Rett etter at vi sto opp i dag, ved 08:00 tiden, glante jeg ut av vinduet mens kaffen gjorde seg klar.
Og der! ute på jordet, snaue 100 meter unna så jeg det jeg trodde var schäferen til naboen fra Nederland rett borti høgget her.
Men ingen innvandret nederlender i nærheten i av vinterturstien, som hesteekvipasjene her i området har laget.
I neste øyeblikk var dyret som jeg så i fullt firsprang på jordet utenom turstien, plutselig langt nærmere, fortsatt i åpent lende, stoppet opp litt, slik at vi fikk se den mørke langstrakte kroppen med den lange halen i par korte sekunder før dyret forsvant inn i skogen rett nedenfor huset vårt.
Ingen mennesker i nærheten, et enslig schäferlignende dyr i fullt firsprang på jomfruelig snø utenom vei og turløype...
Joda, dette har vi sett utenfor her vi bor tidligere. Og er ikke et øyeblikk i tvil om at det vi så i dag var en ung og sprek streifulv.
Artig!
Tok bilder av sporene, men den dype løse snøen gjør at detaljene dessverre ikke kommer særlig tydelig fram.
Mens vi tok bildene holdt en hakkespett uforstyrret på med sitt...:
Hakkespetten.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.