Noen som kjenner igjen problemstillingen med at Africa Twin XRV 750 "mister" bensinen etter at den har stått stille i 3 dager eller mer, og blir vanskelig å starte?
Er det noen som er kjent med operasjonen med å endre på luftinga som linken under viser for å hindre at dette skjer?
http://www.atic.org/faq/ventilation.php
-Terje
Bensinproblemer Africa Twin XRV750
Bensinproblemer Africa Twin XRV750
Africa Twin XRV750 Rd07a 1996 (Solgt, men angrer)
Yamaha XT350 1988
Honda Magma v65 1985 (solgt )
Yamaha XT350 1988
Honda Magma v65 1985 (solgt )
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Bensinproblemer Africe Twin XRV750
Problemet ser ikke ut til å være verre enn i andre forgassermotorer, hvis det er slik som i linken. Aller enkleste løsning er å slå tenninga på og av etpar ganger så bensinpumpa starter opp og fyller på den skvetten som evt mangler.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Bensinproblemer Africe Twin XRV750
Da bærer det ut å prøve. Er det så enkelt er ingenting bedre enn det.
Africa Twin XRV750 Rd07a 1996 (Solgt, men angrer)
Yamaha XT350 1988
Honda Magma v65 1985 (solgt )
Yamaha XT350 1988
Honda Magma v65 1985 (solgt )
Re: Bensinproblemer Africe Twin XRV750
Hva er egentlig grunnen til at man må slå tenningen av og på et par ganger? Skal ikke bensinpumpa starte når tenninga skrus på første gangen?
Africa Twin XRV750 Rd07a 1996 (Solgt, men angrer)
Yamaha XT350 1988
Honda Magma v65 1985 (solgt )
Yamaha XT350 1988
Honda Magma v65 1985 (solgt )
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Bensinproblemer Africe Twin XRV750
Vet ikke om den starter med en gang du slår på tenninga på din sykkel, men om den starter hører du en summende eller tikkende lyd i noen sekunder alt ettersom type bensinpumpe.Terjek skrev: 09 des 2017, 23:01 Hva er egentlig grunnen til at man må slå tenningen av og på et par ganger? Skal ikke bensinpumpa starte når tenninga skrus på første gangen?
Hvis du skrur tenninga på og av etpar ganger skal i alle fall forgasserne være fyllt opp.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Bensinproblemer Africa Twin XRV750
Var ute å prøvde å høre om pumpa starta, men der var det stille som i graven. Kanskje tegn på at pumpa er gåen!? Men burde ikke sykkelen stoppa ved kjøring om den ikke bare er for priming?
Africa Twin XRV750 Rd07a 1996 (Solgt, men angrer)
Yamaha XT350 1988
Honda Magma v65 1985 (solgt )
Yamaha XT350 1988
Honda Magma v65 1985 (solgt )
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Bensinproblemer Africa Twin XRV750
Ikke sikkert den er gåen, pumpa er styrt av en trykkbryter. Det er i hvert fall hva jeg tror. Så pumpa bare skal starte opp ved behov. Har forresten du problemer med å starte din sykkel etter at den har stått ei stund?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Bensinproblemer Africa Twin XRV750
Ja, det er det jeg prøver å ordne på. Kjører nesten ut et fullada batteri før den starter bår den har stått mer enn uke..
Africa Twin XRV750 Rd07a 1996 (Solgt, men angrer)
Yamaha XT350 1988
Honda Magma v65 1985 (solgt )
Yamaha XT350 1988
Honda Magma v65 1985 (solgt )
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Bensinproblemer Africa Twin XRV750
På din sykkel så kommer signalet til pumpa fra ecu og pumpa går KUN når den gir tennpulser-eg:kjører starter.
Du kan legge om slangene for å hindre noe avdamping-men problemene har økt med mer etanol i bensina/skiller seg i flottørkamrene.
hvis du har mulighet til å legge ventilasjonsslangen fra topp av forgasserne et sted du kan gi inn en liten "sprut"bensin med ei ketsjupflaske eller lignende så fyrer den med en gang.
Miljømessig/sølmessig kan du godt bruke "miljøbensin" da den tåler å stå på flaske mye lengere enn vanlig bensin uten å miste futten.
Du kan legge om slangene for å hindre noe avdamping-men problemene har økt med mer etanol i bensina/skiller seg i flottørkamrene.
hvis du har mulighet til å legge ventilasjonsslangen fra topp av forgasserne et sted du kan gi inn en liten "sprut"bensin med ei ketsjupflaske eller lignende så fyrer den med en gang.
Miljømessig/sølmessig kan du godt bruke "miljøbensin" da den tåler å stå på flaske mye lengere enn vanlig bensin uten å miste futten.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Kjellrf
- Innlegg: 1621
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Bensinproblemer Africa Twin XRV750
Ellers er bensinpumpe/rele kjent svakhet på Africa Twin 750.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Re: Bensinproblemer Africa Twin XRV750
Kan det være en løsning å sette på en tilbakslagsventil på bensinslangen mellom forgasser og bensinpumpe?
Africa Twin XRV750 Rd07a 1996 (Solgt, men angrer)
Yamaha XT350 1988
Honda Magma v65 1985 (solgt )
Yamaha XT350 1988
Honda Magma v65 1985 (solgt )
Re: Bensinproblemer Africa Twin XRV750
I forlengelse av tråden over så hadde jeg tilfeldigvis lite bensin på tanken når eg skulle starte den etter en god stund, minst 2 uker.
Jeg skrudde over på reserve og den fyrte nesten med en gang. Har testet dette flere ganger og det virker å være konsekvent. Så slå på reserven før du forsøker å starte.
Jeg skrudde over på reserve og den fyrte nesten med en gang. Har testet dette flere ganger og det virker å være konsekvent. Så slå på reserven før du forsøker å starte.
Africa Twin XRV750 Rd07a 1996 (Solgt, men angrer)
Yamaha XT350 1988
Honda Magma v65 1985 (solgt )
Yamaha XT350 1988
Honda Magma v65 1985 (solgt )