Parkerings bot i Bergen sentrum
-
- Motorsykkelen din: Suzuki V-Strom 650 | Yamaha FZS 600
Re: Parkerings bot i Bergen sentrum
Jeg fikk også plutselig en bot (tilsendt i posten) etter å ha parkert hver dag i 6 mnd langs muren som går mellom Platou og Kiwi. Sendte et massivt klagebrev og fikk boten annullert. Utrolig merkelig at "noen" spraymalte og veltet parkering forbudt-skiltet borte i gaten dagen etter jeg fikk boten i posten... Hmm...
-
- Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition
Hmm var det deg som tilfeldigvis klarte noe slikt?
Selv fikk jeg annullert min bot etter og parkert litt bortenfor.... de må da snart klare og etablere mc parkeringer i Centrum
Selv fikk jeg annullert min bot etter og parkert litt bortenfor.... de må da snart klare og etablere mc parkeringer i Centrum
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. 

- ShadowRider
- Motorsykkelen din: Honda CB 750 F2 1994
Eg fikk bot ved Brann Stadion i Bergen når eg sku ha eksamen. Sto riktignok på oppmerka tom parkeringsplass rett utenfor m/avgift. Tenkte at MC var fritatt for parkeringsavgift på slike parkeringer. Tydeligvis ikkje. Kom ut, og der hadde dei pina meg knytt fast boten i styret med ei kjerringknute. 600,-
Ellers e det vel vanlig at MC står ved Zachariassbryggen uten problemer.
Kjører: Honda CB750 F2 94'
Tidligere: Honda VT125c Shadow 99'
Tidligere: Honda VT125c Shadow 99'
-
- Motorsykkelen din: Yamaha YZF R1 2008 raven edition
ShadowRider skrev: 03 nov 2017, 12:54Eg fikk bot ved Brann Stadion i Bergen når eg sku ha eksamen. Sto riktignok på oppmerka tom parkeringsplass rett utenfor m/avgift. Tenkte at MC var fritatt for parkeringsavgift på slike parkeringer. Tydeligvis ikkje. Kom ut, og der hadde dei pina meg knytt fast boten i styret med ei kjerringknute. 600,-
Ellers e det vel vanlig at MC står ved Zachariassbryggen uten problemer.
Klage er det som gjør susen :) virket for meg :)
Den som har begge beina plantet på jorda står stille. 

dette er jo meget spesielt, jeg pleier å parkere på andre siden av plassen, på hjørnet at Matbørsen og der har jeg aldri fått bot
Apropos MC-parkering: Ser at de kommunale, gratis MC-plassene her i Tønsberg ofte fylles opp av mopedbiler. Jeg trodde ikke det var i tråd med sentrale parkeringsbestemmelser. Tar jeg feil, eller er dette noe de lokale P-vaktene ser mellom fingrene med selv om det ikke er tillatt?
Står parkert med mc i Bergen Sentrum hver dag. Aldri fått parkeringsgebyr. Ved Tårnplassen utenfor tinghuset tror jeg det er parkering forbudt på hele plassen.
1981 Honda CX500 Custom (2015-2016)
2015 Honda CB500X (2016-)
2015 Honda CB500X (2016-)
- schnellfahrer
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE 2017
Hvor parkerer du da? Ser at det fort koster 500.- å stå 2 dager i parkeringshus.Elgmat skrev: 15 feb 2018, 15:53 Står parkert med mc i Bergen Sentrum hver dag. Aldri fått parkeringsgebyr. Ved Tårnplassen utenfor tinghuset tror jeg det er parkering forbudt på hele plassen.
Skal dit på en overnatting eller to i løpet av sommeren. Kommer nok til å bo i nærheten av Zachariassbryggen.
Yamaha Super Tenere XT1200ZE
x - Honda CBF1000
x - Honda VFR700
x - Honda CBF1000
x - Honda VFR700