Honda CBX750 1988 Byggtråd
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
Har kommet langt på det elektriske på sykkelen, skal laste opp flere bilder senere
Begynte også på et feste til det nye speedometeret
Begynte også på et feste til det nye speedometeret
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
Lykke til med det elektriske! Bra bildedokumentering her også.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
Hva slags erfaring har du med de der lodde og krympehylsene ?
Selv har jeg litt blandete erfaringer med dem.
Plasten blir gjerne for varm og brent før loddetinnet smelter, eller så smelter tinnet bare halvveis.
Mulig jeg varmer hylsene på feil måte.
Ser forresten at du har brukt "vanlige" kontakter.

Selv har jeg litt blandete erfaringer med dem.
Plasten blir gjerne for varm og brent før loddetinnet smelter, eller så smelter tinnet bare halvveis.
Mulig jeg varmer hylsene på feil måte.
Ser forresten at du har brukt "vanlige" kontakter.


De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
Natt til lørdag holdt jeg på til kl 02.00, var litt trøtt å tenkte å jeg skulle teste ut om jeg hadde koblet de nye holkene riktig.
Langlyset funket ikke å da jeg skrudde på blinklysene, begynte frontlykten å blinke i takt med blinklysene... Da tok jeg kvelden

1: Funksjonstest
2: Kartlegging og koblingsdiagram
3: "Lodd-og-lim" koblingene
4: Forlenger og overgang til ledningsnett.

@ Jompa
Nei, må si jeg virkelig liker lodd-og-lim skjøtene, jeg bruker varmluftspistol for å varme de. Passer på å varme opp fra alle sidene slik at plastikken ikke blir brent.
Ja, Med speedometeret fulgte det med "Orginale" koblinger. Får se om jeg bytter ut desse med noen som er vanntette etterhvert. Noen som du mener er bedre?
On another note, jeg begnner virkelig å like looken med skinn "Strap-downs"...


Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
Rød tank/kåper med beige striper, kombinert med brunt skinnsete hadde vært kult!
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
Sleit med tenninga på sykkelen, å begynte å søke meg frem. Viste seg at jeg hadde ledningsbrudd fra pulsgeneratoren.
Videre elektrisk;
Jeg har ingen ladespenning.
Motstanden fra altinatoren er 0,6 Ohm mellom viklingene. Mot jord er den tett. Noen som vet hvilken motstand desse burde ha?
Målte mellom de og jord når sykkelen gikk, å fikk 0 V AC
Noen forslag?
Fedigstilte braketten også. Den skal lakkeres sammens med annet smått.





Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Videre elektrisk;
Jeg har ingen ladespenning.
Motstanden fra altinatoren er 0,6 Ohm mellom viklingene. Mot jord er den tett. Noen som vet hvilken motstand desse burde ha?
Målte mellom de og jord når sykkelen gikk, å fikk 0 V AC
Noen forslag?
Fedigstilte braketten også. Den skal lakkeres sammens med annet smått.





Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
Hehe, klokka 02. bør iallfall ikke jeg drive med strøm, for å si det slik. Spennende å følge bygget her!kasparhz skrev: 19 feb 2018, 00:08
Natt til lørdag holdt jeg på til kl 02.00, var litt trøtt å tenkte å jeg skulle teste ut om jeg hadde koblet de nye holkene riktig.
Langlyset funket ikke å da jeg skrudde på blinklysene, begynte frontlykten å blinke i takt med blinklysene... Da tok jeg kvelden![]()
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
0,36 til 0,54 ohm på min Kawasaki, og ca 50 V mellom hver av fasene med motor i gang.
Jeg vil anta at Hondaen skal være i nærheten av samme resistens og spenning.
Jeg vil anta at Hondaen skal være i nærheten av samme resistens og spenning.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
Hadde antatt dette. Får som sagt 0V mellom fasene, men sliter med å redgjøre for hvorfor jeg ikke får spenning ut. Laderegulatoren gir ut 12V til alternatorenJompa skrev:0,36 til 0,54 ohm på min Kawasaki, og ca 50 V mellom hver av fasene med motor i gang.
Jeg vil anta at Hondaen skal være i nærheten av samme resistens og spenning.
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
Det er aaaalt for lett å glemme tiden... men, nå har vi lading 



Sent fra min SM-G935F via Tapatalk




Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
Har du ikke mc-henger? Lag mc-henger.
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
Et par teaser'e fra dagen 



Sent fra min SM-G935F via Tapatalk




Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
De to delene du holder i handa, er det lenkearmer til bakfhæringa ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
Nei, det er nye braketter til forhvilerneJompa skrev:De to delene du holder i handa, er det lenkearmer til bakfhæringa ?

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Re: Honda CBX750 1988 Byggtråd
Helgen som var handlet mest om å få unnagjort litt fabrikkering. Noen deler måtte lages, noe måtte tilpasses. Den regla der.
Fothvilerne er laget fra 20mm aluminium.
Bilde 1: Hulltaking
Bilde 2: Prøvemontering av vibrasjonsdempere å bremsepedalmontering.
Bilde 3: Avrundet braketten og slipte ned kantene. Gikk så over overflaten med 320, så500 grit sandpapir
Bilde 4: Skulle egentlig lakkes sort... Nå er jeg ikke sikker
Bilde 1: Måling av bremsesylinder og fothviler.
Bilde 2: Borret og gjenget hull til bremsesylindern.
Bilde 3: Testmontering
Bilde 4: Montèring på sykkelen. Bremsevæskebeholdern kan ses rett ved sylindern.
Grunntanke: Lag den så liten som mulig.
Under setet er all elektronikken, å jeg trengte litt mer plass enn rammens høyde, så løsningen ble å få knekt platen i en slik vinkel at den kunne huse all elektronikken.
Begynte såvidt på tanken, men det får vente. På vei på jobb mandag. Det er greit at sykkelen ikke er helt ferdig like vell
Fothvilerne er laget fra 20mm aluminium.
Bilde 1: Hulltaking
Bilde 2: Prøvemontering av vibrasjonsdempere å bremsepedalmontering.
Bilde 3: Avrundet braketten og slipte ned kantene. Gikk så over overflaten med 320, så500 grit sandpapir
Bilde 4: Skulle egentlig lakkes sort... Nå er jeg ikke sikker


Bilde 1: Måling av bremsesylinder og fothviler.
Bilde 2: Borret og gjenget hull til bremsesylindern.
Bilde 3: Testmontering
Bilde 4: Montèring på sykkelen. Bremsevæskebeholdern kan ses rett ved sylindern.
Grunntanke: Lag den så liten som mulig.
Under setet er all elektronikken, å jeg trengte litt mer plass enn rammens høyde, så løsningen ble å få knekt platen i en slik vinkel at den kunne huse all elektronikken.
Begynte såvidt på tanken, men det får vente. På vei på jobb mandag. Det er greit at sykkelen ikke er helt ferdig like vell

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.