Lysere tider i møte... Snart er sesong 2018 her!

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Lysere tider i møte... Snart er sesong 2018 her!

Legg inn av AJ »

Ja, da er den mest intense julefeiringa over for denne gangen... :-)å .

Hyggelig med familiebesøk av egne barn, barnebarn, beste- og oldemødre...
Men også veldig deilig med huset for seg sjøl etter travel, men og svært trivelig julaften og 1.juledag.

Og nå går det mot stadig lengre dager og laaaangsomt, men sikkert mot en ny MC-sesong, med alle ønsker og planer for 2018 sesongen.

Kanskje dette kan bli en tråd hvor MCsiden brukerne kan lufte tanker, ønsker og planer for MC-året 2018?
Selv håper jeg å få kjørt Kystriksveien sommeren 2018. Det er noe jeg lenge har sett fram til.

Noen utenlandstur utenom Sverige blir det neppe... Forventet ugunstig kronekurs får ta en del av skylden for det... :-k .

En annen ting... Om det det blir ny sykkel i løpet av 2018 sesongen gjenstår også å se.
Akkurat nå ligger det an til at 1290'en beholdes... :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
BAJAZZ
Innlegg: 74
Registrert: 21 jul 2015, 19:33
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 1200, BMW R 1250 GS

Re: Lysere tider i møte... Snart er sesong 2018 her!

Legg inn av BAJAZZ »

Har akkurat skiftet ut 1290 SA,n med en splitter ny militærgrønn1200 Explorer. Men spørs om jeg var litt tidlig ute?
Har kommet ny modell etter denne , og det spørs om det blir bytte igjen....? Skal visst være ytterligere 100 oppgraderinger etter siste utgave, samt 11 kg lettere. Mye av dette er på eksosanlegget(og der har jeg Arrow titanium) og batteriet, men de har visst hentet litt på svinghjulet, pluss litt her og der over hele sykkelen. Samtidig ser den unektelig slankere og smidigere ut ;)
Får prøve den når veiene blir bare, og forhandleren får den inn, så får vi se om dette er noen "revolusjon" :-k
Sola har jo snudd, så det er jo bare snakk om et par tre måneder. I mellomtiden får vi jobbe litt ekstra, og spare litt frem til den tid :twothumbs:

fjs
Innlegg: 137
Registrert: 12 jun 2017, 11:23
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09 SP

Re: Lysere tider i møte... Snart er sesong 2018 her!

Legg inn av fjs »

Ahh jeg gleder meg ja, var trist å sette bort sykkelen etter min første sesong var over :) Spørs om det ikke blir ny sykkel på meg også til våren, sikler litt på den nye F850 GS'en eller Tracer 900. Gleder meg!

Brukeravatar
LarsE
Innlegg: 375
Registrert: 27 mar 2017, 21:59
Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS

Re: Lysere tider i møte... Snart er sesong 2018 her!

Legg inn av LarsE »

Har prestert å kjøpe "ny" sykkel, tilmed uten å prøvekjøre den, så sitter og sliter godt med abstinensene her... 2018 ser ut til å bli en god sesong, nå blir vel fjerdemann i kompisgjengen straks klar med sykkel og lapp, så skal en annen kjøpe gamle leketøyet mitt og kvitte seg med Hondaen sin.

Av turer så blir det vert fall en helgetur ned til Lysebotn, kjører innom Utne-Herand-Jondal og finne en vei å kjøre hjemover også. Så blir det nok en god del dagsturer også, så var det en tur rundt Hardangervidda og Haukeli som ikke ble noe av i år, så får vel prøve å gjøre det til neste år. Tenkte meg og over til Østlandet en tur, med en svipptur innom Sverige og selvsagt, mulig det blir singeltur.

Har planlagt gjensyn med nyeste sykkelen i begynnelsen av mars, og sesongstart i april! :twothumbs:

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Lysere tider i møte... Snart er sesong 2018 her!

Legg inn av niko »

Ingen ny sykkel på meg. Kjøpte min første i sommer. -94 Honda 500 twin. I følge HS mc i Ås som tok høstservice er det mange mil igjen i Hondaen. Jeg har modifisert litt. Kjøpt en liten vindskjerm. Fant bagasjebrett på e-bay fra Ukraina som gjorde at jeg fikk satt på topp-boks uten at det så alt for teit ut. Og det er det jeg har tenkt å gjøre. Til sommeren skal jeg kjøre, kjøre og kjøre. Tenker å pendle til jobb, dagsturer i helgene og antagelig minst en helgetur med telt og fiskestang. Veldig lyst på langtur nordover, kanskje Senja, men antagelig alt for ambisiøst med min erfaring og min sykkel. Vil gjerne ha råd og vink - men ikke om ny sykkel. Beholder Hondaen som sagt :-)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Lysere tider i møte... Snart er sesong 2018 her!

Legg inn av Stian87 »

Ja nå gleder jeg meg sesongen kommer. For min del blir det nok vesentlig mindre kjøring neste sesong, jeg har ingen lengre turer planlagt og ettersom jeg går ut i pappaperm ultimo mars blir det lite pensling også. :sk?

Håper på å få tatt en langtur i løpet av sesongen, og en del kveldsturer, gjerne med noen folk herfra :thumleft
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Ronning
Innlegg: 297
Registrert: 06 apr 2017, 11:13
Motorsykkelen din: KTM 950SM
Sted: Malvik

Re: Lysere tider i møte... Snart er sesong 2018 her!

Legg inn av Ronning »

Ser meget frem til våren. Bare å få unna alt av service i vinter, så ligger det an til mange turer i sommer. Blir muligens mindre kjøring til og fra arbeid. Men får ta det igjen i på kvelder og i helger.

