Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.
- tagesk
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Kontakt:
Re: Hvem er vi?
Da jeg forsto at å bli professor var innen rekkevidde, da forsto jeg også at en tristere jobb er det vanskelig å tenke seg.
Samtidig forsto Hustruen at jo høyere opp i heleadministrasjon du kommer, jo værre blir det.
Så vi solgte alt og flyttet til Toscana.
Man har bare ett liv, og det er for kort til å sløses bort på et trist kontor.
Min første motorsykkel er den jeg fremdeles har: En 2000 modell BMW R1150GS.
Jeg vil ikke anbefale noen å velge GS som begynnersykkel. Den har veltet mer enn én gang.
Heldigvis kjøper man ikke en GS på grunn av utseende (hvertfall ikke en 1150).
Nå lever jeg av å skrive, lage mat og holde kokekurs, og leie ut leiligheter i Toscana.
Kjører vanligvis 20.000 km i året men det ble 29.000 i 2009. I 2009 var Hustruen med nesten 10.000 km.
Håper jeg aldri slutter å sette pris på at hun veldig gjerne vil kjøre med meg.
[TaSK]
Samtidig forsto Hustruen at jo høyere opp i heleadministrasjon du kommer, jo værre blir det.
Jeg vil ikke anbefale noen å velge GS som begynnersykkel. Den har veltet mer enn én gang.
Nå lever jeg av å skrive, lage mat og holde kokekurs, og leie ut leiligheter i Toscana.
Kjører vanligvis 20.000 km i året men det ble 29.000 i 2009. I 2009 var Hustruen med nesten 10.000 km.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
Hei, da fikk jeg endelig rotet meg hit.
Voksen dame (en dame oppgir jo ikke sin alder frivillig
)
Kjørt siden jeg var 18, tok sykkellappen før billappen.
Jobber som ingeniør, maskin ...vvs.
Bor rett utenfor Oslo.
I garasjen står det to sykler
En BMW K1200GT -06 mod.....den går på lange turer nedover i europa hvert år.
Jeg hadde en Yamaha Fazer også, men den solgte jeg i sommer under ideen om at en sykkel er nok!!
Men etter et par måneder med kun BMW'n fikk jeg en ide
dermed havnet det en MV Agusta 989R Brutale i garasjen.
Det må være den mest ufornuftige sykkelen jeg noen gang har eid. Kan ikke brukes til noe fornuftig, ikke engang en liten "harrytur"...for det er ikke plass til noe bagasje på den.
Ikke er det kåpe eller noe som tar av for vinden, det blåser fritt rundt øra.
Men 180 kilo og 142 HK er morsomt.
Jeg kaller det en forhøyelse av livskvalitet og det er vel det mc kjøring handler om
Voksen dame (en dame oppgir jo ikke sin alder frivillig

Kjørt siden jeg var 18, tok sykkellappen før billappen.
Jobber som ingeniør, maskin ...vvs.
Bor rett utenfor Oslo.
I garasjen står det to sykler
En BMW K1200GT -06 mod.....den går på lange turer nedover i europa hvert år.
Jeg hadde en Yamaha Fazer også, men den solgte jeg i sommer under ideen om at en sykkel er nok!!

Men etter et par måneder med kun BMW'n fikk jeg en ide

dermed havnet det en MV Agusta 989R Brutale i garasjen.
Det må være den mest ufornuftige sykkelen jeg noen gang har eid. Kan ikke brukes til noe fornuftig, ikke engang en liten "harrytur"...for det er ikke plass til noe bagasje på den.
Ikke er det kåpe eller noe som tar av for vinden, det blåser fritt rundt øra.
Men 180 kilo og 142 HK er morsomt.
Jeg kaller det en forhøyelse av livskvalitet og det er vel det mc kjøring handler om

-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Velkommen hit, GTline
Fin presentasjon og jeg føler meg ganske sikker på at vi har mer i vente

Fin presentasjon og jeg føler meg ganske sikker på at vi har mer i vente

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Hei på dere. Nasseline her. Snart 30. 2 barn. Kona til Dexter :) Sånn egentlig så vet jeg ikke helt hva jeg gjør her inne, men det var gubben som mente jeg burde registrere meg her. Kanskje han håper jeg skal bli litt mer interessert i hans lidenskap...?? Jaja, vi får se da, hva dette kan føre til :) Hei og hå!
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Hey! Kona til DexterNasseline skrev:Hei på dere. Nasseline her. Snart 30. 2 barn. Kona til Dexter :) Sånn egentlig så vet jeg ikke helt hva jeg gjør her inne, men det var gubben som mente jeg burde registrere meg her. Kanskje han håper jeg skal bli litt mer interessert i hans lidenskap...?? Jaja, vi får se da, hva dette kan føre til :) Hei og hå!

