Det er jo noe helt spesielt med helt nytt daMCTS skrev: 24 jan 2018, 22:49 Det er jo ikke stor prisdiff til en ny sykkel, kommer på 99.900kr + reg. er det noen fordeler ulemper jeg bør tenke på? en prisdiff på 25.000kr er jo veldig lite for en 3-4 år brukt sykkel og en helt ny. mulig jeg tenker feil da jeg kun er vant til biler.
Jeg kan ta meg råd til det så lenge sykkelen er kliss ny og har 5 års garanti. Vet dere om det går an å forhandle på nyprisen? og eventuelt om det finnes rabattavtaler? jeg tenker da at det vil være en sykkel jeg skal ha en stund dersom jeg kjøper den ny og ikke brukt. synes 25 la

Fordelen er jo at du er trygg på hva sykkelen har opplevd mens du eier den, du slipper å bekymre deg for hvordan forrige eier har behandlet den. Ulempen er at du må ta det tyngste verditapet det første året. Men dersom du har perspektiv om å beholde sykkelen noen år blir ikke den totale kostnaden pr. år så ille.
MT-07 kommer i ny utgave litt senere i vår. Prisen på 2018 modellen er ennå ikke klar, men den er ventet å stige litt i forhold til 2017. Jeg mener det ble sagt at sykkelen skal komme i April, prisen skal være klar i Februar. Jeg fikk se den på Eicma i høst, men gikk ikke så nøye over den. Det ble det ikke tid til. Jeg legger ved det eneste bildet jeg har av den, den står til venstre på dette bildet med gule felger.
Dersom du kommer over en ny 2017 hos en forhandler så vil du nok kunne ha litt prutningsmonn, i hvert fall når det nærmer seg lansering av 2018 modellen.