Etter en laaaaang runde med stålbørste ble det slik:
One done, one to go...
Før og etter:)
- SuperTenere
- Innlegg: 237
- Registrert: 19 jun 2009, 11:49
- Motorsykkelen din: Yamaha XTZ Super Ten
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38204
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Før og etter:)
Jeg har festebraketter til slipon anlegget på sykker'n som jeg fikk forniklet.
Det ble stor forskjell 'før og etter'! Skal se om jeg finner igjen bildene...
Det ble stor forskjell 'før og etter'! Skal se om jeg finner igjen bildene...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- SuperTenere
- Innlegg: 237
- Registrert: 19 jun 2009, 11:49
- Motorsykkelen din: Yamaha XTZ Super Ten
Re: Før og etter:)
Gjør det:) Fornikling av disse brakettene til toppboksen er det nok ikke aktuelt å fornikle .....pusset dem mest fordi det er gøy:-)
Men kanskje noe har tips for å holde dem blanke....?De er jo av aluminium, så jeg frykter de korrodere nokså fort....kanskje litt polish gjør susen...?
Men kanskje noe har tips for å holde dem blanke....?De er jo av aluminium, så jeg frykter de korrodere nokså fort....kanskje litt polish gjør susen...?
Re: Før og etter:)
aluminiumsbraketter kan sendes til eloksering, da får de en fin overflate som ikke korroderer
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38204
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Før og etter:)
Laser Duo-Tech pottene på sykker'n min er blanke og fine (synes jeg, i hvert fall...), men festbrakettene i aluminium var ikke spesielt pene... Heller ikke disse senkebrakettene i stål, som man må montere hvis sykker'n skal brukes med originale sidevesker.
Med disse tingene montert uten overflatebehandling av brakettene så det ikke helt bra ut; gråaktig og ikke spesielt pen aluminium med overgang til senkebrakett i stål med overgang til disse blanke pottene...
Så jeg fikk forkrommet/forniklet festebrakettene og senkebrakettene, som så slik ut før behandlingen (beklager små bilder, var de eneste jeg hadde...):
Sånn så de ut etter en tur i 'badet' til Centrum fornikling:
Blankt og fint alt sammen
Med disse tingene montert uten overflatebehandling av brakettene så det ikke helt bra ut; gråaktig og ikke spesielt pen aluminium med overgang til senkebrakett i stål med overgang til disse blanke pottene...
Så jeg fikk forkrommet/forniklet festebrakettene og senkebrakettene, som så slik ut før behandlingen (beklager små bilder, var de eneste jeg hadde...):
Sånn så de ut etter en tur i 'badet' til Centrum fornikling:
Blankt og fint alt sammen
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- SuperTenere
- Innlegg: 237
- Registrert: 19 jun 2009, 11:49
- Motorsykkelen din: Yamaha XTZ Super Ten
Re: Før og etter:)
Ja, de ble jo skikkelig blingbling:-) Hvor fikk du gjort dette......og hsuker du noen ca pris....?
- cheron
- Innlegg: 3157
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Sted: Høyjord
Re: Før og etter:)
Står her;
AJ skrev: Sånn så de ut etter en tur i 'badet' til Centrum fornikling:
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38204
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Før og etter:)
Prisen? Om jeg ikke husker helt feil så kom det på litt under 1000-lappen. Dyrt nok, men jeg synes resultatet forsvarer prisen.SuperTenere skrev:Ja, de ble jo skikkelig blingbling:-) Hvor fikk du gjort dette......og hsuker du noen ca pris....?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- cheron
- Innlegg: 3157
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Sted: Høyjord
Re: Før og etter:)
Helt enig.. Bling koster :)AJ skrev:Prisen? Om jeg ikke husker helt feil så kom det på litt under 1000-lappen. Dyrt nok, men jeg synes resultatet forsvarer prisen.SuperTenere skrev:Ja, de ble jo skikkelig blingbling:-) Hvor fikk du gjort dette......og hsuker du noen ca pris....?
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Før og etter:)
pluss at det er mye mer jobb å pusse ned og male senerecheron skrev: Helt enig.. Bling koster :)
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38204
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Før og etter:)
... noe jeg aldri kommer til å gjørepelsen skrev:pluss at det er mye mer jobb å pusse ned og male senerecheron skrev: Helt enig.. Bling koster :)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Før og etter:)
Jeg monterte i et svakt øyeblikk for mange år siden et Vance & Hines eksosanlegg på Gamle. Det var kromma. Men etter noen års bruk på grus og dårlige norske veier, har steinspruten fra forhjulet endelig sandblåst vekk krommen på svanehalsene. Så jeg håper jeg snart kan lakkere dem svarte.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave
c")