rosseland skrev: 25 okt 2017, 15:21
Hei
Jeg er helt ny på dette forum, men lest her mange ganger for å få tips å råd med kjøring og innfør oppkjøring.
(Jeg er 50% svensk, så beklager min "svorsk")
Begynte hos kjøreskolen min i sommer og har kjørt alt det obligatoriske og har nå tatt veldig mange timer (sikkert alt for mange)
Kjøregården har jeg hatt en del problemer med. Har aldri hatt moped eller noe så dette er veldig nytt for meg. Krypkjøring og brems er det jeg sliter med mest. Men går oftest ok. Trafikken er null problemer, der krypkjører jeg skikkelig bra!
Idag strøk jeg for andre gang, første gang var mye på grunn av nerver, ble svette, tørr i munnen å begynte skjelve når sensor kom. Før han kom - kjørte som en drøm. Denne gang så holdt jeg roen og syntes selv jeg va sykt flinke

syntes kjørelæreren min og.
Men sensor strøk meg. Han sa at krypkjøringen min var litt for vinglete og at jeg satte ned farten for mye når jeg tok unnamanøver. Det regnet SÅ ekstremt mye at jeg nok sakket ned farten til 45km/h uten at tenke på det. Sensor gjemte seg for regnet så han hadde ikke så god overblikk trur jeg. Var SÅ sikker på at jeg sto så når han sa at jeg ikke fikk ut å kjøre så sank hjertet mitt...
Så noen som har litt tips? Må vente til våren uansett nå så... den kamelen må jeg svelge
Skal jeg kjøpe egen billig sykkel å finne noen å øvelsekjøre med?
Skal jeg ta flere timer med kjøreskolen?
Begynner bli rimelig dyrt den her drømmen min altså. Uff.
Så kjekt å se en jente på god vei til å bli me oss på veien. Det er det alt for lite av.
Så spennende tid du har forran deg, med å finne sykkel og øvelseskjøre.
Er selv fra Stavanger. Selv tok jeg MC lappen på Bryne med oppkjøring i Egersund. (Der var det kortest ventetid for noen år tilbake).
Det er jo en positiv ting at du er nervøs forran en oppkjøring. Det viser jo bare du tar det alvorlig og vil gjøre det best mulig.
Jeg kjente det selv litt i magen men jeg tenkte at jeg kan ikke annet en å gjøre så godt jeg kan og det jeg har øvd på. Så hadde jeg en meget hyggelig sensor.
Jeg kjøpte sykkel Etter første kjøretimen. Hentet den i Haugesund. 1998 mod. Yamaha. Billig og enkel sykkel som jeg kan gjøre de enkle reparasjoner/ smøringen/ vedlikehold på uten at det koster mer en YouTube og mcsiden.no
Selv øvde jeg på min egen sykkel på kjøregårds øvelser. Kjøpte kjegler på Biltema og lagde øvelsene på en åpen plass.
Øvelse og mengdetrening gjør deg mer og mer sikker. Til slutt står du med lappen og snakker med andre MC ister ( Som det er mange av her i Stavanger)
Som du sikkert allerede har erfart er ingen spørsmål dumme her hos oss. Det er Utrolig mange flinke dedikerte sjeler her på forumet.
Lykke til
Elruts