Får håpe på greit vær og at du får kose deg på Harley i sommeren som kommer

Personlig trenger jeg ikke trene på det. Er nesten to meter høy, kort i beina og lang i armene.... så det gir seg selv!
Jompa skrev: 13 jan 2018, 11:53 Sist fredag, altså for ei uke siden, ble jeg kraftig rammet av influensa. Tror faktisk aldri jeg har vært sååå syk før.
Det meste av lørdagen ble tilbrakt i senga, søndagen likeså.
Var forresten oppe noen timer lørdag, etter at fruen kom å spurte pent om jeg kanskje ville ha litt mat.
Hun hadde kjøpt pitabrød og ferdigkuttet kebabkjøtt.
Vel, jeg hadde ikke allverdens matlyst i utgangspunktet, og når kjøttet så ut som hundemat vrengte det seg i min allerede hardt prøvede mage. Nå, jeg tok meg sammen og lot være å si noe. Satte meg pent til bordet og spiste litt. Og maten gikk ned på et vis.
Mandag morra trodde jeg at jeg var ferdig med influensaen og dro på jobb. Man kvikner gjerne litt til utover dagen.
Kom hjem i elendig form om ettermiddagen, og fikk feber utover kvelden.
Naturlig nok begynte jeg å lure på om det kunne være noe mye alvorligere enn influensa og hadde nesten bestemt meg for å ringe legen tirsdag, hvis jeg i det hele tatt var i stand til å ringe. Man vet jo aldri........
Jeg har alltid fæle drømmer når jeg har feber, denne gangen også.
Jeg drømte at jeg var på jobb og fikk beskjed om at det stod en trailer utenfor fabrikken med en motorsykkel fra Trondheim.
Men sykkelen skal da ikke leveres, jeg skal hente den selv til sommeren.
Jeg gikk ut og sjåføren bekrefta at det var lastet av en Harley til meg og at de hadde satt den inn der trommelbilene laster ferdigbetong.
Den kan da ikke stå der, sa jeg.
Men sjåføren bare gjentok at han hadde fått beskjed om å levere, og hadde gjort jobben sin. Fraktbrev fantes ikke, sykkelen var ikke registrert, feil farge, transportskade. Fullstendig kaos, og da jeg skulle ringe selgeren var mobilen tom for strøm.
Heldigvis våkna jeg før det tok helt av.
Kjekt å ha til vask også!!Jompa skrev: 20 feb 2018, 23:18 Siden sykkeln mangler midtstøtte må jeg ha en mc-jekk for å kunne skru av hjulene ved dekkskift og ellers få beistet opp i loddrett stilling.
Biltema eller Jula sin (så og si identiske bortsett fra fargen) til en tusenlapp duger!Relax skrev: 21 feb 2018, 08:14 Jekk :)
På Youtube finner du videoer om Harbour lifts osv, hvor de løfter bl.a Harley.
Den jekken er omtrent identisk med den man får på bl.a Biltema..
I tillegg til jekken lager man seg en adapter som skreddersys i forhold til sykkelen underside.
Noen lager den i tre, andre er heldige og kjenner noen som kan sveise
Med dette så kan løfte sykkelen greit opp til jekkens maks høyde.
Selv slår jeg en lastestropp over sykkel og stropper den til jekken når jeg har fått den i riktig høyde.
Da kan jeg ta av hjulene osv mens sykkelen står trygt.
Min sykkel er omtrent sammer størrelse og vekt som din Harley..
Noen lager adapteren slik at de kan skru den fast på sykkelen...så har de den alltid med seg ...
:)