Roargutten skrev: 06 okt 2017, 08:18
Spennende å høre om dine erfaringer rundt dette videre fremover, som f.eks søl på felg osv.
Jeg har et par slike bokser på hylla i verkstedet så kanskje det må teste
Sånn så det ut etter en ca. 3 mils tur i dag:
Fluid Film kjedeolje2.JPG
Svært godt smurt kjede, som man ser på bildet.
Litt oljestøv på felgen, men ikke urovekkende mye for å si det slik.
Ble kanskje litt for mye med både Fluid Film spray og olje fra Tutoro oljesmøreren...
Og kanskje sprayen egentlig er litt for tynn og at Fluid Film Liquid A olje påført med smørekanne egner seg bedre.
Det får vi forsøke senere, mest sannsynlig neste sesong, etter innkjøp av nettopp Liquid A oljen.
Fluid Film kjedeolje1.JPG
Slik så det ut ved frontdrevet...
Kan tyde på at Fluid Film har god rensende effekt og at sølinga her er et resultat av det. Har ikke opplevd noe tilsvarende med Tutorooljen eller andre oljer og kjedespray.
Også her tror jeg at Liquid A oljen vil gi et annet resultat siden den er av en mer oljete konsistens enn den svært tyntflytende og ikke minst effektiv penetrerende Fluid Film sprayen.
Uansett så tror jeg ikke at kjedet har vondt av den miljøvennlige Fluid Film sprayen. Det er tydelig at sprayen smører svært godt, men at den kanskje er for tynn til å brukes som erstatning i det daglige for andre produkter som er laget spesielt for MC-kjeder.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.