Sykkelen jeg har anskaffet meg har antageligvis blitt parkert slik den var etter den siste kjøreturen, og stått slik i hele vinter Hva er spesielt viktig at jeg går over? nå som våren nærmer seg Ser også at det er noe overflate rust her og der Hva bruker dere å gjøre for å bli kvitt dette?
badasstom skrev:Sykkelen jeg har anskaffet meg har antageligvis blitt parkert slik den var etter den siste kjøreturen, og stått slik i hele vinter Hva er spesielt viktig at jeg går over? nå som våren nærmer seg Ser også at det er noe overflate rust her og der Hva bruker dere å gjøre for å bli kvitt dette?
Spørs hva materiale det er for noe...
Autosol kan gjøre gode ting, men husk at det er et slipemiddel.
Første jeg ville ha gjort, er å skifte olje og filter. Vet aldri hvor lenge det har stått på.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Fikk et eller annet svineri på eksospotta,etter timer med Autosol ble det mye bedre,
og jeg erfarte etterhvert at å pøse på litt med Autosolguffa ga best resultat raskest !!
Hva med denne?
Har ikke prøvd den selv, men ble nysgjerrig og tror jeg kommer til å bestille for å sjekke hvor 'brilliant' det egentlig er... (klikke på bildet for mer info...):
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Har også kjøpt Metal Polish fra Autosol. Ble sterkt anbefalt denne hos Thorshov da jeg ba om noe for å bli kvitt fastbrent "Cola". Var egentlig på utkikk etter Duraglit som jeg brukte i gamle dager, men tror det er borte fra markedet.
Er et annet produkt på markedet otgså som sliper mindre enn Autosol, men som har samme effekt.
Husker ikke navnet i farten, dessverre...
Kjøpte det en gang for et par år siden hos Torshov Rekvisita på Strømmen...
Men jeg kjøpte også noe som heter StarClean på et av disse kjøpesentrene utenfor Charlottenberg i Sverige for et års tiden siden.
Har prøvd det et par ganger og det ser ut til å fungere helt utmerket
Jeg har for øvrig ikke sett dette middelet andre steder enn i dette kjøpesenteret, men det ser ut til å være det samme som dette:
Her en anmeldelse av produket:
[youtube]1FtiWxJW40Y[/youtube]
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
forskjellen på disse produktene er kun andelen/grovheten av slipemidler...dette bør unngås i størst mulig grad på den tynne cromen på moderne sykler...såpe og vann + eventuellt litt annen kjemi er det beste,og så vokse etterpå-ikke polish(slipemidler).
utfordringen er fastbrent dritt på eksosanlegg....best med rustfritt-her kan en polere/gnikke et helt liv uten problem...
Bruker MrMuscle keramikk rent for ovn på felgene så er lakkert svarte. Tar te seg alt det svarte olje/asfalt/sand blandinga så jeg får det lett av. Bruker crom rens på potta, men kanskje den ikke er crom?? Ikke vet jeg forskjellen. Si jeg har nytt kjede å drev, skal jeg begynne å rengjøre det hver sesongstart. Ska skifte oljefilter/olje og luftfilter selv. Tar nok å skifte tennpluggene og når jeg tar luftfiltret. Skifta tennplugger uten å ta av bensintank sist å det hva dill så trangt det hva. Eksosrøra under mc er rustne, bør jeg gjøre noe med det, å isåfall hva?