere: Mv Agusta F4 750 S, Ducati 748 S og 1098, Kawasaki 636 Ninja
Tidligere: Mv Agusta F4 750 S, Ducati 748 S og 1098, Kawasaki 636 Ninja
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Ducati med en ny utgave av scrambler. 1100cc 86hk 88.4nm og nå med traction control og corner abs.
- kvase
- Innlegg: 1064
- Registrert: 29 des 2015, 02:35
- Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
- Bosted: Arendal
- Kontakt:
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
2018 Ducati Panigale V4
http://bikeport.no/2018-ducati-v4/
http://bikeport.no/2018-ducati-v4/
Vespa Piago 75cc
Panter 50 cc
Honda FT 500 cc
XT660 Z Tennere
KTM
1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/






i tillegg en Suzuki DRZ 400

https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
KTM 790 Adventure
En virkelig nyhet om blir så bra som ser ut...og de klarer å holde vekten til max 180kg og gjerne +100hk. Knuse RR på formiddagen, kjøre gjennom skauen på ettermiddagen
Får kanskje vite på EICMA i dag? Nederst visstnok produksjonsklar modell, ikke så mye forskjell, lover bra.



En virkelig nyhet om blir så bra som ser ut...og de klarer å holde vekten til max 180kg og gjerne +100hk. Knuse RR på formiddagen, kjøre gjennom skauen på ettermiddagen



2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2017 KTM 450 EXC-F Six days
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
Interessant den KTMen der ja. Men må vel bytte dempere og ha mindre hjul for å ta kampen med RR?
Re: MCnyheter vi har ventet på...?
På bane, ja, på landeveien liten betydning. Og på mange (de fleste norske) veier er større hjul og mykere dempere bare en fordel, svelger tælahiv og ujevnheter mye bedreRonning skrev: 06 nov 2017, 11:19 Interessant den KTMen der ja. Men må vel bytte dempere og ha mindre hjul for å ta kampen med RR?

2019 Triumph Scrambler 1200
2017 KTM 450 EXC-F Six days
2017 KTM 450 EXC-F Six days