Klart du blir mer interessert i hans lidenskap etter hvert. Kona mi ble i hvert fall det rimelig fort, kan du si

Siden har det vært et evig mas om å dra på tur...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Svolp
- Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Ser det har blitt satt liv i en gammel tråd så jeg hiver meg på med en liten presantasjon.
Heter Kenneth, er samboer og bor for tiden i stavanger i leiligheten vi kjøpte og renoverte i fjor(Aldri mer!)
Orginalt sørlending med flyttet til oslo som 17åring og bodde der i 3år, bosatte meg så siden på vestlandet pga jobb og skolen til samboer. Utdannet kokk men jobber som brannmann i sør-rogaland brannvesen som forøvrig er verdens beste jobb.
Gliset er en GSF650S som rullet ut av fabrikken i 2005, som kom i mitt eierskap i februar i fjor.
Utover det er det lite som trengs og nevenes
Heter Kenneth, er samboer og bor for tiden i stavanger i leiligheten vi kjøpte og renoverte i fjor(Aldri mer!)
Orginalt sørlending med flyttet til oslo som 17åring og bodde der i 3år, bosatte meg så siden på vestlandet pga jobb og skolen til samboer. Utdannet kokk men jobber som brannmann i sør-rogaland brannvesen som forøvrig er verdens beste jobb.
Gliset er en GSF650S som rullet ut av fabrikken i 2005, som kom i mitt eierskap i februar i fjor.
Utover det er det lite som trengs og nevenes

NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
-
- Motorsykkelen din: Ya-fjr1300-1298-2001
Hei alle sammen,
Tenkte å fortelle litt om meg selv. Jeg er 44 år og har omsider kjøpt meg MC igjen. Det ble en Yamaha FJR 1300. 2001 modell. Gliset ble innkjøpt i 2009. Ellers så jobber jeg i nordsjøen som assisterende boresjef. MC interessen begynte å ta seg opp igjen første gang i 1995. Kjøpte da en Honda cbx 750 F 85 mod. Hadde denne i et år og kjøpte meg en helt ny Kawasaki VN 1500 Classic. Hadde denne i to år så ble det kone, barn og stasjonsvogn. Nå gleder jeg meg bare til å komme igang igjen med 2010 sesongen. Dessverre så er ikke kona mi interessert så det blir meg og ungene som kjører. Ungene er 11 og 15 år gamle.
Tenkte å fortelle litt om meg selv. Jeg er 44 år og har omsider kjøpt meg MC igjen. Det ble en Yamaha FJR 1300. 2001 modell. Gliset ble innkjøpt i 2009. Ellers så jobber jeg i nordsjøen som assisterende boresjef. MC interessen begynte å ta seg opp igjen første gang i 1995. Kjøpte da en Honda cbx 750 F 85 mod. Hadde denne i et år og kjøpte meg en helt ny Kawasaki VN 1500 Classic. Hadde denne i to år så ble det kone, barn og stasjonsvogn. Nå gleder jeg meg bare til å komme igang igjen med 2010 sesongen. Dessverre så er ikke kona mi interessert så det blir meg og ungene som kjører. Ungene er 11 og 15 år gamle.
- Erling
- Motorsykkelen din: GT750j og GSX 1400K2
- Kontakt:
full respekt.tagesk skrev:Da jeg forsto at å bli professor var innen rekkevidde, da forsto jeg også at en tristere jobb er det vanskelig å tenke seg.
[TaSK]
Kunne faktisk ønske at jeg selv var så "gøttsi", og fant på noe lignende.

