Da er slankekuren min over for denne gang, og jeg kan meddelle at jeg neeesten rundet 28 kg på nøyaktig tre måneder (i går).
I dag skal jeg nyte mitt aller første måltid som kan tygges på tre måneder!
Jeg har også kikket litt på ny hjelm samt lyd i hjelmen og ser at Schuberth har kommet med en ny modell kalt C4. Denne har innebygget komminikasjon og høytalere etc, men jeg har lest noen steder at Sena systemet i denne ikke fungerer optimalt. Mange som klager på dette. jeg vil vel tippe at selve lyden heller ikke blåser en av banen så da blir det teit å gi 7 laken for en slik hjelm når man kan få C3 Pro til rundt 4 laken.
Har kikket litt på Shoei Neotec også, men jeg legger såpass vekt på estetiske at jeg heller mer mot Schuberth. Det virker som om Schuberth har større synsfelt (større visir) og ser litt "bad ass" ut. Noe jeg liker. Jeg prøvde også en Neotec på Leeres i Fredrikstad i fjor sommer (for morroskyld) og jeg synes ikke den passet mitt hode. Den føltes "hardere" i innerforet enn det min hjelm var når den var ny og den klemte veldig på sidene. Jeg beit meg ikke merke i synsfeltet på denne der og da da det bare var en kjapp prøving, men på bilder virker det som om Schuberth er bedre der?
Uansett så kjøper jeg jo ikke en hjelm som ikke passer mitt hode, og der føler jeg Schuberth er veien å gå for meg uansett. Men det irriterte meg veldig at Schuberth C4 ble levert med et innebygget komunikasjonssystem med tilsynelatende problemer. Da kan jeg også kanskje gå ut fra at lyden ikke er noe og hoppe i taket etter, med tanke på lydtrykk.
Skal ikke være lett dette...