Kan jo godt korrigere litt: MT-09SP finnes foreløpig ikke noen brukte av. Den ble lansert i Norge 10. Februar i år, og her har det vel ikke vært sesongstart for så veldig mange av oss ennå.Bjerknez skrev: 09 mar 2018, 15:57Skal du kjøpe brukt, så ville jeg uansett valgt en MT09 av de du nevner tror jeg. Dog den nye typen (SP). Speed Triple blir fort dyr og da må du nok kjøpe en som har gått en del mer for å klare budsjettet ditt.Ja, er det noe alle nevner er det motorkarakteristikken til hele MT-serien. Problemet er bare at jeg egentlig alltid har sagt at jeg aldri skal handle splitter nye kjøretøy, det være seg bil eller MC. Verditapet er skyhøyt, det blir dyrere ift. servicer i begynnelsen og det må kjøres inn på skikkelig måte.
Tar du bort pris aspektet så er jeg rimelig sikker på at SPeed Triple er den "beste" sykkelen samlet sett, men med en MT09 har så har du verkesteder over alt og den er idiotsikker og bli kvitt igjen. Holder seg bra i pris.
Speed Triple har også hovedservice hver 20.000km. MT09 har så vidt jeg vet hovedservice hver 40.000km. (kjellv får rett på meg hvis jeg sa feil her) :)
Hovedservice for MT-09 er korrekt, 40 000 km