Min første GS var en 1100. Trur det var 98. Så kjøpte jeg en flett ny 1200 i 2005. Forskjellen er egentlig betydelig. 30 kg lettere, 15 hk mer, og en ny motor med mindre vibrasjoner og betydelig mindre støy.FredrikE24 skrev: 27 nov 2017, 22:09 Nå har du jo hatt R1150GS, og har nå R1200GS.
Jeg må si jeg får mer og mer lyst på en GS å flise oppover i fjellene med, krysse store bekker og mindre elvestryk 1000 meter over havet.. Jeg kan ikke tenke meg at en R1100GS eller R1150GS vil mette mitt lille behov for 150hk i K'en. Slik markdet er for litt eldre BMWer om dagen så er det jo sikkert noen kupp man kan få tatt ila. et års tid på en gammel GS. Da kan man jo beholde K'en en stund å se om GS er greia liksom. Det er jo ikke sikkert. Min største bekymring er om de er spreke nok.
Jeg liker best utseende på R1150GS, bedre enn noen andre GSer, gjerne i Adventure-utgave. Er det noe dugandes lang-langtursykkel både på asfalt og på grus? Tror jeg burde prøve en sånn en til våren. På hvilken måte er en R1200GS veldig mye bedre?
Det var 1200'en som var referansen min når jeg ville tilbake til GS nå i sommer. Og så dukket det opp en ok 1150, så da knalla jeg til på den. Men det ble altså feil for meg, for det var liksom tilbake til 1100'en. Enig i at den er tøff å se på, med stor tank og eikehjul. Men som mc syntes jeg at 1200 er betydelig bedre.
Jeg trur du vil oppleve at en 1200 er mer enn sprek nok på norske veier. Det er klart at om du har skikkelig snurr på K'en din, så parkerer du en GS. Men for all practical purposes, så er det mer en nok omp i GSen. Det syntes i hvert fall jeg.
En annen sak er at det ikke er en "skogsmaskin". Grus, traktorveier og krøtterstier, ja. Men ikke terreng. Da ville jeg heller kjøpt en crosser, eller rein enduro, som veier 50 - 100 kg mindre. Men det er en fantastisk turmaskin. Lang fjæringsvei, utmerket komfort, og bøtter med bakkeklaring