Jeg var ikke fullt så fornøyd når jeg hadde den ukentlige turen ut i garasjen for å se til syklene. For det første hadde bensinslangen fra tanken til gasserne på Gamle svella opp, og begynt å lekke. Så jeg anbefaler ingen å stole på bensinslangene som selges på BilXtra. De tåler ikke bensin. Andre gangen jeg opplever dette

For det andre fant jeg en liten dam med frostvæske under Voyageren. Man blir jo litt betenkt når det lekker frostvæske i en mildere periode etter en sterk kuldeperiode. Frostvæska som er på sykkelen blei fyllt på etter importen, så den skal holde -30 grader. I morra skal jeg gå ut å tappe systemet, og ta med meg en prøve opp for å få målt den. Håper i det lengste på at dette bare er en tilfeldig lekkasje, og at det ikke er noe som har fryst i stykker. Syklene står i en del av garasjen som ikke er oppvarmet, men det er godt isolert, så jeg tror ikke det har vært særlig kaldere enn kanskje 4 - 6 kuldegrader der. Men man blir som sagt litt urolig

Nuvel. Jeg fikk meg en tur opp til mc-pushern i dag da. Snakket litt med dem angående ombyggingsprosjektet jeg funderer på. Og det ser ut som om det skal være mulig å få til noe.

Solosal skal det være mulig å tilpasse fra en Z1000 Police. Tank skal det være mulig å ta fra en Z900 eller en Z1000. De tankene er på 20 liter, så det ville blitt en forbedring på 6 liter.Videre skal det være mulig å ta gafler eller hel front fra tidlig GPZ. Da får jeg litt mer høyde, bedre bremser og muligens luftregulering av forspenning. Nå må jeg bare ta alle nødvendige mål og så reise opp igjen til pushern og sjekke om teorien stemmer med virkeligheten. I så fall er mye i boks.

Baksving av mer stabil type er det også mulig å få tak i fra en annen Kawasakimodell, men her måtte ting sjekkes litt nærmere før man kunne være sikker. I tillegg er det en teori om at en GPz 750 motor vil kunne gli rett inn i ramma på Gamle, og det ville gitt mer dreiemoment.

Så nå begynner ting å flaske seg litt i teorien i hvert fall. Får se til uka om jeg tar meg en tur opp til pushern og blar gjennom høgger-lageret dems etter spennende deler.