Nå har det seg slik at ulykken har skjedd at jeg har mistet nøkkelknippet til min CBR 125. Jeg har ikke reservenøkkel.
Så, hvordan skal jeg løse dette? Og evt pris?
Takk for svar

Jeg kjenner ikke til hvordan Honda gjør det. Men hvis det er likt med Yamaha så kan du gå til en merkeforhandler og få dem til å sjekke i databasen hos Honda. Det kan være at nøkkelnummer er lagret der. I så fall er det bare å bestille TO nøkler.. Ellers, å ikke ha reservenøkkel er ikke lurt..Gabriel skrev:Hei!
Nå har det seg slik at ulykken har skjedd at jeg har mistet nøkkelknippet til min CBR 125. Jeg har ikke reservenøkkel.
Takk for svar
Er det elektronisk startsperre på sykkelen?Gabriel skrev: 04 feb 2018, 18:42 Hei!
Takk for svar![]()
Jeg tror det nøkkelnummeret var koden for å få den riktige fysiske "filingen" av metallnøkkelen. Den elektroniske (digitale) nøkkelen som utgjør startsperren tror jeg må klones fra en av originalnøklene.Bergen skrev: 05 feb 2018, 19:31 Kjøpte en ny Honda i 2006 med HISS. Jeg er rimelig sikker på at jeg fikk et nøkkelnummer jeg kunne bestille ny nøkkel med. Hadde dette lagret på telefonen husker jeg da jeg slettet det for kun kort tid siden.
Ta kontakt med en Honda forhandler. De har nok svaret om du kan få ut nøkkel.
Mangler du nummeret kan du jo høre med tidligere eiere om de har det..
Du har nok rett cannon Tok et kjapt nettsøk, og mange med dette problemet tydeligvis.cannon skrev: 05 feb 2018, 20:49Jeg tror det nøkkelnummeret var koden for å få den riktige fysiske "filingen" av metallnøkkelen. Den elektroniske (digitale) nøkkelen som utgjør startsperren tror jeg må klones fra en av originalnøklene.Bergen skrev: 05 feb 2018, 19:31 Kjøpte en ny Honda i 2006 med HISS. Jeg er rimelig sikker på at jeg fikk et nøkkelnummer jeg kunne bestille ny nøkkel med. Hadde dette lagret på telefonen husker jeg da jeg slettet det for kun kort tid siden.
Men jeg er enig, spør en hondaforhandler før nye deler bestilles.
Ny nøkkel til min fireblade kom på ca 1000,-Bergen skrev: 05 feb 2018, 21:09Du har nok rett cannon Tok et kjapt nettsøk, og mange med dette problemet tydeligvis.cannon skrev: 05 feb 2018, 20:49Jeg tror det nøkkelnummeret var koden for å få den riktige fysiske "filingen" av metallnøkkelen. Den elektroniske (digitale) nøkkelen som utgjør startsperren tror jeg må klones fra en av originalnøklene.Bergen skrev: 05 feb 2018, 19:31 Kjøpte en ny Honda i 2006 med HISS. Jeg er rimelig sikker på at jeg fikk et nøkkelnummer jeg kunne bestille ny nøkkel med. Hadde dette lagret på telefonen husker jeg da jeg slettet det for kun kort tid siden.
Men jeg er enig, spør en hondaforhandler før nye deler bestilles.
I nøkkelen ligger det startsperre HISS (Honda Ignition Securuty System), og uten rett "sender" her vil en kun få opp rattlås, tanklokk etc, men ikke start.