Denne sykkelen er helt RÅ på alle områder, men ble noe sliten i rumpa og beina etter 40-50 mil(eller 6-7 timer i salen).
Da det har blitt fokus på mer og mer langtur for min del, og 80-90 % på asfalt, så er jeg blir mer opptatt av komfort fremfor spenst og ytelse. Tok en runde sent i høst, og prøvekjørte alle de aktuelle modellene i klassen. Alle er "super-produkter", og det er vanskelig å velge blant alle disse flotte herlige adventure syklene.
Likevel, en må du velge, og for meg og mine 195 cm og 95 kg, så var det ingen tvil. Her var det Triumph 1200 Explorer XCA som svarte best til forventningene. Komfort-messig helt overlegen, og en FRYD å kjøre. Ikke spensten og brutaliteten til KTM,n, men likevel krefter nok i massevis. Dermed ble det en sånn. Men jeg var nok likevel litt for rask på labben....???
I år er den kommet med 100 nye oppdateringer, og blitt 11 kg lettere, samt at den unektelig ser slankere og smidigere ut også.
TFT skjerm, keyless, LED lights all over, tykkere polstret sete(m varme), quick shift, samt lys i alle bryterne er noe av forbedringene.
Med 141 hk, så er ikke dette noe sinke heller

Fortsatt en tung sykkel(247 kg), men klarer seg likevel utmerket på de fjellveiene jeg er ute på innimellom. Ute i løse terrenget er jeg ikke uansett med en så stor sykkel. Men humpete traktorveier og små bekker er ingen utfordring for denne

Så da er det vel bare å klemme til

Det koster å bytte sykkel, men da får,n legge seg i sæla,n, og jobbe litt ekstra overtid for å sette det ut i live.
Litt karusell må vi unne oss å kjøre før vi legger oss i grava