Spennende, kanskje min neste sykkel blir elektrisk? I så fall bør de øvrige produsentene komme med noe, en elektrisk Tiger fra Triumph hadde vært toppers for meg, selv om mange sikkert får frysninger på ryggen bare av tanken

Jompa skrev: 03 feb 2018, 13:41 Apropos el Harley.
Noen som vet hva Electra Glide kommer av, navnet altså ?
Kilde https://www.motorcyclecruiser.com/2003- ... ra-classicIt seemed fitting that the first 100th-anniversary Harley-Davidson model we sampled should be the Electra Glide, perhaps the most traditional of all Harley's models. The "Glide" part goes back to 1949, when Harley first introduced a hydraulically damped fork, the Hydra-Glide, on its big twins. The name was applied to the entire bike in 1958, when the Duo-Glide was rolled out with rear suspension. In 1965, when the big twin got much needed electric starting, it was renamed the Electra Glide. For six years, until the Super Glide, the first true factory cruiser, debuted out in 1971, the Electra Glide was the only Harley big twin. It was the bike that you thought of when someone said "Harley," "dresser," "big twin" or even "American motorcycle."
Ikke helt stille. Sånn hørtes den ut i 2014 da de første kom ut på veien:simpson skrev: 03 feb 2018, 09:25 Ingen tvil om Harley også har ett lydimage som de selger mye på.
Og da blir det vel stille i gatene med en EL Harley![]()
Det var da en veldig vag og utdatert og kanskje litt random utsagn? (om det er lov å si det)Elruts84 skrev: 04 feb 2018, 01:57 Noe av det jeg liker best med MC, er at de ikke er Eletriske...
Elruts