Garasje status:
1972 model, Suzuki GT750j i fargen Candy Lavendel
2002 model, Suzuki GSX1400 K2 i fargen hvit og blå.
Anbefalte linker; http://classicsuzuki.no, http://nmcu.org/ og http://www.mctc.cc/
1972 model, Suzuki GT750j i fargen Candy Lavendel
2002 model, Suzuki GSX1400 K2 i fargen hvit og blå.
Anbefalte linker; http://classicsuzuki.no, http://nmcu.org/ og http://www.mctc.cc/
- Globe
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Kontakt:
Hei FJRstrandbuFJRstrandbu skrev:Hei alle sammen,

Alltid moro med nye "fjes" her inne :) Du har jo rukket å prøvd litt ulike type sykler, spennende erfaring det,
..og ja...vi gleder oss stort til å sette i gang med sesongen 2010,,,,alle sammen

Vis oss gjerne et bilde av sykkelene din....alltid moro å se bilder

-
- Motorsykkelen din: Yamaha
...panikkalder har jeg fått høre av endel kjente, javel OK greit, men jeg syns det er moro å min andre ungdom, ca. 25 år mellom min andre og tredje sykkel, hehe. Den siste og nåværende har 150 hk + og det er ikkeno for mye, hehe... 

Veien er viktigere enn målet.
- d.strand
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98
Jaja, får gi en liten presentasjon av meg selv jeg også da..
Heter Daniel, fyller 22 år til sommeren. Bor i Lillestrøm, flyttet dit i 99, året etter at min far døde fra meg og min familie.
Ellers så er jeg for tiden student i England, og studere Financial Management. Har kjørt tohjuling siden jeg var 15 (hysj, mamma tror at jeg ikke kjørte ulovlig, selv om jeg kjøpte min første tohjuling - en Yamaha TZR 50, splitter ny det året den kom ut, året før jeg fikk moped lappen
). Kjører nå en "custom made" Honda CBR 600F. Er orginalt er 94 mod, men er kun ramma som er igjen av 94 modellen, alt annet er 98 mod. Så når folk spør "hvilken års modell er det?" 98 svarer jeg stolt
Hehe.
Ellers så er jeg bare en bare vanlig gutt, med vanlig problemer
Heter Daniel, fyller 22 år til sommeren. Bor i Lillestrøm, flyttet dit i 99, året etter at min far døde fra meg og min familie.
Ellers så er jeg for tiden student i England, og studere Financial Management. Har kjørt tohjuling siden jeg var 15 (hysj, mamma tror at jeg ikke kjørte ulovlig, selv om jeg kjøpte min første tohjuling - en Yamaha TZR 50, splitter ny det året den kom ut, året før jeg fikk moped lappen

Ellers så er jeg bare en bare vanlig gutt, med vanlig problemer

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.
- Kjitta8648
- Motorsykkelen din: Din MC her
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=716" onclick="window.open(this.href);return false;
"In order to attain the impossible one must attempt the absurd."
- Miguel de Unamuno
Give a man a fire he's warm for a day,set a man on fire and he's warm for the rest of his life.
- Miguel de Unamuno
Give a man a fire he's warm for a day,set a man on fire and he's warm for the rest of his life.
- Bubbu
- Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R
Hei
Kommer fra Trondheim, som alle andre her inne 35 på det ellevte året. 3 barn 2 jenter og 1 gutt, Og et barnebarn på snart 1 år. Noe som gjør at Globe benekter et han er kompis med meg. Høres litt gammelt ut sier han.
Har enno ikke tatt lappen for sykkel. men den kommer iløpet av våren eller sommeren. Heller ingen sykkel med motor. Her er min drøm.
Kommer fra Trondheim, som alle andre her inne 35 på det ellevte året. 3 barn 2 jenter og 1 gutt, Og et barnebarn på snart 1 år. Noe som gjør at Globe benekter et han er kompis med meg. Høres litt gammelt ut sier han.

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
(The Beast )
- Globe
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Kontakt:
I og med at du er den første av mine venner som ble bestefar, måtte jeg jo få lov til å venne meg til tanken, og vurdere vårt vennskapBubbu skrev:Hei
Kommer fra Trondheim, som alle andre her inne 35 på det ellevte året. 3 barn 2 jenter og 1 gutt, Og et barnebarn på snart 1 år. Noe som gjør at Globe benekter et han er kompis med meg. Høres litt gammelt ut sier han.![]()

-
OnlineAJ
- Administrator
- Kontakt:
Globe skrev:den største tilvenningen han var gjennom, var tanken på at han delte seng........ med en bestemor

En skikkelig skummel og egentlig skrekkelig skrekkslagen tanke, om vi tør se realiteten i hvitøyet...