All grunn til å feire og ikke minst gratulere våre eminente vintersportutøvere

Men...

Eller ble det akkurat slik det bør og skal være?
Hva mener folket?
Ehh, di fleste medaljene er vel gull og sølv. 14 av hver mot 11 bronse.Stian87 skrev: 25 feb 2018, 14:32 ...... og vi må huske på at de fleste av medaljene er bronse og sølv.
Såpass ja.. Så mye har jeg fått med meg denne gangen.Stian87 skrev:Nå har det vel aldri vært flere russere med i OL kjellv.
Ja, men det var ikke det jeg skrev heller, de fleste medaljene er ikke gull. Av 39 medaljer er 14 gull som vil si at 25 nasjoner har vært bedre enn oss av alle øvelsene vi har vært på pallen.
Mulig det er en overdrivelse, men det er hva jeg har hørt. Mener at det er 148 russere eller noe sånt med. Så de er gost representertkjellv skrev: 25 feb 2018, 15:04Såpass ja.. Så mye har jeg fått med meg denne gangen.Stian87 skrev:Nå har det vel aldri vært flere russere med i OL kjellv.
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Stian87 skrev: 25 feb 2018, 15:23Ja, men det var ikke det jeg skrev heller, de fleste medaljene er ikke gull. Av 39 medaljer er 14 gull som vil si at 25 nasjoner har vært bedre enn oss av alle øvelsene vi har vært på pallen.
Dessuten så vant vi gull i flere av øvelsene vi vant sølv/bronse så der har det ikke vært noen bedre nasjoner enn oss på pallen.Rune75 skrev: 25 feb 2018, 16:10Stian87 skrev: 25 feb 2018, 15:23Ja, men det var ikke det jeg skrev heller, de fleste medaljene er ikke gull. Av 39 medaljer er 14 gull som vil si at 25 nasjoner har vært bedre enn oss av alle øvelsene vi har vært på pallen.
Du kan se at jeg har quota deg eller ? Det var faktisk akkurat det du skrev.
Når det er 14 gull 14 sølv og 11 bronse så kan du jo selv velge hvilken valør det er færrest av hvis sammenligningsgrunnlaget er di to andre valørene til sammen. Det er mange rare måter å misbruke statistikk på, men hvis du skal klare å få norges innsats i OL til å virke middelmådig vha medaljestatistikken så ønsker jeg deg lykke til med det.
Ok, det var det jeg skrev, jeg burde skrevet: «Lær deg å lese.» Som jeg skriver: de fleste medaljene er bronse OG sølv. Jeg skriver ikke at det er flere bronser enn gull eller sølv.Rune75 skrev: 25 feb 2018, 16:10Stian87 skrev: 25 feb 2018, 15:23Ja, men det var ikke det jeg skrev heller, de fleste medaljene er ikke gull. Av 39 medaljer er 14 gull som vil si at 25 nasjoner har vært bedre enn oss av alle øvelsene vi har vært på pallen.
Når det er 14 gull 14 sølv og 11 bronse så kan du jo selv velge hvilken valør det er færrest av hvis sammenligningsgrunnlaget er di to andre valørene til sammen. Det er mange rare måter å misbruke statistikk på, men hvis du skal klare å få norges innsats i OL til å virke middelmådig vha medaljestatistikken så ønsker jeg deg lykke til med det.
Jeg forstår ad doping ikke er lov og jeg forstår så klart også hvorfor, men noen ganger synes jeg bare det går for langt. Jeg forstår at du presterer meget bedre når du sitter i en stol og blir pumpet full av doping rett i årene like før en konkurranse. Men selv da ville nok ikke de middels gode vunnet. SÅ stor forskjell tror jeg ikke at det er.NickNei skrev: 25 feb 2018, 21:28 Godt det er over, jeg er totalt uinteressert i sport som ikke avgir eksos. Men har forståelse for folk som liker det, og må opp om natta for å se på. Og de som bruker all tid til å trene og lever for et slikt arrangement skal man vel respektere såpass at man ikke driver og slenger doping og andre anklager på dem i tide og utide, fordi om det kan være fristende :).
Stian87 skrev: 26 feb 2018, 06:37Ok, det var det jeg skrev, jeg burde skrevet: «Lær deg å lese.» Som jeg skriver: de fleste medaljene er bronse OG sølv. Jeg skriver ikke at det er flere bronser enn gull eller sølv.Rune75 skrev: 25 feb 2018, 16:10Stian87 skrev: 25 feb 2018, 15:23Ja, men det var ikke det jeg skrev heller, de fleste medaljene er ikke gull. Av 39 medaljer er 14 gull som vil si at 25 nasjoner har vært bedre enn oss av alle øvelsene vi har vært på pallen.
Hvorfor du skal krangle på det med å si at det er flere gull og sølv kan jeg ikke skjønne. Og jeg har vel aldri skrevet at prestasjonen er middelmådig, det er noe du tydeligvis leser ut av min tekst. Det får stå for din regning
Beklager tonefallet, jeg er litt morgengretten