Hadde når jeg satte unna syklene for vinteren et håp om å kunne kjøre hjem Yamaha’n til påske, men alt ettersom påsken nærmet seg skjønte jeg at det nok ikke ville være mulig. Ser ikke ut til å bli mulig for en tur med Honda’n en gang, da det mest sannsynlig fortsatt vil være en god del is i skyggepartiene på veiene deromkring.
Men, det betyr at jeg bare fortsetter å drømme da…
Har i stort sett bestemt meg for at XSR’en skal bli en scrambler. Etter å ha sett litt på bildene jeg tok forrige sesong, så er jeg derimot ikke så sikker på at den blir rød lengre - den skogsgrønne fargen gjør seg jo fryktelig godt i skogen…
Ikke sant?

Er heller ikke så sikker på hvis det blir Akra-anlegg, eller noe annet. Synes prisen på de er litt i stiveste laget, men har ikke funnet så mange andre (lovlige) alternativer ennå. I hovedsak vil jeg bli kvitt den stygge ‘klumpen’ under sykkelen, men bedre lyd og litt mindre vekt er jo ikke å forakte det heller

Når det gjelder dekk, så ser det ut til å bli Pirelli MT60RS når det blir dags å bytte. Hvis noen har erfaringer med disse dekkene, så fortell gjerne!
Dekkene virker i hvert fall å passe en scrambler godt, og gi litt bedre grep på grus uten å miste for mye på asfalten.
Tror også jeg funnet et par hendelbeskyttere som jeg kan bruke mine bar-end speil sammen med, men skal ikke se bort ifra at jeg prøver å finne meg et par stilige ‘antenne-speil’ uansett - får da håpe at det finnes speil jeg synes passer

Det blir også nytt sete, de scrambler-liknende flat seat fra Yamaha. Prøvesatt en XSR700 med det setet på MC messen i Göteborg, og det var betydelig mere komfortabelt enn standardsetet.
I tillegg blir det motordeksel, kortere brems og clutch hendler og en litt mer robust belly pan.
Har også fungert på å skaffe noe litt bedre i bagasje-vei. Ønsker ikke å ha noen svære bagasjeholdere som stikker ut for mye, men virker som at Hepco&Becker sin C-Bow holdere kan være et greit alternativ. Ser dog ut som at jeg må bestille fra tyskland

Blir sikkert andre småting å fikse etterhvert, i tillegg til det jeg nevnt her og i tidligere innlegg. Skal se hvis jeg kan komme igang med å bestille noe av delene over påske. Hadde jo vært greit å fått bagasjeløsning på plass før jeg kjører hjem sykkelen (forhåpentligvis) i april en gang :)
Det blir i hvert fall en god start på sesongen med XSR'en når jeg skal kjøre den hjem: fra Uddevalla i Sverige til Oslo. Den turen kommer nok til å føles!

Tankene om en tredje sykkel er der fortsatt, men jeg endrer litt mening om hva det skal være for sykkel, og hvis jeg kanskje skal la være helt, spare opp et år eller to og bytte XSR'en i noe større, mer ADV-egnet.
Hadde jeg eid leiligheten min, hadde det vært enkelt - da hadde jeg hatt råd nå - men ettersom jeg fortsatt leier så burde jeg jo være fornuftig og spare opp nok til å kunne kjøpe, ikke sant?

Honda'n min vil jeg uansett ikke selge, da den - som jeg sikkert nevnt før - ikke koster meg noe særlig å eie. Og det er en moro sykkel, selv om den veier omtrent like mye som den betydelig mer kraftfulle Husqvarna 701 Enduro (min "hemmelige" forelskelse...).
Men Honda'n passer godt for å trille rundt på skogsveiene, og med få grep kan den nok også bli en flott sykkel for flerdagersturer og litt mer aggressiv kjøring

Vi får se hva som skjer. Det finns mange motorsykler, og det er jo ikke mulig å få alle man ønsker seg! Det finns veldig flotte brukte sykle, og det er flere spennende nye på gang. Jeg har fortsatt øynene åpne for hva som blir av de endelige produksjonsversjonene av KTM 790 Adventure og Yamaha T7, og så har jeg hørt rykter om at Honda kanskje kommer med en ny ADV/dualsport i stil med gamle Dominator.
Nå kan man jo ikke konstant vente på det nye som kommer, for det kommer alltid noe nytt, men en sesong til på XSR'en min blir det nok uansett!

Og så må jeg til sist bare beklage at jeg gjenbruker bilder her. Begynner på bli vanskelig å holde styr på hva jeg postet fra før, og jeg har jo ikke noen nye ennå...