AJ skrev: 06 nov 2017, 09:55
Man kan selvfølgelig ikke forvente at brukerne legger inn bildene på nytt. Derfor synes jeg det er bra at noen kreative sjeler har laget disse utvidelsene, som altså gjør det mulig igjen å få lese trådene slik de opprinnelig blew laget.
Så får vi se hvor lenge dette varer...
Kan vel hende Photobucket folkene irriterer seg grønne over påfunnet og jobber med å finne ut en måte å sette utvidelsene ut av spill. Evt. rett og slett fjerne bildene fra databasene sine.
Da er man jo like langt...
Det største problemet med denne Photobucket situasjonen er at de fleste ikke har mulighet til å legge inn bilder på nytt.
Jeg har vært medlem på mange forum oppigjennom årene og sikkert lagt inn godt over 1000 biler på diverse forum (det eneste jeg har brukt photobucket til, da det var meget brukervennlig til det formålet), dessverre er det ikke mulig for vanlige brukere å endre innlegg etter x antall svar/tid. Og selv om det var mulig, hvem har tid?
Dette gjør at trådene og eventuelt forumene dør, som er veldig trist. Utrolig mange "how to/DIY/logg" tråder på bil/mc forum som er ubrukelige nå.
Topp at noen lager add-ons for å omgå problemene, dessverre er det nok bare ett plaster på ett "skuddsår" da de færreste vet hva en "utvidelse" er eller vet hvordan man installerer de.
Jeg betalte for photobucket i flere år, for ekstra kapasitet, noe jeg gladelig gjorde, ingenting er gratis her i livet... Men den taktikken (blackmail) og prisen Photobucket opererer med nå for "3rd party hosting" er latterlig. Er bare spørsmål om når, ikke om, photobucket blir borte for godt.