kjellv skrev: 09 feb 2018, 07:45
cannon skrev:
Utover det så tenker jeg at mc-forhandlere ikke skal være mer "fredet" enn andre bransjer. Det kalles bare konkurranse, De som foventer å bli "støttet" av sine kunder vil slite mer og mer. Det er forhandleren som skal støtte kundene sine.
De som er seriøse og skikker seg bra klarer seg
De som ikke forstår kundebehov og/eller er for grådige, de mister sine kunder til de seriøse.
Jeg kan love deg, mcforhandlerne føler seg ikke fredet. Spesielt ikke om vinteren i lavsesong. Noen er heldige og har også andre bein å stå på.
Men det som skjer om det du kaller sunn konkurranse får utvikle seg veldig mye lengre er at enda flere forhandlere slutter med MC og begynner i bransjer som tjener penger hele året. Vi har mistet mange de siste 20 årene, dette er det tilslutt vi som kunder som taper mest på.
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Jeg er enig i dette!
Nå snakker vi om MC, men dette gjelder mange andre fag/ emner også...
Snart er handelssenter /byer bare sko butikker, H&M, og noen cafe / konditorier ( som jeg liker !!!, altså konditoriene) ) ,,,resten finner du på nett...dvs "byen" / handelssenter ( og MC butikken) er kun "show-rooms" og handelen foregår på nett etterpå.
I gamledager var "showrooms" en del av firmaet , men i dag er de ikke det, Dvs diverse butikker går "ad dundas", men netthandel tjener penger på dem.
Joda, dette vil gå seg til ( antagelig) ..
netttbutikker vil ha de "showrommene" ( utstillinglokaler i kjøpesenter /butikker/ byer ala Googles, Amazones osv. ) ..men det tar noen år...flere år..og i mellomtiden miste mange jobben sin ...og vi forbrukere( bikers) mister , i mellomtiden, service, #gammeldags "knowhow" tilgjengelighet, lokalt miljø,
hjelp der og da!!!! , og betryggelsen ved at man fortsatt kan få fikset ting mens man er "on the road" forsvinner. Det er forskjell på å få fikset ting i løpet av dagen , neste dag og bestille ting over nett osv.