MCnyheter vi har ventet på...?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: MC-nyheter vi har ventet på...?

Legg inn av AJ »

http://www.carpe-tdm.net/ipb/" onclick="window.open(this.href);return false; spekuleres det fra tid til annen om ny TDM modell.
Her er et par av forslagene som har dukket opp den senere tid...
1000 kubikkere i to ulike fasonger...

Bilde

Bilde

Den øverste kunne jeg tenke meg, men med bensinpåfyllinga oppå tanken, takk! Og ikke på kåpedekselet... :doh

1000 kubikks TDM med... la oss si... 105 HK og 110 Nm dreiemoment på sånn ca. 5700 omdreininger hadde gjort seg :knegg
Spekulasjonene eller ønskene? om kardangdrift er heller ingen ulempe...

Lite trolig at vi kommer til å se noen av disse 'photoshop'modellene, men om det hadde vært aktuelt så hadde den øverste modellen absolutt vært interessant \:D/

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Hmmmm..nytt bremsesystem..virket da veldig dominerende på sykkelen, virker også meget komplisert....trengs det nye løsninger på dette, og i så fall...er dette løsningen?

[youtube]15CJFBhusMQ[/youtube]

Brukeravatar
cheron
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel

Legg inn av cheron »

AJ skrev:http://www.carpe-tdm.net/ipb/" onclick="window.open(this.href);return false; spekuleres det fra tid til annen om ny TDM modell.
Her er et par av forslagene som har dukket opp den senere tid...
1000 kubikkere i to ulike fasonger...

Bilde

Bilde

Den øverste kunne jeg tenke meg, men med bensinpåfyllinga oppå tanken, takk! Og ikke på kåpedekselet... :doh

1000 kubikks TDM med... la oss si... 105 HK og 110 Nm dreiemoment på sånn ca. 5700 omdreininger hadde gjort seg :knegg

Lite trolig at vi kommer til å se noen av disse 'photoshop'modellene, men om det hadde vært aktuelt så hadde den øverste modellen absolutt vært interessant \:D/
Enig med du AJ den øverste der var faktisk ganske fresh! Men er den realistisk? Altså, blir den laga mon tro? :scratch
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

cheron skrev:
AJ skrev:
Bilde

cheron skrev:Enig med du AJ den øverste der var faktisk ganske fresh! Men er den realistisk? Altså, blir den laga mon tro? :scratch
Er blitt spekulert rundt disse tingene i flere år allerede og noen humorister på det TDM dedikerte forumet Carpe-TDM mener å vite at Yamahafabrikken har 'glemt' TDM'en og når noen oppdager dette så er veien kort bort til den røde bryteren på veggen som styrer produksjonsbåndet til TDM'en... :sorry

Det er betydelig mer sannsynlig at vi får en 1200 Ténéré med linjetoermotor enn en ditto TDM. For egen del hadde jeg blitt storfornøyd med en TDM TT, dvs. en 'Twin Thousand' med specs som skissert ovenfor - og gjerne med kardang :) :-)

Brukeravatar
Onsløv
Motorsykkelen din: F800ST

Legg inn av Onsløv »

Det med kardangdrift var faktisk årsaken til at jeg valgte XJ fremfor en TDM.
Hadde TDM'en vært kardangdrift, hadde jeg kanskje endt opp med en slik.

TDM TT med kardang høres snertent ut. :D
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
OleB
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011

Legg inn av OleB »

Globe skrev:Hmmmm..nytt bremsesystem..virket da veldig dominerende på sykkelen, virker også meget komplisert....trengs det nye løsninger på dette, og i så fall...er dette løsningen?

[youtube]15CJFBhusMQ[/youtube]
Synes detta var ganske logisk :mk
større skive gir bedre moment når greia skal bremse, og varme og sånt fordeler seg over større flate.
Å flytte skiva inn til midten av hjulet burde være gunstig - alle krefter virker i midtlinja på sykkelen. Flere calippere gir sikkert bedre fordeling av bremsekraft på skiva, men ikke så bra for tempen i metallet vil jeg tro.
De der orange "greiene" som hele hjulet er pakket inn i vet jeg ikke helt om jeg tør si halvparten av hva jeg synes om ;e da kommer Ragnhild med sprayen er jeg redd
litt mer diskret "innpakning" av systemet så skulle det ikke forundre meg om vi så det på veien.
Alltid moro når noen tør tenke litt utafor tradisjonelle løsninger ;) ;-)
-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

Dette er nok ikke fremtiden nei...veldig mye mekanikk og tetninger...og at en er nødt til å ha en tykkere "aksel" det gir ikke lavere uavfjæret vekt akkurat...Dette er kun for utseendets skyld..bedre å montere en skive på hver side av felgkanten utvendig da... :-k
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

OleB skrev:De der orange "greiene" som hele hjulet er pakket inn i vet jeg ikke helt om jeg tør si halvparten av hva jeg synes om ;e da kommer Ragnhild med sprayen er jeg redd
:erte

Brukeravatar
cheron
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel

Legg inn av cheron »

Ragnhild skrev:
OleB skrev:De der orange "greiene" som hele hjulet er pakket inn i vet jeg ikke helt om jeg tør si halvparten av hva jeg synes om ;e da kommer Ragnhild med sprayen er jeg redd
Phø! Kjør på OleB :lol
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

cheron skrev:
Ragnhild skrev:
Phø! Kjør på OleB :lol
Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Tror jammen Yamaha har en vinner i ermet \:D/
1200 Super Ténéré ser nå ut til å være produksjonsklar :knegg

Denne ser bra ut :drg :

[youtube]j-3comFtE_0[/youtube]

Brukeravatar
mfajf
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900A 2008

Legg inn av mfajf »

Utrolig fin TDM. Mer moment i nedeste register og mindre turbulens bak kåpeglasset er kanskje det som får meg til å kjøpe en ny en? Kommer noe slikt i butikken skal den prøvekjøres :D
Ellers så savner jeg gamle to-taktere som gikk som ville ... selv fra lave turtall. Noen som husker gamle Kawazaki 500 med tre sylindre og ca.60 hk? Eller er det bare jeg som er blitt litt godt vant til dreiemoment og hk?
God jul alle sammen :banansplit
Jan

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Om den blir seende slik ut vet jeg ikke, men uansett så vil Yamahas nye FZ8 antakelig være en av de mest interessante nykommerne i år:

Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Amerikansk MC-industri sliter litt i motvind for tiden. Kanskje med unntak av Victory, som ser ut til å holde skansen rimelig bra.
Likevel er det folk som tror på framtida der borte og disse Motus folkene kan ha noe interessant på gang med denne nyskapningen som har en spennende "Moto Guzzi/Honda Pan European" motor som drivkilde... (litt mer å lese? Klikk på bildet):

[img]http://i48.tinypic.com/2ilwmq.jpg[/img]

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

mekkern skrev:Dette er nok ikke fremtiden nei...veldig mye mekanikk og tetninger...og at en er nødt til å ha en tykkere "aksel" det gir ikke lavere uavfjæret vekt akkurat...Dette er kun for utseendets skyld..bedre å montere en skive på hver side av felgkanten utvendig da... :-k
Buell har jo gjort akkurat det, men jeg kan ikke huske å ha lest at det ga noen fordeler.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Svar