I sommerferien er planen å dundre gjennom Trollstigen, og videre til Lysebotn, så får man se hvordan dette gjennonføres.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Lysere tider i møte... Snart er sesong 2018 her!

Legg inn av Jompa »

Snart ny sesong er vel å ta hardt i for min del.
I slutten av april kan jeg vel regne med den første lufteturen.
"Ny sykkel" er allerede kjøpt, så en langtur blir det i alle fall, fra Trondheim til Alta en gang i juni.
Utover det har jeg ikke lagt noen planer enda, skal først få med meg vinteren med fjellturer både på ski og snescooter.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

ZZR-Erling

Re: Lysere tider i møte... Snart er sesong 2018 her!

Legg inn av ZZR-Erling »

Ser veldig frem til å prøve min FJR1300 06 som jeg kjøpte 12 desember iår :yeyeye
Var faktisk fri for mc fra februar til august. Da kjøpte jeg en R1150R 05, men den svarte ikke helt til forventningene.
Ikke noe direkte "galt" med den, men jeg er og blir nok en som liker R4 best.
Så får vi se da..er spent på aerodynamikken med det høye glasset, men har allerede bestil ett nytt lavt og sotet:
Bilde

da min erfaring er at på slike sykler funker de laveste best. Foretrekker litt jevn vind fremfor mindre vindtrykk, men turbulens!
Nu har jeg jo denne knappen, så det burde være mulig å finne noe som er bra for meg nå:
Bilde

Har idag innstallert ett GPS feste til min Zumo 220, og kraftforsyning til den :twothumbs:

ZZR-Erling

Re: Lysere tider i møte... Snart er sesong 2018 her!

Legg inn av ZZR-Erling »

Jompa skrev: 28 des 2017, 13:02 Snart ny sesong er vel å ta hardt i for min del.
I slutten av april kan jeg vel regne med den første lufteturen.
"Ny sykkel" er allerede kjøpt, så en langtur blir det i alle fall, fra Trondheim til Alta en gang i juni.
Utover det har jeg ikke lagt noen planer enda, skal først få med meg vinteren med fjellturer både på ski og snescooter.
Hvilken bike har du kjøpt?

Eirikvestfold
Innlegg: 98
Registrert: 24 jan 2016, 04:15
Motorsykkelen din: Yamaha xj6 diversion f, 2009.

Re: Lysere tider i møte... Snart er sesong 2018 her!

Legg inn av Eirikvestfold »

Kjørte mine første 100 mil på sykkel (Yamaha xj6f/fz6r) i sommer og lærte endel om hva som er nødvendig utstyr for litt lenger turer. Og hva som ikke er nødvendig i det hele tatt.

Skikkelige hansker og tailbag står øverst på ønskelisten i år. Muligens et nytt visir til hjelmen eller to og.

Regner med den første turen for 2018 lar seg gjennomføre i mars her i Vestfold. Våren pleier å komme tidlig.
Kjører kun når været er fint og jeg har medvind.

Yamaha xj6 (fz6r)

ZZR-Erling

Re: Lysere tider i møte... Snart er sesong 2018 her!

Legg inn av ZZR-Erling »

Mars bør gå ja! Jeg bor i Hvittingfoss. Hvilken hjelm har du?

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Lysere tider i møte... Snart er sesong 2018 her!

Legg inn av Jompa »

ZZR-Erling skrev: 29 des 2017, 01:32
Jompa skrev: 28 des 2017, 13:02 Snart ny sesong er vel å ta hardt i for min del.
I slutten av april kan jeg vel regne med den første lufteturen.
"Ny sykkel" er allerede kjøpt, så en langtur blir det i alle fall, fra Trondheim til Alta en gang i juni.
Utover det har jeg ikke lagt noen planer enda, skal først få med meg vinteren med fjellturer både på ski og snescooter.
Hvilken bike har du kjøpt?
Oj, beklager, trudde du hadde fått det med deg for lengst.
Harley Davidson, Ultra Classic Electra Glide fra 2006.
Denne:
04_1452802804.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Eirikvestfold
Innlegg: 98
Registrert: 24 jan 2016, 04:15
Motorsykkelen din: Yamaha xj6 diversion f, 2009.

Re: Lysere tider i møte... Snart er sesong 2018 her!

Legg inn av Eirikvestfold »

ZZR-Erling skrev: 29 des 2017, 11:01 Mars bør gå ja! Jeg bor i Hvittingfoss. Hvilken hjelm har du?
https://www.xlmoto.no/hjelm-ixs-hx-1000-matt-svart

Denne.

Kjøpte den uten å ha prøvd den, men passer veldig bra.
Kjører kun når været er fint og jeg har medvind.

Yamaha xj6 (fz6r)

ZZR-Erling

Re: Lysere tider i møte... Snart er sesong 2018 her!

Legg inn av ZZR-Erling »

Jompa skrev: 29 des 2017, 11:01
ZZR-Erling skrev: 29 des 2017, 01:32
Jompa skrev: 28 des 2017, 13:02 Snart ny sesong er vel å ta hardt i for min del.
I slutten av april kan jeg vel regne med den første lufteturen.
"Ny sykkel" er allerede kjøpt, så en langtur blir det i alle fall, fra Trondheim til Alta en gang i juni.
Utover det har jeg ikke lagt noen planer enda, skal først få med meg vinteren med fjellturer både på ski og snescooter.
Hvilken bike har du kjøpt?
Oj, beklager, trudde du hadde fått det med deg for lengst.
Harley Davidson, Ultra Classic Electra Glide fra 2006.
Denne:

04_1452802804.jpg
Gratulerer!
Fin den!
Mye bike!

Svar