Regner med å få et svar i morgen - enten funker bilen med den nye girkassa eller så gjør den det ikke.
Dessverre ingen grunn til å være veldig optimistisk... et kjapt søk på nettet sier sitt - se bare her, til de som gidder å lese. Da jeg kjøpte bilen i 2005 med lav km.stand var denne girkassesvakheten med bilen ikke kjent for noen i det hele tatt, virker det som. Kan være at jeg ikke sjekket nok?
Men slike ting kommer gjerne for dagen etter hvert og det kommer veldig tydelig i det eierne skriver i linken nedenfor, selv om noen få faktisk også lovpriser bilen.
Ikke det at jeg tror mange her på Forumet "sikler" etter en bil som Nissan Almera, men ta disse omtalene av bilen fra dens eiere som en kraftig advarsel - styr unna Nissan Almera!! For egen del kan jeg si 100 % sikkert at jeg aldri kommer til å kjøpe Nissan igjen

Her kan dere lese om eiere som har opplevd at girkassene på Almera'en deres skar seg etter bare 20-30000 miles. Hvordan kan sånt være mulig

](./images/smilies/grrr.gif)
Vitner ikke akkurat om kvalitet på øverste hylle!
Greit nok at en bil "raser sammen" og hadde jeg hatt økonomi til det så hadde jeg rett og slett vraket denne 2003 modellen. Men situasjonen er nå dessverre ikke slik - den er heller mer i retning av at "at tenkelig som kan gå galt, går galt til verst tenkelig tidspunkt"...
Meeen, vi skal nå finne en løsning som det går an å leve med likevel. Ny verdivurdering på huset er gjort, nødvendige papirer/dokumentasjon er funnet fram og refinanspraten med banken er antakelig rett rundt hjørnet... Og kanskje ender TDM'en på Finn.no.