I vinter er det blitt handlet inn nye HELD skinnklær til den kommende sesongen. Varano skinnjakke og Prescott skinnbukse med luftelommer i tillegg til nye Rodney hansker.
Nye visirer og pinlockskjermer er også på plass.
Og tidligere vinter fant jeg fram en annen HELD skinnjeans jeg har og tok den med til en flyktning fra Syria, som er i ferd med å etablere seg som skredder her i bygda, med god hjelp fra arbeidsmarkedsbedriften Lunnerprodukter AS (LUPRO).
En meget hyggelig kar, som fikk i oppdrag å lage lufteglidelåser på skinnjeansen.
I dag hentet jeg buksa og betalte 200,- kr. for jobben - inkl. glidelåsen

!
Selv om resultatet ikke er helt på nivå med løsningen på Prescottbuksa, samt at det er en liten fargenyanse på OPTI glidelåsene på skinnjeansen, skal jeg på ingen måte klage.
Dette ble så bra det kunne bli.
Stor takk til skredder Ahmed for vel utført jobb

!
Karen har visst mer enn nok å gjøre og får utelukkende gode skussmal fra kundene sine.
Veldig bra! Folk som kan skredderfaget sitt er det det åpenbart stort behov for her på bygda.
Geit med en slik kar i nærheten om det skulle ryke en søm i kjøreklærne, noe jeg har av egen erfaring vet skjer fra tid til annen.
airvent1.JPG
airvent2.JPG
airvent3.JPG
Ny KOMINE hofte/lårbag er også handlet inn siden jeg fant en til gunstig pris på nettet. Hadde to fra før hvor den enn ikke lenger er brukbar pga. sømmer som røk rimelig raskt. Sprekker i innermaterialet i lommene vitner også om overraskende slett kvalitet.
Den nye kjennes langt bedre ut. Stoffmaterialet tydelig mer solid og reimer og sømmer av en helt annet kvalitet.
Såpass stor forskjell på disse som gjør at jeg er rimelig sikker på at de to første jeg kjøpte er piratkopier.
Så vær OBS! dere som er på jakt etter slik bag, som er veldig praktisk. Jeg kommer neppe til å kjøre særlig langt uten denne kommende sesong.
Bildet nedenfor viser til venstre den siste jeg kjøpte og som altså kjennes og ser langt bedre ut enn den til høyre.
Legg også merke til at produsentmerkelappen er større og tydeligere på veska til venstre, som også har merkenavnet i rødt på produsentmerket:
Komine genuine_fake0.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.