Bilen, en BMW Z4 2.5SI 2006 står i garasjen ubrukt hele vinteren.
Jeg lader batteriet som står i av og til.
Til det bruker jeg CTEK Ready To Go.
Batteriet er et originalt "BMW" AGM batteri.
Laderen har en Normal og en AGM posisjon.
I CTEK's bruksanvisning står det at AGM mode skal velges for enkelte AGM Batterier men kan ikke svare på om mitt er et av de.. Det kan ikke BMW heller.
Noen som vet eller har noe å si om dette?
Lading AGM
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Lading AGM
Vet ikke. Tips: prøv å lade batteriet i begge moduser og mål ladespenning og strøm.
Velg den innstillingen som gir lavest ladestrøm. Det holder for vedlikeholdslading.
Du kan også måle bilens ladespenning. Den vil kanskje gi en indikasjon på rett innstilling.
Velg den innstillingen som gir lavest ladestrøm. Det holder for vedlikeholdslading.
Du kan også måle bilens ladespenning. Den vil kanskje gi en indikasjon på rett innstilling.
-
- Innlegg: 826
- Registrert: 13 des 2015, 13:22
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
- Bosted: Bartebyen
Re: Lading AGM
Ville Googla batteritypen ( merke ) og funnet type charger.
Re: Lading AGM
Normal gir lavere enn AGM.cannon skrev: 13 des 2017, 16:53 Vet ikke. Tips: prøv å lade batteriet i begge moduser og mål ladespenning og strøm.
Velg den innstillingen som gir lavest ladestrøm. Det holder for vedlikeholdslading.
Du kan også måle bilens ladespenning. Den vil kanskje gi en indikasjon på rett innstilling.
CTEK viste heller ikke, men sa at lavest ville gå bra, altså Normal